Terapi og tudekiks...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

746 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Laura25

Det er dejligt og virkelig fantastisk at være gravid- for det meste i hvert fald! 

Bær over med mig, for her kommer lige et "surt opstød"...

Den sidste tid synes dog, at vi her i "huset" har haft lige lovligt meget drama på graviditetsfronten. Men sådan er det jo...op og ned.

For godt en uge siden røg jeg babuu babuu til undersøgelse på akutstuen på Skejby Sygehus fordi jeg pludselig begyndte at bløde. Både jeg og min kæreste blev naturligvis helt vildt bange og det var svært at bevare roen og troen! Vi var på Skejby i løbet af ganske kort tid. Jeg blev undersøgt i en time af to forskellige læger og heldigvis så alt ud til at være som det skulle. Hjertet slog og der var masser af liv (den lille sparkede mig inden de nåede at scanne, så han beroligede mig lidt). Efter en times undersøgelser fik vi dog at vide at vi godt kunne tage hjem igen...alt så normalt ud og de kunne ikke give mig nogen forklaring på blødningen. Dejligt og lettende at alt var ok, men det kunne nu have været rart at få en forklaring. Jeg tror aldrig jeg har været så bange i mit liv -jeg fik det fysisk dårligt. Hele forskrækkelsen tog noget tid at komme sig over...og jeg er nu konstant på vagt. Tre dage efter episoden (som I her har fået den korte version af) var vi dog til MD og det beroligede os en hel del. Vi venter os en perfekt, sund og rask lille dreng. Fuld af liv og ballade - og nøøøj hvor er jeg lykkelig og taknemmelig for det.

Ud over den ubehagelige oplevelse, har jeg gennem næsten hele graviditeten være plaget af ligamentsmerter, det gør nas men det er bestemt til at overleve og se bort fra så længe man ved, at den lille har det godt - og det har han jo. Ligamentsmerterne har dog ligeså stille udviklet sig til bækkensmerter og nu blir de bare værre dag for dag. Jeg kan mærke smerterne konstant, kan ikke gå ret langt eller hurtigt, jeg kan ikke komme ud af sengen uden jamren og jeg sover ikke ordentligt om natten (fordi det gør ondt hver gang jeg vender mig). Trapperne i vores opgang tager livet af mig og jeg er kronisk træt! 

Den sidste uges tid har jeg tilmed haft kvalme, hikke og sure opstød og plukveerne har meldt sin ankomst. Jeg som normalt er MEGET pligtopfyldende synes det er rigtig svært, psykisk, at være så "handicappet" af graviditeten og føler mig for tiden som lidt af en svækling. Føler I det også sådan indimellem?  Jeg er bare ikke ret god til at være gravid for tiden og da slet ikke til at være studerende og jeg kunne være en bedre kæreste. Der er bare intet overskud at hente for tiden.

I dag har jeg været til lægen (igen igen) som frygter jeg har bækkenløsning og derfor måske skal sygemeldes. Nu kan jeg se frem til en samtale med min studievejleder om en eventuel sygemelding, deltid eller fuldtid (hvordan og hvorledes) fra studiet (som jeg i øvrigt kun lige er startet på).... SUUUK. Nogle gange er det altså bare lidt svært at være en cool gravid. Kender I det??

Jeg er frygtelig ked af min lange klagesang... Men I skal vide at det var terapi- TAAAK. Og selvom det måske er svært at spore i indlægget her, så er jeg dybt taknemmelig og lykkelig over den lille spire som vokser i min mave og over alt det jeg har.

Nu vil jeg spise en tudekiks, hygge mig med kæresten og vågne op som mit normale positive gemyt i morgen.

Hav en god aften.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

AnneBJ

Du må ikke undskylde for at klage herinde!! Det er jo bl.a. det vi er her for! OG nej, det er squ ikke altid superfedt at være gravid!

Vi har hver vores at trækkes med, for mit vedkommende er kvalmen tilbage, den mest hadede gene overhovedet. Vil næsten tilbyde at tage din bækkenløsning bare jeg må slippe for kvalmen..

Og så sidder man der, og tænker alle de sorte og dumme tanker, for egentlig får man lidt dårlig samvittighed! Det ER jo stort, vildt, lykkeligt, fantastisk og så dejligt at der er en lille spunkt derinde - men kampen for at nå målet kan altså være temmelig sej!

Jeg ved ikke om du overhovedet kan bruge det til noget, men nu ved du i hvert fald at du ikke er ene om at være dårlig til at være gravid.. jeg har været en dårlig gravid, minus pligtopfyldende studerende og meget fraværende kæreste, lige siden jeg fik de to streger!

Men det er jo selvfølgelig det hele værd, når vi står med guldet i armene i 2011

Anmeld

4. november 2010

Laura25

AnneBJ skriver:

Du må ikke undskylde for at klage herinde!! Det er jo bl.a. det vi er her for! OG nej, det er squ ikke altid superfedt at være gravid!

Vi har hver vores at trækkes med, for mit vedkommende er kvalmen tilbage, den mest hadede gene overhovedet. Vil næsten tilbyde at tage din bækkenløsning bare jeg må slippe for kvalmen..

Og så sidder man der, og tænker alle de sorte og dumme tanker, for egentlig får man lidt dårlig samvittighed! Det ER jo stort, vildt, lykkeligt, fantastisk og så dejligt at der er en lille spunkt derinde - men kampen for at nå målet kan altså være temmelig sej!

Jeg ved ikke om du overhovedet kan bruge det til noget, men nu ved du i hvert fald at du ikke er ene om at være dårlig til at være gravid.. jeg har været en dårlig gravid, minus pligtopfyldende studerende og meget fraværende kæreste, lige siden jeg fik de to streger!

Men det er jo selvfølgelig det hele værd, når vi står med guldet i armene i 2011

Tak søde Anne. Dejligt ikke at være den eneste som er dårlig til at være gravid. Ved godt det er tarveligt, men det hjalp lidt.

Er ked af at høre at din kvalme er tilbage...det var ikke længe du slap. Håber det bare er et kort visit.

Jeg har også fået kvalme igen ( i hvert fald den sidste uges tid), men jeg er vist ikke helt så kvalmeplaget som du er.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at baby-guldet er det hele værd og jeg glæææder mig. Tak for din søde opmuntrende hilsen- den luner.

Anmeld

4. november 2010

Maria-s

AnneBJ skriver:

ØV at læse at din kvalme er tilbage??.....

Og til TS: ja jeg tror LANGT STØRSTEDELEN af os herinde har brug for at brokke os engang imellem for vores dejlige kærester kan jo IKKE mærke det på DERES krop. Det kan godt være de kan SE virkningerne af det og mærke når det går ud over dem, men jeg tror de har meget svært ved at sætte sig ind i hvordan det fysisk og psykisk er, når man ikke længere er ene om sin krop og der sker en masse ting som man ikke selv er herre over, om det er humørsvingningerne som man ikke selv kan kontrollere, kvalmen, bækkenløsning eller generelt bare alle forandringerne. OG det at vi nok alle kvinder føler et KÆMPE ansvar for det ufødte liv vi bærer inde i os. TÆNK nu hvis noget vi gør har negative konsekvenser for det bette pus. For når vi først har født ja så er man jo (for manges vedkommende) 2 til at dele ansvaret. 

Så JO det er så dejligt at man enagng imellem kan skrive herinde og så få luftet lidt ud Tror også vores kærester ville ende som de værste nervevrag hvis de viste alle de ting vi bekymre os om Det er mænd slet ikke bygget til

Anmeld

4. november 2010

AnneBJ

Maria-s skriver:

ØV at læse at din kvalme er tilbage??.....

Og til TS: ja jeg tror LANGT STØRSTEDELEN af os herinde har brug for at brokke os engang imellem for vores dejlige kærester kan jo IKKE mærke det på DERES krop. Det kan godt være de kan SE virkningerne af det og mærke når det går ud over dem, men jeg tror de har meget svært ved at sætte sig ind i hvordan det fysisk og psykisk er, når man ikke længere er ene om sin krop og der sker en masse ting som man ikke selv er herre over, om det er humørsvingningerne som man ikke selv kan kontrollere, kvalmen, bækkenløsning eller generelt bare alle forandringerne. OG det at vi nok alle kvinder føler et KÆMPE ansvar for det ufødte liv vi bærer inde i os. TÆNK nu hvis noget vi gør har negative konsekvenser for det bette pus. For når vi først har født ja så er man jo (for manges vedkommende) 2 til at dele ansvaret. 

Så JO det er så dejligt at man enagng imellem kan skrive herinde og så få luftet lidt ud Tror også vores kærester ville ende som de værste nervevrag hvis de viste alle de ting vi bekymre os om Det er mænd slet ikke bygget til

Slap ca. 2 uger... Og indtil videre er det heldigvis kun morgenkvalme.. altså sådan indtil kl. 15 eller noget...

Og enig i resten du skriver - de kære mænd har nok ikke nemt ved at forstå hvad der sker, men det har vi måske heller ikke altid selv...

Anmeld

4. november 2010

DK

Ork!! Jeg har også brokket mig masser! Det er jo blandt andet også det baby.dk er til!

Så skriver man alt sit brok, sure opstød, harme, bitterhed, nervøsitet osv ned, og så er der en bunke dejlige kvinder der siger:

Vi forstår dig, bare roligt, det skal nok gå!

Og så har man det meget bedre!!!

Så det vil jeg også skrive til dig!

Jeg har været sygemeldt med bækkenløsning siden uge 19, og det blev MEGET bedre da jeg holdt med at arbejde. Jeg studerer dog stadigt, men går på uni hvor jeg ikke har så mange timer, plus jeg har en bil til at fragte mig rundt. Måske kan du komme på halvtid på studiet så du kan færdig gøre et/to fag?

KÆMPE krammer og knus!

Ditte, der sagtens kan klare meget mere brok på skuldrene i dag hvis du har behov for mere!! Jeg har nemlig fået mit brok ud i en anden tråd tidligere på dagen, he he!

Anmeld

7. november 2010

Laura25

Maria-s skriver:

Ih det er dejligt at vide, at man ikke er den eneste som indimellem er et trist brokhoved. Tusind tak for forståelsen.

Anmeld

7. november 2010

Laura25

DK skriver:

Ork!! Jeg har også brokket mig masser! Det er jo blandt andet også det baby.dk er til!

Så skriver man alt sit brok, sure opstød, harme, bitterhed, nervøsitet osv ned, og så er der en bunke dejlige kvinder der siger:

Vi forstår dig, bare roligt, det skal nok gå!

Og så har man det meget bedre!!!

Så det vil jeg også skrive til dig!

Jeg har været sygemeldt med bækkenløsning siden uge 19, og det blev MEGET bedre da jeg holdt med at arbejde. Jeg studerer dog stadigt, men går på uni hvor jeg ikke har så mange timer, plus jeg har en bil til at fragte mig rundt. Måske kan du komme på halvtid på studiet så du kan færdig gøre et/to fag?

KÆMPE krammer og knus!

Ditte, der sagtens kan klare meget mere brok på skuldrene i dag hvis du har behov for mere!! Jeg har nemlig fået mit brok ud i en anden tråd tidligere på dagen, he he!

Ja, det er simpelthen så dejligt med opbakning og forståelse fra andre kvinder - også selvom det ikke altid er lige fortjent.

Tusind tak for dine søde og trøstende ord.

Jeg er ked af at høre at du også er plaget af bækkenløsning...- sejt at du, på trods af smerterne, stadig studerer!

Jeg har snart et møde med min studievejleder og så må vi se hvad det ender med.

Hav en dejlig dag.

Knus Laura

Anmeld

7. november 2010

CA

Jeg vil egentlig ikke sige andet end det de andre har skrevet, men sætter lige en stor fed streg under ved også at skrive til dig

Jeg oprettede en profil herinde for at have et sted med masser af erfarne kvinder jeg kunne trække på, men ligeså meget for at have et sted med kvinder som kan forstå mig når jeg siger av, åh, suk eller har brug for at skrige! Vi kan vist ikke forvente at de kære mænd kan forstå os fuldt ud -selvom de helt sikkert gerne ville. Mine veninder har også svært ved at forstå det helt, selvom jeg godt kan se de prøver alt hvad de kan. Så derfor: Brok dig bare videre! Det bliver ikke så tungt herinde, hvor vi ved lige præcis hvilke smerter og glæder der bliver snakket om

Håber at det lettede lidt at komme af med det hele - ellers må du jo skrive igen!

Anmeld

7. november 2010

Laura25

Carina87 skriver:

Jeg vil egentlig ikke sige andet end det de andre har skrevet, men sætter lige en stor fed streg under ved også at skrive til dig

Jeg oprettede en profil herinde for at have et sted med masser af erfarne kvinder jeg kunne trække på, men ligeså meget for at have et sted med kvinder som kan forstå mig når jeg siger av, åh, suk eller har brug for at skrige! Vi kan vist ikke forvente at de kære mænd kan forstå os fuldt ud -selvom de helt sikkert gerne ville. Mine veninder har også svært ved at forstå det helt, selvom jeg godt kan se de prøver alt hvad de kan. Så derfor: Brok dig bare videre! Det bliver ikke så tungt herinde, hvor vi ved lige præcis hvilke smerter og glæder der bliver snakket om

Håber at det lettede lidt at komme af med det hele - ellers må du jo skrive igen!

Tak hvor er du sød. Tænk at man kan få grønt lys til brok! Det er super dejligt med et sted som baby.dk med ligesindede kvinder- det betyder bare SÅ meget! Som du skriver har både kærester og veninder sommetider svært ved at forstå hvad der foregår i vores gravide kroppe og hoveder (og selvfølgelig har de det)- så det er bare skønt med sådan nogle søde hilsener når man føler sig trist. Og så hjælper det jo med det samme! Mine skuldre er lettede og lige nu har jeg det herligt!

Hav en rigtig dejlig søndag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.