Hjælp mig.. Vil I ikke nok? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.109 visninger
16 svar
0 synes godt om
6. november 2010

Maya-mus

Kære mødre!

Jeg er nået til et punkt, hvor jeg simpelthen er blevet så frustreret og ked af det indeni...

Min dejllge søn William på snart 4½ måned, er næsten begyndt at nægte at sove om dagen.. Jeg er ved at blive fuldkommen bims i mit hovede! Jeg "kæmper" en vild kamp med ham, hver evig eneste dag, for at få krudtuglen til at lukke øjnene i mere end 20 minutter ad gangen!

Vores dag starter som regel kl. 6 - halv 7 om morgenen, med stille og rolig leg og hygge, efterfulgt af en flaske. Når klokken så når 8 - halv 9, plejede han altid at tage sig en formiddagslur på en lille times tid. Den eksisterer nu ikke længere!!! Istedet kører han på "usynlig" energi, sommetider fremtil kl. 11 - 12 stykker, hvor han så ENDELIG lægger sig til at sove, men ALDRIG længere end en halv time til 40 minutter, absolut maksimum.

Når han så er vågen, er det typisk derfra og så til alt imellem kl. 14 - 15:30, hvor han så igen snupper sig en utrolig kort lur, som igen lyder på maks. 40 minutter. Derfra er han så vågen til han bliver lagt i seng, som gerne er kl. 19:30, hvor han går omkuld i mine arme efter sin aftenflaske. Sengetiden eller putningen er aldrig et problem, og har aldrig været det. Men hans lur-system er fuldstændig spoleret! Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre.. Jeg føler jeg har prøvet alt ... ALT! Jeg går tur med barnevognen hver dag, vugger ham, nynner for ham, svøber ham ind for at skabe tryghed for ham... Alting. Intet virker..

Jeg er så utrolig ked af det og stresset, fremfor alt.. Jeg kan slet ikke finde hoved eller hale i noget længere.. Jeg har ingen tid til mig selv i dagtimerne. End ikke til et bad!

..... En eller anden, HJÆLP MIG!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

Jetjen

Jeg tror ikke der er andet at gøre end at holde ud til det går over. Og blive ved med at prøve alt. Nu ved jeg ikke hvor længe det har stået på, men tror mange forældre oplever perioder hvor de ikke kan få børnene til at sove om dagen. Men det er hårdt mens det står på.

Anmeld

6. november 2010

Svei

Sådan var min yngste ög¨så...køb en slynge, accepter han ikke sover meget eller sover som du ønsker og sørg for aflastning så du kan gå en lang tur alene, løbe en tur, bare komme væk pg få energi....det fik jeg ikke mulighed for og da han var 5 mdr. væltede jeg...

Anmeld

6. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor børn SKAL sove x antal timer om dagen (ifølge mødrene)

Hvis han er i godt humør og ikke virker (over)træt, så lad ham da være vågen? Laura har altid selv styret det med lurene... I perioder har hun sovet mange timer hver dag og i andre perioder  måske 2x10 min og så er det bare sådan det har været Hvis hun har virket træt så jeg tænkte "nu skal hun altså sove" så har jeg kæmpet kampen med hende, og naturligvis vundet, for så er hun jo netop træt!

Nu hvor hun er 8 mdr. har vi et helt fast lur-program. Forstået på den måde at hun bliver lagt på samme tid hver dag, men det er MEGET forskelligt hvor længe hun sover! Det kan være alt fra 20 min til 3 timer! Så længe hun virker tilfreds, glad og ikke træt, så er det ok at hun er vågen! Jeg har jo ikke barsel for at bruge tid på mig selv, selvom det er rart med lidt frihed engang imellem

Da hun var lille brugte jeg bæreselen når jeg skulle ordne! Støvsugning med baby på maven er slet ikke tosset Vasketøjet og opvasken kunne sagtens ordnes med hende ved siden af!

Anmeld

6. november 2010

Maya-mus

Caroline86 skriver:

jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor børn SKAL sove x antal timer om dagen (ifølge mødrene)

Hvis han er i godt humør og ikke virker (over)træt, så lad ham da være vågen? Laura har altid selv styret det med lurene... I perioder har hun sovet mange timer hver dag og i andre perioder  måske 2x10 min og så er det bare sådan det har været Hvis hun har virket træt så jeg tænkte "nu skal hun altså sove" så har jeg kæmpet kampen med hende, og naturligvis vundet, for så er hun jo netop træt!

Nu hvor hun er 8 mdr. har vi et helt fast lur-program. Forstået på den måde at hun bliver lagt på samme tid hver dag, men det er MEGET forskelligt hvor længe hun sover! Det kan være alt fra 20 min til 3 timer! Så længe hun virker tilfreds, glad og ikke træt, så er det ok at hun er vågen! Jeg har jo ikke barsel for at bruge tid på mig selv, selvom det er rart med lidt frihed engang imellem

Da hun var lille brugte jeg bæreselen når jeg skulle ordne! Støvsugning med baby på maven er slet ikke tosset Vasketøjet og opvasken kunne sagtens ordnes med hende ved siden af!

Jeg forstår godt, hvad du mener med, at nogle mødre gerne vil have deres børn til at sove et bestemt antal timer om dagen, blot fordi "det står i bøgerne", eller noget tilsvarende...

Jeg vil enormt gerne have min søn til at sove, fordi han bliver overtræt, skriger og græder, og ganske enkelt nægter at give op, og lade søvnen rulle indover ham... Det er derfor jeg er så frustreret og ked af det.

Havde han været glad og tilfreds, mens han var vågen, tror jeg egentlig heller ikke jeg ville ønske, at han lagde sig ned og sov, hvis ikke hans behov for søvn var der. Men det kan jeg se på hans øjne, at det er. Jeg kan bare ikke finde ud af at få ham til at sove

William er utrolig energisk og har altid været en meget energisk lille dreng.. Han kan allerede sidde selv. Han har altid været utrolig ivrig efter at kunne alting på den halve tid, læst udfra hans kropsprog, som bestemt ikke er stillesiddende..

Problemet er bare, at han IKKE er glad og tilfreds, når han er vågen. Han lyser langt væk af mangel på søvn, men jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal stille op med ham.

Anmeld

6. november 2010

Maya-mus

Jbk skriver:

Sådan var min yngste ög¨så...køb en slynge, accepter han ikke sover meget eller sover som du ønsker og sørg for aflastning så du kan gå en lang tur alene, løbe en tur, bare komme væk pg få energi....det fik jeg ikke mulighed for og da han var 5 mdr. væltede jeg...

Jeg kan udmærket godt følge dig i det, du skriver...

Min forlovede arbejder i lufthavnen, og har mange overarbejdstimer for tiden. Det vil sige, at han meget ofte arbejder 6 dage om ugen, fra 13:30 til 22:30. Jeg er meget alene med William, og jeg kan mærke på mig selv at det er rigtig hårdt, når han aldrig er særlig glad.. Selvfølgelig har vi også gode stunder sammen, hvor han smiler og griner, til mit hjerte smelter.

Men at have med en sur baby at gøre, mere eller mindre hver dag, uden hverken tid eller overskud til én selv, så bliver jeg -undskyld mig- sindssyg... Nogle gange er det så slemt, så jeg ikke kan lægge ham fra mig og gå på toilettet, fordi han simpelthen går amok!

Jeg trænger, ligesom dig, til noget tid til mig selv... Jeg trænger til at mærke Mig, bare en lille smule. Jeg forstår, hvad du mener.

Anmeld

6. november 2010

Svei

Maya-mus skriver:

Jeg kan udmærket godt følge dig i det, du skriver...

Min forlovede arbejder i lufthavnen, og har mange overarbejdstimer for tiden. Det vil sige, at han meget ofte arbejder 6 dage om ugen, fra 13:30 til 22:30. Jeg er meget alene med William, og jeg kan mærke på mig selv at det er rigtig hårdt, når han aldrig er særlig glad.. Selvfølgelig har vi også gode stunder sammen, hvor han smiler og griner, til mit hjerte smelter.

Men at have med en sur baby at gøre, mere eller mindre hver dag, uden hverken tid eller overskud til én selv, så bliver jeg -undskyld mig- sindssyg... Nogle gange er det så slemt, så jeg ikke kan lægge ham fra mig og gå på toilettet, fordi han simpelthen går amok!

Jeg trænger, ligesom dig, til noget tid til mig selv... Jeg trænger til at mærke Mig, bare en lille smule. Jeg forstår, hvad du mener.

Præcis sådan det var med Konrad...og ja, man kunne skrige ind imellem....har du ingen du kan få til at aflaste dig, så synes jeg du skal tale med din sp eller læge om det, fpr det gavner ikke dig og slet ikke baby William at mor ikke har energi....har din man ikke fri i weekenden, så du kan få en weekend uden barn eller bare kun med amning evt...min x var også væk fra tidligt til sent og jeg havde tre børn og han havde absolut ingen forståelse selvom jeg bad om hjælp, så det væltede desværre...

Anmeld

6. november 2010

Lilac

Det lyder MEGET bekendt det der! Min dejlige søn er nu knapt to, men sov elendigt fra han var 4 mdr til 10.

Vi fik et godt råd: læs bogen "Sov igennem uden gråd" skrevet af elizabeth pantley.

Den er5 enormt god til at give en masse viden og råd om børns sovevaner. Det er bestemt ikke naturligt at et barn på 4½ måned ikke sover mere, så du har god grund til både at være frustreret og bekymret.

Han har bliver over-energisk er det nok for han er overtræt og kompenserer ved at holde sig igang, så han ikke mærker trætheden...

Jeg håber du kan finde lidt hjælp og støtte i bogen, den hjælp i hvert fald mig meget!

Held og lykke!!

Iben

Anmeld

6. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Maya-mus skriver:

Jeg forstår godt, hvad du mener med, at nogle mødre gerne vil have deres børn til at sove et bestemt antal timer om dagen, blot fordi "det står i bøgerne", eller noget tilsvarende...

Jeg vil enormt gerne have min søn til at sove, fordi han bliver overtræt, skriger og græder, og ganske enkelt nægter at give op, og lade søvnen rulle indover ham... Det er derfor jeg er så frustreret og ked af det.

Havde han været glad og tilfreds, mens han var vågen, tror jeg egentlig heller ikke jeg ville ønske, at han lagde sig ned og sov, hvis ikke hans behov for søvn var der. Men det kan jeg se på hans øjne, at det er. Jeg kan bare ikke finde ud af at få ham til at sove

William er utrolig energisk og har altid været en meget energisk lille dreng.. Han kan allerede sidde selv. Han har altid været utrolig ivrig efter at kunne alting på den halve tid, læst udfra hans kropsprog, som bestemt ikke er stillesiddende..

Problemet er bare, at han IKKE er glad og tilfreds, når han er vågen. Han lyser langt væk af mangel på søvn, men jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal stille op med ham.

ja, sådan! Så forstår jeg godt du er frustreret!

Laura er også en energibombe uden lige og er ekstremt hurtig motorisk! De kræver meget!!!!

I de perioder hun har nægtet at sove, trods overtræthed, har jeg simpelthen lagt hende det sekund hun viste ten på træthed.. og så er det bare om at holde ud... nogle dage tog det 5 min, så sov hun.. andre dage flere timer!!! men det er vigtigt du ikke giver dig, for det ER mor der bestemmer!!! Jeg valgte, meget barsk, at sige nu soves der i sengen og i barnevognen og ingen andre steder! ingen lur på armen, ingen "nu skal du sove"- lulle i søvn - amning osv! og det virkede faktisk meget hurtigt, selvom jeg følte mig som verdens ondeste mor!

Jeg håber du finder en løsning! Jeg travede rundt med mit skrigende barn i vognen og selvom folk kiggede skævt til mig og undrede sig over hvorfor jeg lod barnet skrige på den måde, gik jeg videre! Hun SKULLE sove...

Anmeld

6. november 2010

B&J

Forstår dig godt men koldt vand i blodet ja ikke nemt men sådan en søn har jeg han er fuldt af krudt og vi er to og vi var også ved af dø af træt hed til sidst hihihihih men sådan er det åben bart fra han kom ud til han blev 4mdr sov han max 1-2 timer også op også sove lidt også op i nogle timer ja sådan kørte det og om dagen nix ville ikke sove hvad med af gå en god tur med ham når han er træt eller svøb ham eller har du prøvet bare af putte ham ind når han er træt??? og se om han ikke falder i søvn???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.