Amme eller ikke amme....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Mai-pigen

tak til jer alle for jeres svar. Det er nu dejligt at dele sine frustrationer med andre i samme situation..og få gode råd!!

Lillemanden har haft endnu en lidt træls dag, men så her til aften lå han hos mig og sov, og så lige pluselig kastede han op, eller gylpede kraftigt.. Jeg fik ham gjort ren,og mig selv, og så har han sovet og spist en gang siden... Må ske er han ikke helt på dupperne..... ??!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

dorthemus

Mai-pigen skriver:

Jeg har haft sp til min søn idag, et ekstra besøg for at få lillemanden vejet.. 100 g på en uge. En uge hvor jeg har lagt ham til, når han gav tegn, og han har spist ved begge bryster! Lillemanden iager en god middagslur, og kan sove 4-5 timer i træk om natten, han virker umiddelbart tilfreds, kan dog pylre indimellem, og vil meget gerne sutte meget om aftenen..

Jeg føler her de sidste par dage at han roder rundt ved brystet, meget kort efter han har spist, så ligger han og tager fat og slipper, og spiser ikke rigtig optimalt! Han græder når jeg tager ham fra, men holder dog op, efter et øjeblik..

Jeg kan mærke jeg er ved at blive usikker på mig selv og min mælkeproduktion..

Er der nogle andre der har oplevet at baby ikke vil spise optimalt, og hvad har I gjort??

Det har jeg også prøvet flere gange med Runa...men jeg ammer stadig på fuld tid. Fra Runa var 3 til 5 måneder tog hun kun 400 g på og jeg var fortvivlet, men hun fulgte sin kurve flot og havde taget meget på de første 3 måneder. Du tager hun igen på og spiser godt. Men hun er snart seks måneder så jeg skal til at introducere grød.

Det går op og ned og han skal nok tage fat igen...det er ihvertfald min erfaring.   Så jeg ville ikke smide håndklædet i ringen endnu.

Anmeld

5. november 2010

Mai-pigen

dorthemus skriver:

Det har jeg også prøvet flere gange med Runa...men jeg ammer stadig på fuld tid. Fra Runa var 3 til 5 måneder tog hun kun 400 g på og jeg var fortvivlet, men hun fulgte sin kurve flot og havde taget meget på de første 3 måneder. Du tager hun igen på og spiser godt. Men hun er snart seks måneder så jeg skal til at introducere grød.

Det går op og ned og han skal nok tage fat igen...det er ihvertfald min erfaring.   Så jeg ville ikke smide håndklædet i ringen endnu.

Tusind tak for dit indlæg..  Jeg hænger i...

Anmeld

6. november 2010

klmf

Herhjemme var Oliver 4 uger, da min kæreste ikke kunne holde det ud mere. Ingen sov, Oliver lå ved brystet hele tiden, men fik ikke ordentlige måltider og han holdt skrige-koncerter om natten. Jeg var ved at gå ned med flaget og var SÅ ked af det.

Så gav min kæreste Oliver en flaske an aften jeg var gået bevidstløs omkuld i sengen, fuldstændig udmattet. Barnet blev mæt og sov og moren sov Så supplerede vi op det første stykke tid, hvor jeg ammede først og så fik han flasken. Til sidst blev det kun flasken.

Det var den bedste beslutning for os, og jeg havde ikke problemer med at vælge flasken til og amning fra, det gik helt naturligt. Nu er jeg nok heller ikke den store amme-fan i forvejen

Hvad med at snakke med en ammerådgiver? Kan være det er et appetitspring, hvor han søger brystet lidt mere for at øge produktionen?

I hvert fald held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.