Virkeligheden er kommet......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

267 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. august 2008

st

Hej mine kære med-mødre.

Så har den virkelige verden taget sit indtog i min dagligdag. Jeg har nu været på mit nye arbejde i 2 dage, og det har været rigtig spændende. Der er vildt mange informationer, mange nye kollegaer og mange ting at sætte sig ind i. Altså bare for at logge ind det kommunale system på computeren, skal man have 3 koder. Så det er lige med at holde hovedet koldt, når de skal huskes alle sammen. Men afdelingen er vist udmærket. De er i hvert fald søde til at hjælpe og de siger 30 gange om dagen, at jeg bare skal spørge, hvis der er noget. Så det er enormt betryggende at vide, at man hellere end gerne må spørge dem om det man ikke lige ved noget om. Jeg har fået mit eget kontor, med eget navneskilt :D, og mit helt eget direkte telefonnummer, så jeg føler mig rigtig socialrådgiver-agtig. De har en fantastisk kaffeordning, så jeg kommer ikke til at lide nogen nød.

Men der er utrolig meget der skal læres endnu. Nogle af de primære redskaber der skal bruges i det forebyggende arbejde med familierne, har jeg stadig meget at lære om. Der går noget tid, inden jeg kan sige, at jeg føler mig hjemme i noget som helst. Men øvelse gør mester, og jeg lærer det hele lige så langsomt, efterhånden som jeg får fingrene i det. Skal have min første rigtige sag i morgen. Det er så til gengæld også en af dem, der trækker på følelserne. En mor midt i 30’erne med uhelbredelig kræft. Hun har 4 børn, som er ved at gå helt ned over at mor er syg. Det er der ikke noget at sige til. Det må være så ufattelig hårdt. Så denne familie bliver min første sag, hvor jeg så skal lave § 50 undersøgelser (afklaring omkring børnenes sociale forhold, hvordan de klarer sig i skolen, hvordan de har det med hinanden og alt sådan noget) og afholde børnesamtaler og sørge for, at de får den rette støtte, så børnene og moderen kommer bedst mulig gennem et meget hårdt sygdomsforløb, hvor de alle sammen ved, at moderen ikke har lang tid igen. Det var virkelig hårdt at læse journalen i dag, det er bare så synd for dem alle sammen. Så det er lige på og hårdt, at starte op med sådan en sag.

Selvom det er tidligt allerede efter 2 dage, så har jeg virkelig reflekteret over en masse ting mht. Mads. Tiden med ham er jo skåret væsentlig ind til benene, og jeg er virkelig blevet bekræftet i, at vi fik ham på det rette tidspunkt. Det at vi fik ham mens jeg læste, gav mig en masse uerstattelig tid, som jeg sætter rigtig stor pris på nu, hvor man oplever, at man faktisk ikke har ret meget vågen-tid sammen med ham nu hvor man har fået fuldtidsarbejde. Det skal jeg lige vænne mig til. Samtidig er jeg jo også klar over, at sådan er det for de fleste børnefamilier, og det går jo fint. Men jeg er lykkelig for, at jeg, mens jeg har læst, har haft muligheden for at være så meget sammen med ham, som jeg har været. Det er virkelig en tid der ikke kommer igen, og en mulighed man har som studerende, som jeg ikke ville have været for uden.

Så et lille kvæk her fra mig. Jeg er godt brugt her om aftenen for tiden, så det er ikke så meget I hører fra mig. Håber alle har det godt, og stort tillykke til alle der har haft fødselsdag, siden sidst jeg var herinde.

Mange knus fra st socialrådgiver.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2008

3rollinger

Kaere st

Det lyder som om du klarer det rigtig godt. Og eget navneskilt, telefonnummer og kontor. Ikke daarligt :)

Jeg tror slet ikke jeg kunne goere saadan noget som du skal. Jeg ville bare tage hele den famiile du snakker om i haanden og graede med dem til hvert moede. Er du vild det maa vaere haardt. Men jeg er sikker paa at kan goere det og at de bliver superglade for at du kom lige i tide til at tage deres sag.

Forsat held og lykke paa de store stygge arbejdsmarked.

Knus
st

Anmeld

12. august 2008

Stumpen

Hej st..

Dejligt at høre lyd fra dig... :D

Nå nå, så man har rigtig fået skilt og egen telefonnummer, der er sørme nogen der kan.... hm hm.......... Ej gasss, det er total lækkert for dig og jeg er slet ikke spor misundelig over at du nu for alvor skal til at lære dit erhverv at kende, men bare rolig, jeg er lige i rø....numsen af dig ;)

Jeg tror simpelthen ikke jeg kunne arbejde indenfor dit erhverv og have de sager som du kommer til at sidde med... Det er jeg slet ikke urustet til at kunne, jeg tager hatten af for dig.... Det er sådan en som dig der kommer til at gøre en forskel for de børn..

Mht. dine reflektioner omkring Mads, så kan jeg kun give dig ret.. Som studerende er man priviligeret, selvom det også er hårdt, for selvom man er hjemme, så har man ikke fri.. (Ved godt at der er erhverv hvor man heller ikke har det) Det næste halve år har jeg også mange dage hvor jeg har fri til middag, men jeg ved så også at der kommer en dælens masse læsning, men tiden med stumpen skal nydes.. Men ja, det er en tilvæning mht. børn og fuldtidsarbejde...

Kan du nu sove godt...
(H) Anja..

Anmeld

13. august 2008

Munder

Det lyder da rigtig godt, og fedt, at de har været klar til at modtage dig på en rigtig god måde.

Held og lykke med de kommende sager, det lyder spændende (og følelsesmæssigt rigtig hårdt)

ja du har været priviligeret som studerende. Det kan til tider godt være hårdt at arbejde fuld tid med en lille. Jeg kan da godt få dårlig samvittighed, når Andrea har lange dage i institution.

Knus
Dorte

Anmeld

13. august 2008

Lucky

Hej st

Det lyder rigtigt spændende med dit nye job. Og dejligt med rare kollegaer som er klar med en hjælpende hånd:) det betyder bare så meget at man føler sig velkommen og godt tilpas. Jeg tager hatten af for at du kan arbejde med mennesker på den måde, det må være så hårdt nogen gange... og svært ikke at tage arbejdet med hjem.
Mht. dine tanker om det at få børn/barn mens man læser, så kan jeg kun give dig ret. Vi er også utroligt glade for at vi fik Jakob mens jeg læser, for man er bare en smule mere fleksibel som studerende. Men der er jo fordele og ulemper ved alt:) f.eks. savner jeg meget at have helt fri om aftenen, så man kan hygge uden at tænke på lektier/afleveringer etc.;)

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.