Vækker I jeres børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

serinasmor

LouiseNielsen skriver:

Det med at lave en rytme inden hun skal i Dp, lad være med det...

Det skal dp nok selv ordne når hun starter.... Det tager lige en uges tid også har hun fået lavet en rytme for din datter som passer ind i dagligdagen derover.....

takker

man bliver jo altid i tvivl når der er nye ting i opløb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Laulund87

Vi havde en megert træls periode hvor Maria først sov kl 22-23 stykker om aftenen!

Vi prøvede så at vække hende stille og roligt ved eftermiddagsluren, maks én time..Efter en uges tid vågnede hun af sig selv efter den ene time

Nu kommer hun i seng kl 19 og sover stort set med det samme og så tolv timer!! Mor her er glad

Så nogle gange må man gerne hjælpe dem lidt på vej til en bedre rytme

Anmeld

8. november 2010

LouiseNielsen

serinasmor skriver:

takker

man bliver jo altid i tvivl når der er nye ting i opløb

Selvfølgelig.....  Og var så lidt!!

Anmeld

8. november 2010

Valle81

Sillebob skriver:

Hej alle skønne mødre.

Jeg haaber I kan hjaelpe for er kommet helt i tvivl - vaekker I jeres boern/barn fra deres morgen/middag- eller eftermiddagslur ?

Vi har haft lidt problemer med at faa bassen til at sove om natten og har derfor ladet os fortaelle af "soevneksperter" at en 9-12 mrd gammel baby kun burde sove ca 30 min til morgen. Det er nemlig ved morgenluren hvor de indhenter soevnen fra den foregaaende nat.  For det meste kan Noah sove ca 1 time om morgenen. Og ved middagsluren skal de max sove 2,5 time for at det ikke kommer til at gaa ud over den kommende nattesoevn. ( her sover han ogsaa ca 1 time )

Saa er der igen andre som mener at man aldrig boer vaekke en sovende baby....hmmm... Hvad mener I ?

1000 tak for hjaelpen

Nej det gør jeg ikke.......

Kun i nødstilfælde hvis fx der er tid ved lægen eller en anden aftale som ikke lige kan skubbes - men nej ellers ikke.

Christina

Anmeld

8. november 2010

patella

Sillebob skriver:

Hej patella.

1000 tak for svar  Jeg kan naesten heller ikke faa over mit hjerte at vaekke ham efter blot 30 min. Og det er egentlig ikke fordi vi kan se nogen stor forskel paa hans nattesoevn de gange hvor vi rent faktisk har vaekket ham.

Normalt kommer han i seng kl 19.30 ( sover ca kl 19.45 ) og er oppe igen kl 5-5.30  saa ca 10 timer pr nat ( med ca 2 opvaagninger )

Hvor meget sover din Bastian om natten ? Han sover da superflot om dagen

Nej kan godt forstå du ikke kan få det over dit hjerte  Det gør så ondt at vække de stakkels små! Og jeg har altså hørt at jo mere uro der er om dagen - også til lurene - jo dårligere sover de om natten. Så jeg må indrømme at jeg slet ikke forstår det råd du har fået... 

Igår var vi tvungen til at vække ham efter to timers formiddagssøvn - med det resultat at hele resten af dagen var ødelagt... han var så sur og tvær, som han normalt ALDRIG er og nægtede at sove om eftermiddagen. Han gad ikke spise hele dagen, kun småtterier og vågnede også op og græd ca. kl. 23, hvilket han heller aldrig gør, så konklusionen er, at det er BEDST ikke at vække dem, selvom man ind i mellem kan blive tvunget til det... 

Jeg ved slet ikke hvad der er normalt at sove om natten, men jeg kan så regne ud, at jeres barn så ca. får 12 timers søvn i døgnet. Er det mon ikke meget passende? Mener at man siger at ca. 13 timer er normalt i den alder (jeg kan ikke lige huske hvor gammel dit barn er forresten?) 

Altså du må endelig ikke sammenligne søvn, for det er så forskelligt, men vi er blevet velsignet med en super-sover. Han sover 12-13 timer hver nat og ca. 4 timer om dagen fordelt på to lurer. Og han er 11 måneder. Han sover fra 19-07 nogen gange 7:30 og 8:00 når det går højt 

Anmeld

8. november 2010

patella

AnjaM skriver:

nej, vi vækker ALDRIG sofie..!
Og gjorde det heller ikke da hun var lille.. Jeg er af den overbevisning, at barnet bedst selv kender sit søvnbehov, og altså også længden af de forskellige lure.. Sofie har så altid været rigtig god til at sove om natten, og også haft et godt mønster i løbet af dagen..
Én enkelt gang har hendes dp vækket hende fra hendes middagssøvn, og Sofie var tvær lige indtil hun skulle i seng om aftenen..

Det skete for os igår - vi var tvunget til at vække ham efter to timers formiddagslur. Jeg tænkte at det nok ikke gjorde noget, når han trods alt havde sovet to timer - men det ødelagde hele resten af dagen - han var sur og tvær og nægtede at spise osv. Og sådan er han ikke normalt... så det er bedre bare at lade de små pus sove, de styrer selv hvor længe... 

Anmeld

8. november 2010

SaNiNa

Nej vi vækker han ikke vi har også masse af tid når vi er hjemme.

Han droppede din formiddags lur da han var 9 måneder og allerede fra han var 6 måneder var det ikke hverdag han sov til formiddag efter middagsluren den brugte vi næsten ikke kun da han var helt helt lille.

Nu sover han mellem 1-3 timer til middag og vi vækker ham ikke vores dp skriver en sms hvis han ikke er vågen kl 14.30 hvor vi normalt henter ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.