Det er dejligt og virkelig fantastisk at være gravid
- for det meste i hvert fald!
Bær over med mig, for her kommer lige et "surt opstød"...
Den sidste tid synes dog, at vi her i "huset" har haft lige lovligt meget drama på graviditetsfronten. Men sådan er det jo...op og ned.
For godt en uge siden røg jeg babuu babuu til undersøgelse på akutstuen på Skejby Sygehus fordi jeg pludselig begyndte at bløde
. Både jeg og min kæreste blev naturligvis helt vildt bange og det var svært at bevare roen og troen! Vi var på Skejby i løbet af ganske kort tid. Jeg blev undersøgt i en time af to forskellige læger og heldigvis så alt ud til at være som det skulle. Hjertet slog og der var masser af liv (den lille sparkede mig inden de nåede at scanne, så han beroligede mig lidt
). Efter en times undersøgelser fik vi dog at vide at vi godt kunne tage hjem igen...alt så normalt ud og de kunne ikke give mig nogen forklaring på blødningen. Dejligt og lettende at alt var ok, men det kunne nu have været rart at få en forklaring. Jeg tror aldrig jeg har været så bange i mit liv -jeg fik det fysisk dårligt. Hele forskrækkelsen tog noget tid at komme sig over...og jeg er nu konstant på vagt. Tre dage efter episoden (som I her har fået den korte version af) var vi dog til MD og det beroligede os en hel del. Vi venter os en perfekt, sund og rask lille dreng
. Fuld af liv og ballade - og nøøøj hvor er jeg lykkelig og taknemmelig for det
.
Ud over den ubehagelige oplevelse, har jeg gennem næsten hele graviditeten være plaget af ligamentsmerter, det gør nas men det er bestemt til at overleve og se bort fra så længe man ved, at den lille har det godt - og det har han jo
. Ligamentsmerterne har dog ligeså stille udviklet sig til bækkensmerter og nu blir de bare værre dag for dag. Jeg kan mærke smerterne konstant, kan ikke gå ret langt eller hurtigt, jeg kan ikke komme ud af sengen uden jamren og jeg sover ikke ordentligt om natten (fordi det gør ondt hver gang jeg vender mig). Trapperne i vores opgang tager livet af mig og jeg er kronisk træt!
Den sidste uges tid har jeg tilmed haft kvalme, hikke og sure opstød og plukveerne har meldt sin ankomst
. Jeg som normalt er MEGET pligtopfyldende synes det er rigtig svært, psykisk, at være så "handicappet" af graviditeten og føler mig for tiden som lidt af en svækling. Føler I det også sådan indimellem? Jeg er bare ikke ret god til at være gravid for tiden og da slet ikke til at være studerende og jeg kunne være en bedre kæreste
. Der er bare intet overskud at hente for tiden.
I dag har jeg været til lægen (igen igen) som frygter jeg har bækkenløsning og derfor måske skal sygemeldes. Nu kan jeg se frem til en samtale med min studievejleder om en eventuel sygemelding, deltid eller fuldtid (hvordan og hvorledes) fra studiet (som jeg i øvrigt kun lige er startet på).... SUUUK. Nogle gange er det altså bare lidt svært at være en cool gravid. Kender I det??
Jeg er frygtelig ked af min lange klagesang... Men I skal vide at det var terapi
- TAAAK. Og selvom det måske er svært at spore i indlægget her, så er jeg dybt taknemmelig og lykkelig over den lille spire som vokser i min mave og over alt det jeg har
.
Nu vil jeg spise en tudekiks, hygge mig med kæresten og vågne op som mit normale positive gemyt i morgen
.
Hav en god aften.