Jer der blev sat i gang.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. november 2010

henh01

Hej.

Skal på sygehuset i dag for at blive sat i gang og jeg er meget spændt og nervøs på en gang. -De kan ikke rigtig fortælle mig hvordan det kommer til at foregå. Tænkte derfor om der ikke var nogen herinde der blev sat i gang der kunne fortælle kort om hvordan det foregik og hvor længe det tog?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Sofia24

Hej!

Mit vand gik af sig selv men da der ikke skete mere (overhovedet) skulle jeg møde op næste morgen (24 timer senere) til igangsættetlse...

Der fik jeg 1 stikpille om formiddagen og blev sent hjem til afventning af veer. Der skete intet...

Kom igen om eftermiddagen til en stikpille mere, blev sent hjem - samme historie (der skete intet)!

Skulle så møde op på FG næste morgen (48 timer efter vandafgang) til ve-stimulerende drop.

Droppet blev sat til kl 10 og Silas er født 22.09

Så her hos os har en igangsættelse varet LÆNGE, men hele forløbet er gået helt perfekt!

Held og Lykke til dig - nyd det selvom det gør ondt, det er en fantastisk oplevelse

Anmeld

9. november 2010

FruPudderkvast

henh01 skriver:

Hej.

Skal på sygehuset i dag for at blive sat i gang og jeg er meget spændt og nervøs på en gang. -De kan ikke rigtig fortælle mig hvordan det kommer til at foregå. Tænkte derfor om der ikke var nogen herinde der blev sat i gang der kunne fortælle kort om hvordan det foregik og hvor længe det tog?

Hej!

Jeg blev sat i gang lørdag d. 12.12 kl. 8 om morgenen (13 dage over tid) ved at de tog vandet.. Derefter fik jeg at vide at vi skulle tage hjem og slappe af, og vente på at der forhåbentlig kom nogle veer  Og hvis ikke der skete noget, skulle vi komme ind på hospitalet igen kl. 13.

Der skete ikke særlig meget på de timer vi var hjemme andet end at det "nev" en smule i underlivet.. Så vi tog ind på hospitalet igen kl. 13, hvor jeg kom i bad, fik klyx osv.. Da der stadig ikke rigtig skete noget, fik jeg vestimulerende drop og derefter tog veerne til.......

Søndag d. 13.12 kl. 03.39 kom vores lille prins så til verden! En lang, men god fødsel..

Men det kan jo også være at de vælger at give dig stikpiller, og så kan det desværre godt tage nogle dage før der sker noget..

Held og lykke med fødslen!

Anmeld

9. november 2010

Jetjen

Jeg blev sat i gang med en pille om formidagen da jeg var to uger over termin. Blev kaldt ind til en kontrolscanning på hospitalet om morgenen. Da alt så fint ud blev jeg sendt ned på fødegangen for at snakke med jordmødrene. De kørte en strimmel og blev enige om at give mig en pille (var lidt tilbageholdende,  men de havde også meget travlt den dag). Pillen fik jeg 11.30 og vi aftalte jeg skulle komme til tjek kl. 18.

Da vi kom kl. 18 var veerne begyndt at komme og mens de igen kørte en strimmel begyndte de rigtigt at bide. De havde ellers sagt de først ville tage vandet dagen efter (havde stadig travlt), og ville sende mig hjem. Men hjem det skulle jeg ihvertfald ikke (vi har en halv times kørsel til hospitalet) og heldigvis indlagde hun mig kort tid efter. Fødte 21.23 om aftenen så det gik pænt stærkt

Anmeld

9. november 2010

thorskov

Da jeg var gået 14 dage over terminen blev jeg sat i gang. Jeg havde dog åbnet mig 4 cm da jeg kom ind, så de kunne bare prikke hul på vandet, og det husker jeg ikke som noget jeg kunne mærke.

Da de havde prikket hul blev jeg sendt ud og gå en tur på en times tid, men efter en halv time var jeg tilbage med kraftige veer, og 7 timer efter jeg blev at igang var min vidunderlige søn ude.

Anmeld

9. november 2010

Sofia24

Nå ja...  

Der er jo flere måder for igangsættelse end dem jeg har nævnt. Det hele afhænger af hvordan din krop "ser ud" når du kommer... Altså om din livmoderhals er blødgjort/modnet, afkortet eller om du måske allerede er lidt åben...

Kram

Anmeld

9. november 2010

henh01

13~12~09 skriver:

Hej!

Jeg blev sat i gang lørdag d. 12.12 kl. 8 om morgenen (13 dage over tid) ved at de tog vandet.. Derefter fik jeg at vide at vi skulle tage hjem og slappe af, og vente på at der forhåbentlig kom nogle veer  Og hvis ikke der skete noget, skulle vi komme ind på hospitalet igen kl. 13.

Der skete ikke særlig meget på de timer vi var hjemme andet end at det "nev" en smule i underlivet.. Så vi tog ind på hospitalet igen kl. 13, hvor jeg kom i bad, fik klyx osv.. Da der stadig ikke rigtig skete noget, fik jeg vestimulerende drop og derefter tog veerne til.......

Søndag d. 13.12 kl. 03.39 kom vores lille prins så til verden! En lang, men god fødsel..

Men det kan jo også være at de vælger at give dig stikpiller, og så kan det desværre godt tage nogle dage før der sker noget..

Held og lykke med fødslen!

Lå h*n fast da de tog vandet? Min lille mand ligger nemlig stadig meget højt og jeg har en formodning om at det hindre dem i at tage vandet for at sikre sig at der ikke smutter en arm eller ben med ud.

Forstår ikke helt hvorfor jeg først skal derop kl. 19 i dag. Hende JM jeg talte med sidst sagde at jeg kunne risikerer at blive sendt hjem uden at de gjorde noget for at undgå en nattefødsel. Hmm undrer mig bare over hvorfor jeg så får tid så sent.

Anmeld

9. november 2010

henh01

Sofia24 skriver:

Nå ja...  

Der er jo flere måder for igangsættelse end dem jeg har nævnt. Det hele afhænger af hvordan din krop "ser ud" når du kommer... Altså om din livmoderhals er blødgjort/modnet, afkortet eller om du måske allerede er lidt åben...

Kram

Jeg var i søndags til tjek for vandafgang da jeg har en masse glinsende væske - lidt tykkere end vand men meget tyndere end slim - og der var jeg 2 cm åben og have 1 cm blød livmoderhals tilbage.

Anmeld

9. november 2010

henh01

thorskov skriver:

Da jeg var gået 14 dage over terminen blev jeg sat i gang. Jeg havde dog åbnet mig 4 cm da jeg kom ind, så de kunne bare prikke hul på vandet, og det husker jeg ikke som noget jeg kunne mærke.

Da de havde prikket hul blev jeg sendt ud og gå en tur på en times tid, men efter en halv time var jeg tilbage med kraftige veer, og 7 timer efter jeg blev at igang var min vidunderlige søn ude.

4 cm åben, så må man da sige at du var klar til at føde

Anmeld

9. november 2010

henh01

Jetjen skriver:

Jeg blev sat i gang med en pille om formidagen da jeg var to uger over termin. Blev kaldt ind til en kontrolscanning på hospitalet om morgenen. Da alt så fint ud blev jeg sendt ned på fødegangen for at snakke med jordmødrene. De kørte en strimmel og blev enige om at give mig en pille (var lidt tilbageholdende,  men de havde også meget travlt den dag). Pillen fik jeg 11.30 og vi aftalte jeg skulle komme til tjek kl. 18.

Da vi kom kl. 18 var veerne begyndt at komme og mens de igen kørte en strimmel begyndte de rigtigt at bide. De havde ellers sagt de først ville tage vandet dagen efter (havde stadig travlt), og ville sende mig hjem. Men hjem det skulle jeg ihvertfald ikke (vi har en halv times kørsel til hospitalet) og heldigvis indlagde hun mig kort tid efter. Fødte 21.23 om aftenen så det gik pænt stærkt

fordi de havde travlt.. Det er bare ikke ok.. Men kan da godt forstå at de i mit tilfælde vælger at prøve at undgå en nattefødsel dels fordi der ikke er så mange på job men også for vores skyld. Min datter er født om natten og synes det tog sin tid at indhente alt det manglende søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.