Kender I det ( Når alt laver hetz imod en)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

622 visninger
14 svar
0 synes godt om
12. august 2008

Tynen

Lige en advarsel først!
Dette indlæg er kun lavet for at komme af med mine frustrationer.
Jeg behøver ingen råd til putning osv.
Det er ren ynk! ;)

Optimistisk begiver jeg mig op i mørket med en øjengnidende bebs på armen.
Det tegner allerede godt, tænker jeg.
Hun bæller hurtigt en halv flaske og falder ret hurtigt i søvn.

MEN! Her starter balladen.
Alarmen gør vrøvl og bipper så det går igennem marv og ben efter strøm.
Stella vågner og opladeren er ikke at finde i miles omkreds.
Eftersøgningen ender efter 5 min. og Stella er nu lysvågen.
So great.

Får hende tysset til ro og skal til at påbegynde udslusningen fra værelset.
Det lyder meget nemmere end det er, men en vigtig faktor er, at gulvet knirker hvis man rammer udenfor ruten.
Man skal være yderst ferm til en blanding af Minestryger og spillet Twister hvis man skal komme ud lydløst.

Fandme!!
Om jeg ikke klarede det i første forsøg!
Jeg har luret tricket - Man skal ligge al vægten på hælene når man går ud og gå i en halv cirkel udenom døråbningen!
YES!!

Nu er der kun den lette del tilbage: Gangen og trappen.
Men her kikser det!
Sejren og selvtilliden har steget mig til hovedet, og jeg fejler ved første trin på trappen der kvitterer med et ordentlig smæld!

Christ!
Jeg kan høre ungen rumstere mens en svag øffen begynder.
Smider flasken fra mig og skynder mig tilbage på værelset og lader som om intet er hændt.
Selvfølgelig uden held. Stella har lugtet lunten!

3 kvarter senere og med 2, siden mislykkedes, forsøg i bagagen når jeg udenfor værelset og skuler på flasken der ligger som min checkpoint lige derhenne ved trappen!

Jeg kan mærke at jeg har mistet modet - På den anden side er abstinenserne over en hel dag uden internet ved at indhente min sunde fornuft.
Jeg giver det et forsøg, men allerede før trappen går det galt igen.
Jeg mister balancen da jeg prøver at snige mig langs væggen som en anden ninja.
Jeg må støtte mig til den, men fandme og hele væggen ikke giver 2-3 smæld fra sig!

Jeg kan mærke vreden komme snigende!
Mit hjerte hamrer og jeg har mest af alt lyst til at smide noget ned af den lorte trappe.

Tror tit jeg bliver nødt til at tage mig et anger management kursus.
Det kan da ikke passe at man kan være så nærtagende.

Nogen gange føler jeg virkelig at det er personligt.
Og det er selvfølgelig de dage hvor man har mindst overskud at disse ting sker.
Hader gamle huse!
Nogle gange kan jeg sidde i mørket og prøve at udregne husets næste træk for at straffe mig - Det kunne jo være man kunne komme i forkøbet.
Man får jo ikke et ben til jorden!

Hvis du nåede herned til, så tillykke med det!
Og tak fordi du læste med - Jeg har det i hvert fald meget bedre nu! :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2008

ivfmarie

Tynen!! I love You!!
Du har lige frigivet en ordentlig dosis serotonin i mit system, der gør at jeg kan slutte dagen af med et ordentlig smil på læben!!!
:)) :))

Marie - også med knirkende børneværelsesgulv (prøv de dersens skumgummi-gulv-puslespil - de er fabelhaft!!)

Anmeld

12. august 2008

Tynen

Det var da godt at der var en der kunne få glæde af min kamp i form af ren psykisk tortur ;)

Trine - Der med sikkerhed vil bane hele gulvet op med skumgummi imorgen! Trust me ;)

Anmeld

12. august 2008

linemus

Åha Tynen - tak for grinet, selvom jeg udmærket kan følge din frustration. Herhjemme kræver det også en større evne til diverse ballettrin for at komme ud af værelset (med TO på vagt efter knirk) for slet ikke at tale om, hvordan døren skal kringles, først et hurtigt træk så den ikke knirker, så ligeså langsomt, og tilsidst trykkes af alle kræfter ned i håndtaget, så døren ikke skraber mod karmen - derpå det allervigtigste nemlig at stå helt musestille udenfor døren og tælle til 10, inden dansen fortsætter hen til trappen.

Godt du endelig slap igennem :D

Anmeld

13. august 2008

birgittemarie

Hahahahahaha, Tunis :D Du er ved at være min absolutte yndlingsforfatter. Du skriver helt fantastisk.

Jeg kan lige se for mig, hvordan du Twistede dig ud af værelset og hvordan du sidder nede i stuen og skuler til huset :D

Og så kan jeg kende alt det, du skriver. Nøj, hvor jeg også overvejer et anger management kursus! Jeg kan blive så rystende edderspændt, når sådan noget lort som en væg konspirerer i mod mig, så jeg får lyst til at kaste mig selv ned ad trappen - hvis jeg havde en - for det er sgu da under ens værdighed at skulle få ens til perfektion mestrede udslusningsmanøvre ødelagt af sådan et gammelt hjerneløst stykke bygning! ØV!

Ha, en af de nyeste ting, jeg har lagt mærke til, jeg står og tænker og irriterer mig over, når jeg kæmper med det lille søvnløse gespenst enten i barnevogn eller seng, er at jeg bare er alt for klog til det her. 8D
Så står jeg der og vugger barnevognen og skuler ud i luften, mens jeg bittert ynker mig selv over at alle mine talenter og store tanker skal gå til spilde, mens jeg udfører et arbejde som den mest simple robot kunne have ordnet for mig. 8D Og så er det, jeg overvejer at sende ormen et par timer eller fire i dagpleje om dagen, så jeg kan få lidt mere tid til at dyrke mit store vid og mit ego 8D

Men heldigvis har jeg jo natten for mig ;)

Knus fra Birgitte og tak for den gode historie (H)

Anmeld

13. august 2008

Rasmine

Fårk, hvor er du sjåv, Tynen.
Hvornår er det sket?

Anmeld

13. august 2008

Susan1978

haha Tynen det er jo genial læsning.. starten til en rigtig gyser..

fortsæt endelig..

ei stort knus.. ved hvordan du har det..

Susan

Anmeld

13. august 2008

Rasmine

Og nu er damen sgu bløwen skribent. Tjek lige OEF!
Helle for at være den første som siger: HENDE KENDER JEG!!!

Anmeld

13. august 2008

BellaT

Ha Ha Ha Ha!:)) Jaaah, jeg kender det! Kæft, du er sjov! :D
Det kunne have været mig. Har også et gammelt hus der laver ondskabsfulde ondheder med dets knirken på de heeeelt forkerte tidspunkter...
Skal jeg op og tisse tidligt om morgenen er jeg nødt til at bruge skråvæggen til at hive mig op med. Fordi sengen knirker. Men det gør skråvæggen også! Lidt ligesom at vælge mellem pest eller kolera. Og gulvet knirker lige der hvor man skal træde ned af sengen.. Og knirker det en enkelt nat ikke, er det fordi jeg er faldet over hunden, som nogle gange synes det er et perfekt sovested. Falder jeg over hunden er der ikke knirken, men til gengæld et kæmpe PLAADAAASK.. Og derefter panikagtig skramlen rundt efter briller (for at se om han vågnede, hvilket han sjovt nok gør) og en stakkels søvnig snotforvirret hund!;)
Så nogle gange har man altså bare alle odds imod sig.:P

Knus fra Helle - tak for grinet, forresten...

Anmeld

13. august 2008

Susan1978

Miiikro skriver:

Ha Ha Ha Ha!:)) Jaaah, jeg kender det! Kæft, du er sjov! :D
Det kunne have været mig. Har også et gammelt hus der laver ondskabsfulde ondheder med dets knirken på de heeeelt forkerte tidspunkter...
Skal jeg op og tisse tidligt om morgenen er jeg nødt til at bruge skråvæggen til at hive mig op med. Fordi sengen knirker. Men det gør skråvæggen også! Lidt ligesom at vælge mellem pest eller kolera. Og gulvet knirker lige der hvor man skal træde ned af sengen.. Og knirker det en enkelt nat ikke, er det fordi jeg er faldet over hunden, som nogle gange synes det er et perfekt sovested. Falder jeg over hunden er der ikke knirken, men til gengæld et kæmpe PLAADAAASK.. Og derefter panikagtig skramlen rundt efter briller (for at se om han vågnede, hvilket han sjovt nok gør) og en stakkels søvnig snotforvirret hund!;)Så nogle gange har man altså bare alle odds imod sig.:P

Knus fra Helle - tak for grinet, forresten...

og helle tak for grineren også... jeg ser billeder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.