Jer der blev sat i gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

thorskov

henh01 skriver:

4 cm åben, så må man da sige at du var klar til at føde

jeg havde også haft veer i hver nat de sidste 5 dage, men det gik i stå igen hver gang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Jetjen

henh01 skriver:

fordi de havde travlt.. Det er bare ikke ok.. Men kan da godt forstå at de i mit tilfælde vælger at prøve at undgå en nattefødsel dels fordi der ikke er så mange på job men også for vores skyld. Min datter er født om natten og synes det tog sin tid at indhente alt det manglende søvn.

Synes egentligt det er ok. Alle fødegange var optaget og de havde kun en i reserve - der kunne jo komme en ind ved naturlig fødsel. Alle jordmødre var jo også optaget og hende jeg fik var kaldt ekstra ind. Så kan egentligt godt forstå de helst ville vente.

Kan godt følge dig med det med at indhente søvn er svært. Selvom hun er født om aftenen gik der længe før adrenalinen var ude af kroppen og man kunne falde til ro.

Anmeld

9. november 2010

lauras*mor*

Jeg blev sat igang 5 dage før termin med en stikpille om formiddagen..

kort efter middag altså et par timer efter fik eg veer hvert minut der varede 20 sek.. sådan blev det ved, de gjorde ligeså ondt som alm. veer, menn kunne dog arbejde med dem... kl 18 troede vi vandet gik og tog på fg.. efter undersøgelser og en masse at drikke gav de mig en stprøjte i låret for at stoppe veerne (som var pille veer og derfor intet gjorde), fik en sovepille og 2 panodier.. blev sendt hjem for at sove og skulle komme igen dagen efter for at prøve igen.. Jeg fik egne naturlige veer kl 04 om natten og da jeg kom på fg ved 09 tiden var jeg 3 cm åben (aftenen før var det 1cm og blød 3 cm LH) og næsten ingen LH.. Jeg fødte 18:35..

Held og lykke

Anmeld

9. november 2010

henh01

lauras*mor* skriver:

Jeg blev sat igang 5 dage før termin med en stikpille om formiddagen..

kort efter middag altså et par timer efter fik eg veer hvert minut der varede 20 sek.. sådan blev det ved, de gjorde ligeså ondt som alm. veer, menn kunne dog arbejde med dem... kl 18 troede vi vandet gik og tog på fg.. efter undersøgelser og en masse at drikke gav de mig en stprøjte i låret for at stoppe veerne (som var pille veer og derfor intet gjorde), fik en sovepille og 2 panodier.. blev sendt hjem for at sove og skulle komme igen dagen efter for at prøve igen.. Jeg fik egne naturlige veer kl 04 om natten og da jeg kom på fg ved 09 tiden var jeg 3 cm åben (aftenen før var det 1cm og blød 3 cm LH) og næsten ingen LH.. Jeg fødte 18:35..

Held og lykke

Hvorfor gjorde de kunstige veer ingenting?

Anmeld

9. november 2010

henh01

Jetjen skriver:

Synes egentligt det er ok. Alle fødegange var optaget og de havde kun en i reserve - der kunne jo komme en ind ved naturlig fødsel. Alle jordmødre var jo også optaget og hende jeg fik var kaldt ekstra ind. Så kan egentligt godt forstå de helst ville vente.

Kan godt følge dig med det med at indhente søvn er svært. Selvom hun er født om aftenen gik der længe før adrenalinen var ude af kroppen og man kunne falde til ro.

Okay på den måde, havde forstået det som om det ville være bedst for dog og bebs at det bev sat i gang der men at de ventede fordi det ikke passede dem.

Anmeld

9. november 2010

lauras*mor*

henh01 skriver:

det er det de kalder pille-veer, og netop fordi de er kunstige gør de ikke noget... fik ikke en konkret forklaring... hvilket jeg egentlig også var ligeglad med den dag, skulle bare ha dem væk så de rigtige kunne komme til.. hehe...
det skulle desværre være ret almindeligt at få dem når man bliver sat i gang med stikpiller, men da jm godt ved de kan komme, så tager de jo en seriøst selvom de ikke varer så længe osv.. for de ved godt de gør lige så ondt som alm.. 

Det gode ved dem er at de ikke varer længere end ca 20-30 sek, så de er jo hurtigt overstået.. og egentlig er det jo en god prøvelse på hvordan de rigtige veer er... jeg synes det var rart nok alligevel faktisk.. (først bagefter selvfølgelig) netop fordi man så var noget mere forberedt på hvad der senere skulle komme.. :-) fik øvet i at samarbejde med veerne og trukket vejret ordentligt osv...(fik jeg lige gjort veer der ingenting gør for kroppen til noget godt?? haha)

kram

Anmeld

9. november 2010

tumle81

Hej søde

Jeg er blevet sat igang alle 3 gange, men det har jeg vist sagt ikke :-)

Første gang var i 2004 og der var proceduren således at jeg fik lagt en stik pille mandag morgen og en til mandag aften, tirsdag morgen var jeg åbnet nok til at de tog vandet. Fik dog stadig ingen veer og fik derfor drop omkring middagstid. Fødte kl 16.45

Anden gang var i 2007 og der fik jeg en stikpille onsdag morgen, og igen torsdag morgen og aften og først fredag tog de vandet. Her kom veerne af sig selv og jeg fødte kl 13.30 fredag eftermiddag.

Tredje gang var i 2009 og her fik jeg en stikpille torsdag aften (skulle også møde kl 19) og fredag morgen tog de vandet og han er født kl 15.15

Har prøvet lidt af hvert men det har været 3 gode oplevelser...

Knus Kathrina

Anmeld

9. november 2010

henh01

tumle81 skriver:

Hej søde

Jeg er blevet sat igang alle 3 gange, men det har jeg vist sagt ikke :-)

Første gang var i 2004 og der var proceduren således at jeg fik lagt en stik pille mandag morgen og en til mandag aften, tirsdag morgen var jeg åbnet nok til at de tog vandet. Fik dog stadig ingen veer og fik derfor drop omkring middagstid. Fødte kl 16.45

Anden gang var i 2007 og der fik jeg en stikpille onsdag morgen, og igen torsdag morgen og aften og først fredag tog de vandet. Her kom veerne af sig selv og jeg fødte kl 13.30 fredag eftermiddag.

Tredje gang var i 2009 og her fik jeg en stikpille torsdag aften (skulle også møde kl 19) og fredag morgen tog de vandet og han er født kl 15.15

Har prøvet lidt af hvert men det har været 3 gode oplevelser...

Knus Kathrina

Ej det vidste jeg slet ikke søde..

Tror det kommer til at forløbe som med lille Victor hvor jeg får en pille i aften og hvor de tager vandet i morgen tidlig.- JM sagde at de muligvis kunne tage vandet med det samme, men det tror jeg ikke de gør da de vil undgå en nattefødsel.

Puha er sgu lidt nervøs..

Victoria ville gerne lege med Clara og jeg lovede hende at vi fandt en dag snart

Anmeld

9. november 2010

Skouboe

henh01 skriver:

De korte veer udvider ikke - de gør bare ondt.. de veerne skal være over en vis længde før de er effektive. Jeg mener det er ca. 1 minut.

Anmeld

10. november 2010

tumle81

henh01 skriver:

Ej det vidste jeg slet ikke søde..

Tror det kommer til at forløbe som med lille Victor hvor jeg får en pille i aften og hvor de tager vandet i morgen tidlig.- JM sagde at de muligvis kunne tage vandet med det samme, men det tror jeg ikke de gør da de vil undgå en nattefødsel.

Puha er sgu lidt nervøs..

Victoria ville gerne lege med Clara og jeg lovede hende at vi fandt en dag snart

Hvior er det spændende... Håber du er godt igang eller at det hele er overstået :-)

Jamen I siger bare til når overskuddet er til det, ellers kommer de bare med os hjem...

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.