Hjælp mig.. Vil I ikke nok? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

Sirimor

Maya-mus skriver:

Kære mødre!

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg simpelthen er blevet så frustreret og ked af det indeni...

Min dejllge søn William på snart 4½ måned, er næsten begyndt at nægte at sove om dagen.. Jeg er ved at blive fuldkommen bims i mit hovede! Jeg "kæmper" en vild kamp med ham, hver evig eneste dag, for at få krudtuglen til at lukke øjnene i mere end 20 minutter ad gangen!

Vores dag starter som regel kl. 6 - halv 7 om morgenen, med stille og rolig leg og hygge, efterfulgt af en flaske. Når klokken så når 8 - halv 9, plejede han altid at tage sig en formiddagslur på en lille times tid. Den eksisterer nu ikke længere!!! Istedet kører han på "usynlig" energi, sommetider fremtil kl. 11 - 12 stykker, hvor han så ENDELIG lægger sig til at sove, men ALDRIG længere end en halv time til 40 minutter, absolut maksimum.

Når han så er vågen, er det typisk derfra og så til alt imellem kl. 14 - 15:30, hvor han så igen snupper sig en utrolig kort lur, som igen lyder på maks. 40 minutter. Derfra er han så vågen til han bliver lagt i seng, som gerne er kl. 19:30, hvor han går omkuld i mine arme efter sin aftenflaske. Sengetiden eller putningen er aldrig et problem, og har aldrig været det. Men hans lur-system er fuldstændig spoleret! Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre.. Jeg føler jeg har prøvet alt ... ALT! Jeg går tur med barnevognen hver dag, vugger ham, nynner for ham, svøber ham ind for at skabe tryghed for ham... Alting. Intet virker..

Jeg er så utrolig ked af det og stresset, fremfor alt.. Jeg kan slet ikke finde hoved eller hale i noget længere.. Jeg har ingen tid til mig selv i dagtimerne. End ikke til et bad!

..... En eller anden, HJÆLP MIG!

*Jeg kan virkelig godt følge dig. På sovecoach dk kan du læse lidt råd til hvad du kan gøre. De følger noget der hedder MAGI - jeg ved kun det jeg har kunnet læse mig til gratis, men det jeg har brugt har hjulpet mig til at hjælpe min lille til at sove bedre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Benne-bob

Min søn havde også en periode hvor han ikke ville sove...det var højst sandsynligt fordi der ikk var nok mad for ham ved flaske og bryst...ved ikke hvad din søn spiser, men snak med din sp om det...måske er det tid til noget andet mad?? De sover ihvertfald bedre når maven er fuld..og logisk nok er der jo heller ikk grundet at vågne efter en halv time for at spise mere :-) Håber ihvertfald du finder ud af det...det er hårdt at stå med et træt og grædende barn.. Knus herfra

Anmeld

6. november 2010

Skouboe

Jeg købte adgang til sovecoach.dk da min ældste var spæd. Hun havde kolik og var ved at køre os begge to helt i brædderne, med 3-5 timers hysterisk gråd hver aften.

Jeg læste de råd og metoder der var derinde, indførte et stramt skema (tilpasset til hendes behov) hvor hun blev vækket og puttet på bestemte tidspunkter og efter 2 dage var der ikke mere gråd om aftenen. 

Jeg kører nu på barn nummer 2 og det virker som en drøm stadigvæk. Jeg kan kun anbefale det.

Her er iøvrigt MAGI rytmen for 4-6 måneder. Det er noget at tage udgangspunkt i. Hvis han er mere vågen end gennemsnittet, så tag evt. ½ time af de 2 lure og læg dem til den vågne tid.

Eksempel på 4-timers M.A.G.I-rytme: (4 - 6 måneder )
M: 7.00 vågne og Mad.
A: 7.30 Aktivitet
G: 9.00 (1.5 – 2 timers lur)
I: Individuelt –tid til dig.
M: 11.00 Mad
A: 11.30 Aktivitet
G: 13.00 (1.5 – 2 timers lur)
M: 15.00 Mad
A: 15.30 Aktivitet.
G: 17.00 ell 18.00 eller et sted herimellem: kort lur (ca. 40 min) til at få baby igennem næste måltid og bad.
M: 19.00 Mad (Optankningsmåltid kl 19.00 og 21.00 kun hvis barnet er i tigerspring)
A: Bad
G: 19.30 sengetid
I: Individuelt –aftenen er din.
M: 23.00 drømmemåltid (indtil 7-8 måneder eller indtil barnet spiser fast føde).

I: Individuelt –tid til dig.M: 15.00 Mad

G: 17.00 ell 18.00 eller et sted herimellem: kort lur (ca. 40 min) til at få baby igennem næste måltid og bad.

M: 19.00 Mad (Optankningsmåltid kl 19.00 og 21.00 kun hvis barnet er i tigerspring)

I: Individuelt –aftenen er din.M: 23.00 drømmemåltid (indtil 7-8 måneder eller indtil barnet spiser fast føde).

Jeg kan kun anbefale dig at købe adgang til sitet. Der er også en masse råd om hvordan du lærer dit barn at sove og hvorfor børn ofte sover ca. 45 minutter.

Den side reddede os herhjemme.

Anmeld

6. november 2010

Maya-mus

Jbk skriver:

Præcis sådan det var med Konrad...og ja, man kunne skrige ind imellem....har du ingen du kan få til at aflaste dig, så synes jeg du skal tale med din sp eller læge om det, fpr det gavner ikke dig og slet ikke baby William at mor ikke har energi....har din man ikke fri i weekenden, så du kan få en weekend uden barn eller bare kun med amning evt...min x var også væk fra tidligt til sent og jeg havde tre børn og han havde absolut ingen forståelse selvom jeg bad om hjælp, så det væltede desværre...

Nogle gange har han fri i weekenderne, men desværre ikke i denne... Han har været meget opsat på at tage ekstravagter i sidste måned samt denne, sådan så vi får flere penge udbetalt til december. Tanken bag er sød og kærlig, selvom jeg hundrede gange hellere ville have ham herhjemme, hos William og jeg.

I går forelagde jeg ham, hvordan jeg havde det. Han blev rigtig ked af det, og sagde straks at jeg bare skulle sige til, hvis jeg havde brug for at komme lidt væk fra hjemmet en dag eller to, og lave noget for min egen skyld, og pleje mine egne behov lidt. Jeg tror det ender med at jeg takker Ja til tilbudet, også selvom han aldrig før har prøvet at være alene med vores søn.. Men det skal han jo også prøve, før eller siden.

Jeg er også en hel del oppe og besøge mine forældre, selvom de bor 50 km væk fra os. Jeg bruger min mor i mange situationer, til at få snakket ud og læsset af, og evt. få nogle gode råd med på vejen..

Men du har ret, jeg bliver nok nødt til at få en baby-fri dag, så jeg kan være lidt egoistisk og gøre noget for MIG!

Anmeld

6. november 2010

Maya-mus

xxx skriver:

Det lyder MEGET bekendt det der! Min dejlige søn er nu knapt to, men sov elendigt fra han var 4 mdr til 10.

Vi fik et godt råd: læs bogen "Sov igennem uden gråd" skrevet af elizabeth pantley.

Den er5 enormt god til at give en masse viden og råd om børns sovevaner. Det er bestemt ikke naturligt at et barn på 4½ måned ikke sover mere, så du har god grund til både at være frustreret og bekymret.

Han har bliver over-energisk er det nok for han er overtræt og kompenserer ved at holde sig igang, så han ikke mærker trætheden...

Jeg håber du kan finde lidt hjælp og støtte i bogen, den hjælp i hvert fald mig meget!

Held og lykke!!

Iben

Super!
Den bog må jeg have fat i Jeg har aldrig været særlig begejstret for at læse, men dén bog må jo så blive min nye godnathistorie

Mange tak for tippet... Det er jo altid et forsøg værd Jeg er villig til at prøve hvad som helst!!

Anmeld

6. november 2010

Maya-mus

Skouboe skriver:

Jeg købte adgang til sovecoach.dk da min ældste var spæd. Hun havde kolik og var ved at køre os begge to helt i brædderne, med 3-5 timers hysterisk gråd hver aften.

Jeg læste de råd og metoder der var derinde, indførte et stramt skema (tilpasset til hendes behov) hvor hun blev vækket og puttet på bestemte tidspunkter og efter 2 dage var der ikke mere gråd om aftenen. 

Jeg kører nu på barn nummer 2 og det virker som en drøm stadigvæk. Jeg kan kun anbefale det.

Her er iøvrigt MAGI rytmen for 4-6 måneder. Det er noget at tage udgangspunkt i. Hvis han er mere vågen end gennemsnittet, så tag evt. ½ time af de 2 lure og læg dem til den vågne tid.

M: 15.00 Mad
I: Individuelt –aftenen er din.
M: 23.00 drømmemåltid (indtil 7-8 måneder eller indtil barnet spiser fast føde).

I: Individuelt –tid til dig.M: 15.00 Mad

I: Individuelt –aftenen er din.M: 23.00 drømmemåltid (indtil 7-8 måneder eller indtil barnet spiser fast føde).

Jeg kan kun anbefale dig at købe adgang til sitet. Der er også en masse råd om hvordan du lærer dit barn at sove og hvorfor børn ofte sover ca. 45 minutter.

Den side reddede os herhjemme.

Wauw.. Det ligner jo skemaet på min drømmedag som mor Jeg er solgt!!

Gid det kunne være sådan med William... Hold kæft, det ville jeg være stolt af at kunne indføre i min hverdag!

Hvordan gjorde du?
Har dine børn altid haft let ved at sove til middag, eller hvordan?
Jeg kæmper altid en vild kamp for at få min søn til at lukke øjnene og sove.
Har du nogle fif til, hvordan jeg burde gøre dét?

Anmeld

6. november 2010

Skouboe

Maya-mus skriver:

Wauw.. Det ligner jo skemaet på min drømmedag som mor Jeg er solgt!!

Gid det kunne være sådan med William... Hold kæft, det ville jeg være stolt af at kunne indføre i min hverdag!

Hvordan gjorde du?
Har dine børn altid haft let ved at sove til middag, eller hvordan?
Jeg kæmper altid en vild kamp for at få min søn til at lukke øjnene og sove.
Har du nogle fif til, hvordan jeg burde gøre dét?

Det tager tid og masser af tålmodighed. Prøv at starte med skemaet, så rammelr du oftest hans "sovevindue". Begge mine unger har ikke rigtigt advaret inden de blev overtrætte, så hvis jeg har forsøgt at lægge dem når de begyndte at virke trætte, har det været for sent. De var allerede overtrætte og ville ikke slappe af.

Giv ham noget at spise lige inden luren - jeg ved godt at skemaet siger noget andet, men prøv at rykke lidt rundt. De laste børn slapper af med at få mad, og sover bedre på fuld mave.

Kys ham. læg ham og gå! Hæng en ble eller et tæppe hen over hans barnevogn, så der bliver en lille hule til ham. Hvis ikke han græder, så lad være med at kigge til ham. Det forstyrrer bare. Han må gerne ligge og pludre. Bliver han urolig så kør frem og tilbage med barnevognen (lad være med at gå en tur, bare kør monotont frem og tilbage (du står stille og kører en arms længde frem og tilbage - fx 100 eller 150 gange - indtil der bliver ro og du kan se at han ligger stille.

Når du skal putte ham så lad være med at kigge ham i øjnene. Det stimulerer babyer rigtigt meget, når mor eller far især kigger dem i øjnene. Man kan faktisk måle deres blodtryk stige når det sker, og det gør det ikke nemmere for ham.

Herhjemme bruger vi voksi pose, fordi den er dejligt varm og fungerer ligesom et svøb. Den hjælper med at få ro i kroppen.

Læs Sov igennem uden gråd af Elisabeth Pantley - det er en god bog, eller brug de par hundrede kr. det koster at få adgang til sovecoach. Begge dele bør give dig en større forståelse for hvad søvn er og hvordan det fungerer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.