Sillebob skriver:
Hej patella.
1000 tak for svar
Jeg kan naesten heller ikke faa over mit hjerte at vaekke ham efter blot 30 min. Og det er egentlig ikke fordi vi kan se nogen stor forskel paa hans nattesoevn de gange hvor vi rent faktisk har vaekket ham.
Normalt kommer han i seng kl 19.30 ( sover ca kl 19.45 ) og er oppe igen kl 5-5.30
saa ca 10 timer pr nat ( med ca 2 opvaagninger )
Hvor meget sover din Bastian om natten ? Han sover da superflot om dagen 
Nej kan godt forstå du ikke kan få det over dit hjerte
Det gør så ondt at vække de stakkels små! Og jeg har altså hørt at jo mere uro der er om dagen - også til lurene - jo dårligere sover de om natten. Så jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår det råd du har fået...
Igår var vi tvungen til at vække ham efter to timers formiddagssøvn - med det resultat at hele resten af dagen var ødelagt... han var så sur og tvær, som han normalt ALDRIG er og nægtede at sove om eftermiddagen. Han gad ikke spise hele dagen, kun småtterier og vågnede også op og græd ca. kl. 23, hvilket han heller aldrig gør, så konklusionen er, at det er BEDST ikke at vække dem, selvom man ind i mellem kan blive tvunget til det...
Jeg ved slet ikke hvad der er normalt at sove om natten, men jeg kan så regne ud, at jeres barn så ca. får 12 timers søvn i døgnet. Er det mon ikke meget passende? Mener at man siger at ca. 13 timer er normalt i den alder (jeg kan ikke lige huske hvor gammel dit barn er forresten?)
Altså du må endelig ikke sammenligne søvn, for det er så forskelligt, men vi er blevet velsignet med en super-sover. Han sover 12-13 timer hver nat og ca. 4 timer om dagen fordelt på to lurer. Og han er 11 måneder. Han sover fra 19-07 nogen gange 7:30 og 8:00 når det går højt 
Anmeld