Vækker I jeres børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.723 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Sillebob

Hej alle skønne mødre.

Jeg haaber I kan hjaelpe for er kommet helt i tvivl - vaekker I jeres boern/barn fra deres morgen/middag- eller eftermiddagslur ?

Vi har haft lidt problemer med at faa bassen til at sove om natten og har derfor ladet os fortaelle af "soevneksperter" at en 9-12 mrd gammel baby kun burde sove ca 30 min til morgen. Det er nemlig ved morgenluren hvor de indhenter soevnen fra den foregaaende nat.  For det meste kan Noah sove ca 1 time om morgenen. Og ved middagsluren skal de max sove 2,5 time for at det ikke kommer til at gaa ud over den kommende nattesoevn. ( her sover han ogsaa ca 1 time )

Saa er der igen andre som mener at man aldrig boer vaekke en sovende baby....hmmm... Hvad mener I ?

1000 tak for hjaelpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

patella

Sillebob skriver:

Hej alle skønne mødre.

Jeg haaber I kan hjaelpe for er kommet helt i tvivl - vaekker I jeres boern/barn fra deres morgen/middag- eller eftermiddagslur ?

Vi har haft lidt problemer med at faa bassen til at sove om natten og har derfor ladet os fortaelle af "soevneksperter" at en 9-12 mrd gammel baby kun burde sove ca 30 min til morgen. Det er nemlig ved morgenluren hvor de indhenter soevnen fra den foregaaende nat.  For det meste kan Noah sove ca 1 time om morgenen. Og ved middagsluren skal de max sove 2,5 time for at det ikke kommer til at gaa ud over den kommende nattesoevn. ( her sover han ogsaa ca 1 time )

Saa er der igen andre som mener at man aldrig boer vaekke en sovende baby....hmmm... Hvad mener I ?

1000 tak for hjaelpen

Altså jeg er meget imod at man vækker babyer. De har ikke godt af det, og de sover det de har behov for, så det behov må man endelig ikke underkende. Bastian er 11 måneder og sover ofte mellem 2-3 timer om forminddagen og en lille time om eftermiddagen. Jeg kunne aldrig drømme om at sætte formiddagsluren ned til en halv time, for så ville han simpelthen ikke trives 

Syns det lyder super fornuftigt som du skriver han sover. En time formiddag og en time eftermiddag. Det er vidst lige så normalt som det kan blive. 

Hvad tid lægger I ham om aftenen? Og hvor mange timer sover han om natten??

Anmeld

8. november 2010

Englehår

Profilbillede for Englehår
nej, vi vækker ALDRIG sofie..!
Og gjorde det heller ikke da hun var lille.. Jeg er af den overbevisning, at barnet bedst selv kender sit søvnbehov, og altså også længden af de forskellige lure.. Sofie har så altid været rigtig god til at sove om natten, og også haft et godt mønster i løbet af dagen..
Én enkelt gang har hendes dp vækket hende fra hendes middagssøvn, og Sofie var tvær lige indtil hun skulle i seng om aftenen..

Anmeld

8. november 2010

serinasmor

serina er 10 mdr og sover lige nu og hun får lov at sove til hun vågner .... som regel sover hun 1-2 timer om formiddagen og 1 time om eftermiddagen .. jeg ville aldrig vække hende .. så bliver hun helt umulig ... men måske bliver jeg snart nødt til det alligevel .. jeg aner nemlig ikke endnu om hun helst skal ned på kun én lur inden hun skal starte i dagpleje

Anmeld

8. november 2010

Sillebob

patella skriver:

Altså jeg er meget imod at man vækker babyer. De har ikke godt af det, og de sover det de har behov for, så det behov må man endelig ikke underkende. Bastian er 11 måneder og sover ofte mellem 2-3 timer om forminddagen og en lille time om eftermiddagen. Jeg kunne aldrig drømme om at sætte formiddagsluren ned til en halv time, for så ville han simpelthen ikke trives 

Syns det lyder super fornuftigt som du skriver han sover. En time formiddag og en time eftermiddag. Det er vidst lige så normalt som det kan blive. 

Hvad tid lægger I ham om aftenen? Og hvor mange timer sover han om natten??

Hej patella.

1000 tak for svar  Jeg kan naesten heller ikke faa over mit hjerte at vaekke ham efter blot 30 min. Og det er egentlig ikke fordi vi kan se nogen stor forskel paa hans nattesoevn de gange hvor vi rent faktisk har vaekket ham.

Normalt kommer han i seng kl 19.30 ( sover ca kl 19.45 ) og er oppe igen kl 5-5.30  saa ca 10 timer pr nat ( med ca 2 opvaagninger )

Hvor meget sover din Bastian om natten ? Han sover da superflot om dagen

Anmeld

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Med mindre det er nødvændigt - fordi vi skal ud af døren eller lignene, så NIX... Kunne jeg aldrig drømme om at vække mine børn.

Idun blev dog vækket, da hun var 2 år fra middagsluren, da hun ellers ikke kunne sove om natten. Men små børn, nixen. De skal bare snorke så meget som muligt

Anmeld

8. november 2010

LouiseNielsen

serinasmor skriver:

serina er 10 mdr og sover lige nu og hun får lov at sove til hun vågner .... som regel sover hun 1-2 timer om formiddagen og 1 time om eftermiddagen .. jeg ville aldrig vække hende .. så bliver hun helt umulig ... men måske bliver jeg snart nødt til det alligevel .. jeg aner nemlig ikke endnu om hun helst skal ned på kun én lur inden hun skal starte i dagpleje

Det med at lave en rytme inden hun skal i Dp, lad være med det...

Det skal dp nok selv ordne når hun starter.... Det tager lige en uges tid også har hun fået lavet en rytme for din datter som passer ind i dagligdagen derover.....

Anmeld

8. november 2010

Diana...

Nej ikke da han var baby der gjorde vi ikke. Men nu han 21 måneder og for ca en måned siden begynde vi at vække ham kl 14.30 fra sin middags lur fordi han var begynd og bytte lidt rund på nat og dag han kunne snilt sove 4 timer til middag som så gjorde at han vågner og vil op kl 3-4 stk om natten og der det altså bare nat så det går ikke. Så nu må han ikke sove længer end til 14.30 og det har gjort rigtig meget han sover nu til mellem 5-6 og nogen gange længer og vi har fået en meget gladere dreng om eftermiddagen stedet for den sure banan vi have før. Så jo nu gør vi men han få jo også næsten 3 timer til middag stadig og det er sjældent at vi er nød til at skulle ud og vække ham for han når at vågne af sig selv for de vender sig jo til deres tider. 

Anmeld

8. november 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Mathias får lov at sove lige alt det han kan.... Jeg læste engang et sted at jo beder børn sov om dagen, jo beder sover de også om natten!

Anmeld

8. november 2010

Sillebob

Hej alle.

1000 tak for hurtig svar  Hvor er det dejligt at hoere meninger fra rigtige moedre!  Jeg kunne heller ikke rigtig forstaa at man skal vaekke sine boern naar de er saa smaa..... det maa vaere verdens daarligste raad jeg har faaet der

Fortsat rigtig god dag

Knus fra Sille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.