Barsel?!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

oerbaek

Jamen jeg har netop fået den meddelelse at jeg går fra på tirsdag, da jeg er i løntilskudsjob og det udløber på tirsdag, egentlig var jeg blevet forlænget men jeg er desværre en af de uheldige så jeg har fået bækkenløsning og forlængelsen på jobbet er trukket tilbage og for at jeg ikke skal sendes ud i noget nyt "aktiveringsjob" sygemelder min fagforening mig fra på tirsdag.

Så jeg har kun en uge tilbage på job selvom jeg først har termin i marts.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Lene76

Jeg går på barsel fra den 24 dec. men har en masse ferie og afsp og omsdage så jeg går fra fredag den 3 dec...... så 25 dage til  blir så nice og mega tiltrængt, er nu lidt hårdt at være dper og arb 48 timer om ugen..... man sover godt om aften på sofaen hehe

Anmeld

8. november 2010

Marco2

Glæder mig rigtig meget. Skiftede job tidligere på året og de har "oversolgt" stillingen, så sidder ret mange timer i ugen uden noget at lave, og det duer jeg bare ikke til.

Jeg er sat til den 3. feb så 4 uger før må give den 6. januar. Så har lige et par dage efter juleferien hvor jeg lige skal ind igen.

Mht længden tager jeg alt hvad jeg kan få. Ved min datter havde jeg egen virksomhed, så der var der ikke rigtigt noget der hed "barsel". Jo, var ikke mange timer på kontoret, men lavede da en del arbejde hjemmefra. Så glæder mig til en barsel hvor jeg kan "hellige" mig mine to børn fuldstændigt! Og skal IKKE ha' flere børn så det er jo ligesom sidste udkald til at opleve det.

Men jo, glæder mig rigtig meget til at gå på barsel.

Har så overhovedet ikke styr på løn/dagpenge under barsel, da jeg ikke er ansat under en overenskomst... 

AG

Anmeld

8. november 2010

ludo2505

Jeg håber at kunne vente med at gå på Barsel til omkring den 1. februar, jeg har termin den 13. februar :-)

Efterfølgende er det mit håb at begynde at arbejde delvis efter 3 måneder.

Anmeld

8. november 2010

DK

Sofia skriver:

Jeg har en eksamen den 12. januar, og derefter starter min barsel på en måde.. jeg skal først føde 27. marts, så i de 2.5 måned der er mellem min sidste eksamen og min termin, skal jeg skrive en opgave på 15 sider (på engelsk, gyyyys), men det kan jeg jo sidde hjemme med og behøver kun til undervisning 3 timer i ugen.

Jeg tager 8 månders barsel efter jeg har født - som planerne er nu i hvert fald. Tror det bliver rigtig skønt!!

Hej

Jeg har ALDRIG haft undervisning i international jurisprudence i mere end 2 timer! Vi er altid altid færdig en time før! Jeg tror det er fordi at han så har tid til individueller samtaler med eleverne om opgaverne undervejs!?

Men i alt fald kan du roligt skrive to og ikke tre timers undervisning i skemaet

Anmeld

8. november 2010

karina pigen

min starter på torsdag.. 8 uger før termin.. men har gået hjemme de sidste 3 mdr sygemeldt og er ved at blive bims i hovedet..

jeg sidder dog tit og tænker på hvordan jeg skal tage barslen..

min kæreste og jer er blevet enig om at jeg tager det hele.. alle 26 uger.. og så ville jeg tag ca 4 mdr på dagpenge og så har jeg 6 ugers ferie tilgode..

men kan ik helt hitte ud af om det er smart.. overvejer at den lille skal begynde i vuggestue i nov. og ha en lang indkøring og så man slipper for indkør i dec mdr hvor der pludselig kommer en juleferie kort efter start så kan man jo næsten begynde forfra i jan.. og så er det ik mere barse/feriel jeg kan trække på

jeg overvejer os at finde et nyt job da mine arbejdestider er helt gale i forhold til børnefamilie livet.. har 1 ugelig fridag det dejligt men så har jeg 2 aften vagter om ugen hvor jeg først er hjemme kl 24.00 og resten af dagene er jeg hjemme kl 19.00 det jo ik meget jeg kommer til at se mit barn og det er ik derfor jeg har valgt være blive mor plus jeg tror det bliver hårdt for kæresten som nok føler han står med alt det daglige med barnet ..ik fair hellere..

whaaat to dooo jeg er jo super gladd for mit arbejde men kan ik ændre tiderne

Anmeld

8. november 2010

Sofia

DK skriver:

Hej

Jeg har ALDRIG haft undervisning i international jurisprudence i mere end 2 timer! Vi er altid altid færdig en time før! Jeg tror det er fordi at han så har tid til individueller samtaler med eleverne om opgaverne undervejs!?

Men i alt fald kan du roligt skrive to og ikke tre timers undervisning i skemaet

Dejligt at vide, er jo kun rart det kun tager to timer Jeg regner kun med at skulle gå til undervisningen i feb-marts, så håber jeg kan skrive opgaven uden al undervisningen!

Anmeld

8. november 2010

Angelspot

Jeg har termin d 20 februar og det passer super godt med mit studie da der er semester skift 1. feb. Jeg skal op til eksamen d 20 januar og når den er slut kan jeg gå på barsel. Og så holder jeg barsel til d. 15 august hvor jeg kan hoppe ind på studiet igen. Og når jeg så er færdig med hele uddannelsen, så kunne jeg forestille mig jeg gerne ville holde resten af barslen der

Anmeld

8. november 2010

Karina84

DK skriver:

Hvor meget arbejder du på dit fritidsjob? Man kan jo også få barselsdagpenge fra fritidsjobbet, hvis man bare har haft nok timer! For at være berettiget til barseldagpenge, skal du som hovedregel have været i beskæftigelse i 13 sammenhængende uger umiddelbart før orloven påbegyndes, og have arbejdet mindst 120 timer i denne periode. Det er altså under 10 timer om ugen, og så kan du få barselsdagpenge OG barselsklip fra SU!!!

Så tøv lige en kende med at kvitte jobbet!! Ring evt. og spørg din fagforening, og hvis du ikke har sådan en så kan kommunen hjælpe dig!

Ja jeg har godt nok læst det der et par steder, men med det job jeg har kan jeg ikke holde til at blive ved med at arbejde. Maven er ved at komme i vejen og jeg kan ikke løfte ordentligt  Så jeg er totalt smadret i min ryg efter bare en af de korte 5 timers vagter... Og min chef er desværre ikke så fleksibel at hun kan sætte mig til noget andet (arbejder i en bistro, hvor vi ikke er så mange ansat, og der er minimum af medarbejdere på vagt pga hun skal spare).

Men tak for tippet ellers - det er sq en jungle alt det her barsel, støtte halløj

Anmeld

9. november 2010

piadas

ludo2505 skriver:

Jeg håber at kunne vente med at gå på Barsel til omkring den 1. februar, jeg har termin den 13. februar :-)

Efterfølgende er det mit håb at begynde at arbejde delvis efter 3 måneder.

Hold da op! Det var ikke lang tid? Må jeg spørge, hvorfor du ikke vil have længere barsel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.