Børn 1-2 år? se her!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.753 visninger
23 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej alle forældre til børn mellem 1 og 2 år!

Vi havde besøg af SP'en forleden dag og hun mente det går så godt at der ikke er nogen grund til flere besøg,medminde vi selv føler for det!

Nå.. det var egentlig ikke det jeg ville fortælle!

Vi talte om de forskellige anbefalinger og hun fortalte at de nu anbefaler D-dråber helt til de er 2 år! Det vidste jeg ikke, og tænkte at der sikkert er andre der heller ikke ved det! Så beskeden er hermed givet videre!

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Mette.

!!

Det har vores SP også lige sagt sidst hun var hos os.

Anmeld

8. november 2010

Laulund87

Godt du giver den videre søde!

Vi fik det af vide for snart et år siden, (der var det vist lige lavet om) men det er stadig ikke lavet om på pakken

Anmeld

8. november 2010

_-Kathrine-_

Caroline86 skriver:

Hej alle forældre til børn mellem 1 og 2 år!

Vi havde besøg af SP'en forleden dag og hun mente det går så godt at der ikke er nogen grund til flere besøg,medminde vi selv føler for det!

Nå.. det var egentlig ikke det jeg ville fortælle!

Vi talte om de forskellige anbefalinger og hun fortalte at de nu anbefaler D-dråber helt til de er 2 år! Det vidste jeg ikke, og tænkte at der sikkert er andre der heller ikke ved det! Så beskeden er hermed givet videre!

Knus Caroline

Som der lige er skrevet kan man give vitaminpiller i stedet, grunden til hun fortæller det, er fordi der er kommet nye anbefalinger til børn, så de nu skal have d-vitamin til de bliver 2...

Mvh Kathrine :-)

Anmeld

8. november 2010

Moderator

- skriver:

Det sandt med d-dråberne, men ellers kan du også fra 1 år skifte den ud med en alm vitamin pille...

det sagde min sp ikke var nok... det med multivitaminen... Den skal man stadig give dem, ved siden af, men de må ikke få tyggetabletter før de et 1½

Hun sagde det var helt nyt, det med d-dråberne OG multivitaminen...

Men dejligt der er så mange der allerede ved det! Ville bare lige give beskeden videre til dem der ikke har fået det at vide.

Anmeld

8. november 2010

Moderator

_-Kathrine-_ skriver:

Som der lige er skrevet kan man give vitaminpiller i stedet, grunden til hun fortæller det, er fordi der er kommet nye anbefalinger til børn, så de nu skal have d-vitamin til de bliver 2...

Mvh Kathrine :-)

læs evt. mit svar ovenover

Anmeld

8. november 2010

_-Kathrine-_

Caroline86 skriver:

Skriver bare hvad jeg lige har fået at vide på mit arbejde....! (Er farmakonom)

Anmeld

8. november 2010

_-Kathrine-_

Caroline86 skriver:

Hvis du sammenligner D-dråber med en multivitamin er der 10 Mirkogr. D vitamin i hver... Så om du tager den ene eller den anden er ligegyldigt... Bare børnene får 10 Mikrogr D vitamin om dagen ifølge de nye anbefalinger fra fødevarestyrelsen....

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Nyheder/2010/Faa_justeringer_af_raad_om_D-vitamin.htm

Anmeld

8. november 2010

Moderator

- skriver:

Den er nu god nok. vitamin pillen kan godt erstatte d-dråberne, og du kan blot knuse pillen i noget morgenmad. 

Det står nu også i barnets bog til min dreng...

nå.. det var da underligt!

Jeg vidste nemlig godt at hun bare kan få en multevitamin fra hun er 1 år (og netop knuse den i lidt yoghurt, i hendes havregrød el. lign), men hun sagde så at derudover anbefaler de nu at man også giver dem D-dråberne i 2 år i stedet for kun det første Det er da lidt svært at finde ud af hvad jeg så skal forholde mig til... Jeg troede nemlig jeg havde helt styr på det med vitaminerne og undrede mig over at de skal have SÅ meget d-vitamin.. hmm.. Tror bare jeg tjekker shs til Laura rammer 1 år.. der står jo nok de nyeste nye anbefalinger

Anmeld

8. november 2010

Moderator

_-Kathrine-_ skriver:

Hvis du sammenligner D-dråber med en multivitamin er der 10 Mirkogr. D vitamin i hver... Så om du tager den ene eller den anden er ligegyldigt... Bare børnene får 10 Mikrogr D vitamin om dagen ifølge de nye anbefalinger fra fødevarestyrelsen....

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Nyheder/Nyheder/2010/Faa_justeringer_af_raad_om_D-vitamin.htm

jamen det var så der min sp sagde at de skal have BEGGE dele nu.. altså 20 mikrogram om dagen! hmm...

Som jeg lige har skrevet til - tror jeg bare at jeg venter til Laura fylder 1 år og så ser jeg hvad shs anbefaler på deres hjemmeside til den tid... hun er trods alt stadig kun 8 mdr., så for os er det ikke aktuelt endnu... Ville bare give beskeden videre til dem der måske ikke har fået det at vide af sp'en

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.