Caroline86 skriver:
jeg har aldrig rigtigt forstået hvorfor børn SKAL sove x antal timer om dagen (ifølge mødrene) 
Hvis han er i godt humør og ikke virker (over)træt, så lad ham da være vågen? Laura har altid selv styret det med lurene... I perioder har hun sovet mange timer hver dag og i andre perioder måske 2x10 min og så er det bare sådan det har været
Hvis hun har virket træt så jeg tænkte "nu skal hun altså sove" så har jeg kæmpet kampen med hende, og naturligvis vundet, for så er hun jo netop træt!
Nu hvor hun er 8 mdr. har vi et helt fast lur-program. Forstået på den måde at hun bliver lagt på samme tid hver dag, men det er MEGET forskelligt hvor længe hun sover! Det kan være alt fra 20 min til 3 timer! Så længe hun virker tilfreds, glad og ikke træt, så er det ok at hun er vågen! Jeg har jo ikke barsel for at bruge tid på mig selv, selvom det er rart med lidt frihed engang imellem 
Da hun var lille brugte jeg bæreselen når jeg skulle ordne! Støvsugning med baby på maven er slet ikke tosset
Vasketøjet og opvasken kunne sagtens ordnes med hende ved siden af!
Jeg forstår godt, hvad du mener med, at nogle mødre gerne vil have deres børn til at sove et bestemt antal timer om dagen, blot fordi "det står i bøgerne", eller noget tilsvarende...
Jeg vil enormt gerne have min søn til at sove, fordi han bliver overtræt, skriger og græder, og ganske enkelt nægter at give op, og lade søvnen rulle indover ham... Det er derfor jeg er så frustreret og ked af det.
Havde han været glad og tilfreds, mens han var vågen, tror jeg egentlig heller ikke jeg ville ønske, at han lagde sig ned og sov, hvis ikke hans behov for søvn var der. Men det kan jeg se på hans øjne, at det er. Jeg kan bare ikke finde ud af at få ham til at sove 
William er utrolig energisk og har altid været en meget energisk lille dreng.. Han kan allerede sidde selv. Han har altid været utrolig ivrig efter at kunne alting på den halve tid, læst udfra hans kropsprog, som bestemt ikke er stillesiddende..
Problemet er bare, at han IKKE er glad og tilfreds, når han er vågen. Han lyser langt væk af mangel på søvn, men jeg aner virkelig ikke, hvad jeg skal stille op med ham.