Børn 1-2 år? se her!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
- skriver:

De anbefaler d-dråber til 2 år HVIS ikke du giver vitamin pille.

Men ja, det aldrig nemt at finde ud af.

Så tror jeg virkelig min sp har misforstået det.. Jeg troede nemlig at det var præcis som du siger, men hun sagde så at de skal have vitaminen OG dråberne.. jeg synes jo også det er enormt meget d-vitamin men regnede da med at hun har styr på det

Nej, det er skisme ikke nemt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Caroline86

Nu har jeg talt med apoteket og de siger multivitamin OG d-dråber... dvs dobbeltdosis i forhold til hvad man tidligere anbefalede

Anmeld

6. januar 2011

JustAnotherName

Ok. Vi har Celina som er 1½ år. Og vi har INTET fået at vide om, at vi skulle blive ved med d-dråber indtil 2 år.

Vi stoppede med dem, da hun blev 1 år, og så har hun det sidste halve år fået en "Livol multi børne vitamin-pille" hver morgen

Mon ikke også det er godt nok?

Vores ældste datter fik også kun d-dråber til hun var 1 år.
Hun er 3 år idag og sund og rask! Så hvor galt kan det lige gå?!

Jeg er da ikke særlig sikker på, at jeg selv fik d-dråber da jeg var barn....

Anmeld

6. januar 2011

JustAnotherName

Nu har jeg talt med apoteket og de siger multivitamin OG d-dråber... dvs dobbeltdosis i forhold til hvad man tidligere anbefalede

vildt nok - så skal de have BEGGE DELE frem til de er 2 år !?!?!

Jeg syntes faktisk at det er dårligt, at de ikke kommer frem med sådanne oplysninger til alle dem med børn i alderen mellem 1 og 2 år, for når man ikke længere får SP-besøg (vores sidste var til boel-prøven omkring 8-9 mdr's alderen), så har man jo ikke en ærlig chance for at vide det, når der ikke gøres mere ud af at informere om det.

Der må da være MANGE forældre, ligesom jeg, som ikke har anet noget om det. Så det burde de gøre mere ud af at sørge for, at det bliver formidlet ud til ALLE småbørnsforældre ......De ved jo godt, hvem de har været kommet hos.

Og jeg følger ellers rimeligt med i nyheder og info om børn i blade og på nettet. Og har også privat kontakt med andre mødre. Men jeg har da aldrig hørt om dette før nu.

Det er lidt skidt, hvis de virkelig mener at vi bør efterleve det, at de så ikke sender budskabet bedre ud!!

Men TAK TIL DIG fordi du sagde det   

Anmeld

6. januar 2011

Caroline86

JustAnotherName skriver:

vildt nok - så skal de have BEGGE DELE frem til de er 2 år !?!?!

Jeg syntes faktisk at det er dårligt, at de ikke kommer frem med sådanne oplysninger til alle dem med børn i alderen mellem 1 og 2 år, for når man ikke længere får SP-besøg (vores sidste var til boel-prøven omkring 8-9 mdr's alderen), så har man jo ikke en ærlig chance for at vide det, når der ikke gøres mere ud af at informere om det.

Der må da være MANGE forældre, ligesom jeg, som ikke har anet noget om det. Så det burde de gøre mere ud af at sørge for, at det bliver formidlet ud til ALLE småbørnsforældre ......De ved jo godt, hvem de har været kommet hos.

Og jeg følger ellers rimeligt med i nyheder og info om børn i blade og på nettet. Og har også privat kontakt med andre mødre. Men jeg har da aldrig hørt om dette før nu.

Det er lidt skidt, hvis de virkelig mener at vi bør efterleve det, at de så ikke sender budskabet bedre ud!!

Men TAK TIL DIG fordi du sagde det   

ja, jeg synes også det er for dårligt at de ikke er bedre til at informere om den slags

Det er ikke engang rettet på d-dråbe indpakningerne! HMMM...

Men.. nu gør vi som sp og apotek har sagt! Så håber jeg ikke hun får for meget d-vitamin

Anmeld

6. januar 2011

Mira0911

Caroline86 skriver:

Hej alle forældre til børn mellem 1 og 2 år!

Vi havde besøg af SP'en forleden dag og hun mente det går så godt at der ikke er nogen grund til flere besøg,medminde vi selv føler for det!

Nå.. det var egentlig ikke det jeg ville fortælle!

Vi talte om de forskellige anbefalinger og hun fortalte at de nu anbefaler D-dråber helt til de er 2 år! Det vidste jeg ikke, og tænkte at der sikkert er andre der heller ikke ved det! Så beskeden er hermed givet videre!

Knus Caroline

Det fik vi at vide af vores sp for et ½ år siden ca... 

Vi har stadig vores sp.. Hun kommer i næste måned ud til os.. Glæder mig... 

Anmeld

6. januar 2011

Caroline86

MoarJ skriver:

Det fik vi at vide af vores sp for et ½ år siden ca... 

Vi har stadig vores sp.. Hun kommer i næste måned ud til os.. Glæder mig... 

vi fik det først at vide for 2 mdr siden da vi havde sidste besøg (underligt hun ikke kommer mere).. Men det er selvfølgelig heller ikke nødvendigt at fortælle det tidligere når Laura ikke er ældre

Anmeld

7. januar 2011

Dansker i England

Underligt så forskelligt rådene er fra sted til sted. Jeg har aldrig givet min datter ekstra D-vitamin og spurgte min sp i starten efter at have læst om det herinde, og hun sagde, at det ikke var noget, der bliver anbefalet i UK. De eneste ekstra vitaminer, lillepigen har fået er K-vitamin da hun var nyfødt og da hun var en måned gammel.

Men det er da sjovt, som det varierer alt afhængigt af, hvor man bor

Anmeld

7. januar 2011

tumle81

Vores dreng på knap 15 mdr har fået en vitamin pille fra han blev 1 år, og det er gået fint uden en eneste gang at have fået den galt i halsen...

Vores sp sagde at han skulle have d-vitamin eller vitaminpille til han blev 2 år for derefter at fortsætte med vitamin pille.

Dette er helt i overenstemmelse med sundhedsstyrelsens anbefalinger som siger 10 mikrogram pr dag, altså er nogle af jer blevet fejl informeret af sp og apotek...

Her er linket http://www.sst.dk/~/media/Sundhed%20og%20forebyggelse/Boernesundhed/Vitaminogjernanbefalinger/Vejledn_jernogvitaminer030510.ashx

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.