Hypnose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

BabyMus

piap skriver:

Tak tak...

fedt for dig at du slap af med din flyskræk.

må altså lige spørge hvordan det foregår!

har nemlig kun set det på tv, hvor folk går rundt og siger som en høne

Jamen kan godt prøve at beskrive overordnet hvordan det gik, men kan ikke huske alt 100% og er også lidt personligt det der skete. Men altså, noget af det første han spurgte mig var, på en skala fra 1-10 hvor meget flyskræk jeg havde, og jeg skulle bare svare hvad der kom til mig uden at tænke over det. Så jeg sagde 8, for har fløjet masser af gange og jeg var ikke en af dem der som slet ikke tør gå op i en flyvemaskine, det er bare lige pludselig kommet.

Nå, men så skulle jeg ligge mig ned, han satte sådan noget roligt musik på og så begyndte han med meget rolig stemme at snakke så jeg kom i hypnose. I mit tilfælde skulle vi jo så finde ud af hvornår det var startet. Hvilket han gjorde med nogen tal, hvor jeg var en person for hvert tal. Ej det lyder undeligt. Der var 25 af mig, en for hvert år jeg var og så skulle jeg se hvem der "kom frem" eller hvad man kan sige, for at finde ud af at det var der der var gået noget galt med det.

Det var meget følelsesladet, jeg græd, uden jeg ville af det, min ene finger lå og sitrede og mit ene ben lavede et lille spjæt engang i mellem. Man er væk selvfølgelig, men samtidig ikke mere væk end der var en masse spørgsmål han spurgte om som jeg skulle svare på. Men det er slet ikke som man tror, som man måske har set i fjernsynet.

Man skal regne med at komme afsted flere gange og jeg var der 3 gange. Første gang var det ca. halvanden time. Da jeg kom næste gang spurgte han mig igen hvor meget på en skala fra 1-10 og jeg svarede helt klart 2, for jeg følte ikke rigtig der var så meget tilbage efter første gang. Så kom jeg i hypnose igen og han spurgte om nogle flere ting som jeg lå og svarede på.

Da jeg kom igen 3. gang (det var inden for en måndes tid, der skulle lige gå en uges tid til halvanden uge til man skulle komme igen) så spurgte han mig igen. Og jeg sagde til ham: Jeg føler ikke jeg har nogen flyskræk overhovedet, så jeg må svare 0. Så denne gang lå jeg bare og hørte på ham, skulle ikke svare på noget, han sagde så en masse ting som man skal på en flyvetur. Altså nu var der en uge til jeg skulle afsted, så en dag, nu kommer du ud i lufthavnen, nu sidder du og venter, nu kommer du op i flyet osv. Sådan at jeg ikke ville føle noget forkert ved det osv.

Så nogenlunde sådan foregik det. Han sagde at hvis jeg fik et tilbagefald eller følte mig bange, så måtte jeg ringe til ham og få en akut tid. Jeg var der sidste gang 30. juni og skulle rejse til New York d. 5. september og der var slet ingen ting. Så jeg kan kun anbefale folk fra nu af at prøve hypnose hvis de har et problem som ville kunne fjernes med hypnose.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

Inge Nielsen

Tak for en utrolig beskrevelse. Ja, jeg bliver jo nærmest hypnotiseret af at læse dit indlæg. Jeg har ellers altid været meget skeptisk omkring hypnose. Men det kan da være, at jeg alligevel skulle overveje at opsøge en hypnotisør  - i det mindste har jeg ikke så meget at tabe - kun mine penge *G*. Har alt at vinde - forhåbentligt kan jeg komme af med min flyskræk på den måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.