hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.151 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. november 2010

linemus

Jeg har flere gange ville spørge, men har glemt det Nu kom jeg så lige i tanke om det ved at læse et andet indlæg.

Jeg søger erfaring med hormonspiral. Hvordan er den i forhold til en alm. kobberspiral? Den havde jeg nemlig problemer med - irritation og uregelmæssige blødninger, så det gider jeg ikke igen.

Hvad er det gode/dårlige ved sådan en?

Hvad koster den?

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Louise mortil4

Jeg har ikke selv erfaring med den, men har hørt den koster 1200 kr ca men så også holder ret lang tid.

Håber nogen kan hjælpe mere

Knus

Anmeld

9. november 2010

ka li ja

jeg ved det ikke. udover at man skulle bløde mindre med en hormonspiral, fik jeg at vide. men man kan ha oftere pletblødninger. men har hørt om nogen hvor blødningen næsten stopper! gid det var mig!

grunden til jeg ikke har fået det, er pga hormonerne. min mor fik brystkræft af hormonet i p piller går de ud fra, så jeg tør ikke satse mere end højest nødvendigt

Anmeld

9. november 2010

Anja

Jeg har kun hørt godt om det.

MEN jeg er selv gået uden om den af samme årsag som Kalaha, både min mor, moster og søster har haft brystkræft, så ingen hormoner til mig mere end højst nødvendigt.

Anmeld

9. november 2010

linemus

Men er hormonspiralen ikke den, hvor der er mindst hormoner i sammenlignet p-piller, minipiller osv.?

Hvad bruger I så?

(Synes det er en irriterende ting at tænke på...)

Anmeld

9. november 2010

Louise mortil4

de gyldnesnit til manden  Så er der ingen der skal tænke på noget, men det er jo så et krav i ikke vil ha flere børn

Anmeld

9. november 2010

ivfmarie

linemus skriver:

Men er hormonspiralen ikke den, hvor der er mindst hormoner i sammenlignet p-piller, minipiller osv.?

Hvad bruger I så?

(Synes det er en irriterende ting at tænke på...)

ingenting... det er snip-snap-snude med den slags

Hvis vi skal have flere børn bliver det på klinik... Det bliver i hvertfald ikke på naturlig vis.

Jeg tror jeg ville vælge hormonspiral hvis jeg skulle tage stilling til beskyttelse. Men alligevel er jeg ikke vild med tanken om en "kunstig" hormonpåvirkning fra nu af og til jeg går i menopause - og der er jo maaaaaange år endnu ( &nbsp

Marie

Anmeld

9. november 2010

Anja

Her er det også snip, snap, snude  -  blot for mit vedkommende.

Anmeld

10. november 2010

Tut

Jeg har hormonspiral, og er glad for det.

Jeg fik den i starten af februar og jeg har ikke haft mens siden juli... Det er nemlig meget normalt at ens mens udebliver helt.

JEG HAR INGEN GENER haft me den.

Anmeld

10. november 2010

ka li ja

Anja skriver:

Her er det også snip, snap, snude  -  blot for mit vedkommende.

er du blevet steriliseret anja?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.