Hvad siger man til forældre med et grimt barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2010

LenaJohansen

Man siger da ingenting.. Hvorfor skulle man dog det ??? Forældrene mener jo nok det er det smukkeste barn i verden.. Og du vil fortælle det modsatte ? Ej syntes bare du skal lade vær med at sige noget som helst!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2010

Anonym trådstarter

Min svigerinde har fået en datter. Hun kunne se det på mig da jeg kiggede på barnet at jeg syntes det var grimt!! Helt naturligt rynkede jeg på næsen og så helt forkert ud i ansigtet!!! Jeg fik fremstammet et nææ. Hvor ser hun..sød ud hvorefter min svigerinde sagde "kan du ikke bare sige du syntes hun er grim istedet".

Skal man det. Bare sige det istedet for at prøve at lyve???

Anmeld

7. november 2010

quar20

Maalene skriver:

Tror det er de færreste forældre som spørger, om man synes ens barn er grimt, så kan slet ikke forstå dit spørgsmål...

Kunne aldrig drømme om, at sige til nogen deres barn er grimt, alle børn er forskellige med hver deres charme - og hver et barn er en GAVE - drømmer virkelig om at få et barn - og vil elske det ubetinget uanset hvad, og sådan tror jeg alle har det

Man kan tænke sit, men håber virkelig ikke du kan finde på at sige til nogle forældre, at deres barn er grimt! Det er deres kød og blod - og store store kærlighed, og en ting er at kritisere dem, men hvis du kritiserer deres dyrebareste eje - så tror jeg ikke du skal regne med nogle foreløbige sammenkomster!

Så tænk hvad du vil - men sig da i det mindste noget pænt om barnet til dem...

Kunne ikke være mere enig..!!

Anmeld

7. november 2010

Isabella_mor

hvorfor skal man sige til andre at deres børn er grimme.. det var da et underligt behov at have...  

Anmeld

7. november 2010

Kløver

Ville lige forsvare trådstarter lidt her, tror nemlig ikke spørgsmålet er negativt ment, men måske blot, havd man kan sige af feks gode og positive ting, hvis man ikke føler man kan sige: neeej hvor er hun bare smuk eller hvor er det en køn baby

Selv synes jeg der er meget dejligt at sige om små børn, de er jo alt lige fra nuttede til kære og dejlige og fine Men nogle udtryk har jeg det personligt svært med, som at sige en baby er lækker, synes ikke man kan bruge det udtryk om en sød lille nuttet baby, jeg tænker mere man siger det om en lagkage man har løst til at spise, eller da man var yngre og kiggede efter fyre i byen Men det er jo meget forskelligt, og ja synes man sagtens kan finde noget godt og dejligt at sige om en de små, selvom man måske ikke synes h*n er det mest bedårende man har set

Anmeld

7. november 2010

Anonym

Man siger da FORHÅBENTLIGT ikke noget! Eller også siger du vel at det er en dejlig unge... Havde du forestillet dig at sige 'arh, han stod da vist ikke forrest i køen da der blev delt udseende ud'????

Anmeld

7. november 2010

klmf

Anonym skriver:

Min svigerinde har fået en datter. Hun kunne se det på mig da jeg kiggede på barnet at jeg syntes det var grimt!! Helt naturligt rynkede jeg på næsen og så helt forkert ud i ansigtet!!! Jeg fik fremstammet et nææ. Hvor ser hun..sød ud hvorefter min svigerinde sagde "kan du ikke bare sige du syntes hun er grim istedet".

Skal man det. Bare sige det istedet for at prøve at lyve???

Hvor synd for din svigerinde

Anmeld

7. november 2010

twinboys

Man kan vel altid sige et eller andet...

Nååååhhhh hvor er h*n lille

eller sikke et dejligt smil

eller sikke dejlige brune / blå øjne

Tror ikke at man ikke kan sige noget overhovedet...

Majbritt

Anmeld

7. november 2010

Kløver

Anonym skriver:

Man siger da FORHÅBENTLIGT ikke noget! Eller også siger du vel at det er en dejlig unge... Havde du forestillet dig at sige 'arh, han stod da vist ikke forrest i køen da der blev delt udseende ud'????

hehe ej nu kom jeg i tanke om at vi sad en dag og snakkede om det i min familie, og pludsleig kom der mange bud på bordet, hvad ´man bare ikke sagde til nybagte forældre, og det blev nu alligevel ret sjovt, selvom det aldrig var noget jeg ville føle behov for at gøre brug af

Der blev da bla nævnt sætning: Ej det er da vist lige en kvajebajer, eller du gir vist kvagekage når du kommer tilbage på jobbet rimelig upassende kommentarer at komme med

apropo upassende kommentarer, sad vi i venteværelset, inden vi skulle scanning, og overhørte samtalen mellem nogle unge fyre, som skulle besøge den enes kone, som lige havde født. En af fyrene begyndte at blapre ud om at ja nu hun havde hun da ikke en fisse mere en en slap fjams blev godt nok lidt chokeret og stødt, for synes det var meget klamme og upassende kommentarer at komme med, men fyrene synes åbenbart selv de var vildt morsomme og undskyld ordene, men ja det var det han sagde

Anmeld

7. november 2010

Anonym

Maja84 skriver:

hehe ej nu kom jeg i tanke om at vi sad en dag og snakkede om det i min familie, og pludsleig kom der mange bud på bordet, hvad ´man bare ikke sagde til nybagte forældre, og det blev nu alligevel ret sjovt, selvom det aldrig var noget jeg ville føle behov for at gøre brug af

Der blev da bla nævnt sætning: Ej det er da vist lige en kvajebajer, eller du gir vist kvagekage når du kommer tilbage på jobbet rimelig upassende kommentarer at komme med

apropo upassende kommentarer, sad vi i venteværelset, inden vi skulle scanning, og overhørte samtalen mellem nogle unge fyre, som skulle besøge den enes kone, som lige havde født. En af fyrene begyndte at blapre ud om at ja nu hun havde hun da ikke en fisse mere en en slap fjams blev godt nok lidt chokeret og stødt, for synes det var meget klamme og upassende kommentarer at komme med, men fyrene synes åbenbart selv de var vildt morsomme og undskyld ordene, men ja det var det han sagde

I min kærestes branche har de ry for at sige, der skal gives kvajebajer hvis man får en pige.... Men det er sjovt nok nogle bløøøøøde fædre, der viser deres små prinsesser frem, så man skal nok ikke tage det så alvorligt

Min mors VENINDE sagde engang til hende, at jeg da vist lidt lignede en med Downs.... Eddermame dumt og taktløst.... Kunne heller ikke forstå, hvorfor min far nærmest hoverede når jeg trak 11- og 13 taller hjem i skolen og gymnasiet indtil de fortalte mig om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.