Amme eller ikke amme....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.148 visninger
14 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Mai-pigen

Jeg har haft sp til min søn idag, et ekstra besøg for at få lillemanden vejet.. 100 g på en uge. En uge hvor jeg har lagt ham til, når han gav tegn, og han har spist ved begge bryster! Lillemanden iager en god middagslur, og kan sove 4-5 timer i træk om natten, han virker umiddelbart tilfreds, kan dog pylre indimellem, og vil meget gerne sutte meget om aftenen..

Jeg føler her de sidste par dage at han roder rundt ved brystet, meget kort efter han har spist, så ligger han og tager fat og slipper, og spiser ikke rigtig optimalt! Han græder når jeg tager ham fra, men holder dog op, efter et øjeblik..

Jeg kan mærke jeg er ved at blive usikker på mig selv og min mælkeproduktion..

Er der nogle andre der har oplevet at baby ikke vil spise optimalt, og hvad har I gjort??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Noneother

Min amning fungerede heller ikke optimalt det første stykke tid. 
men jeg skulle lære det, og baby skulle lære det.

-Jeg synes at det er lidt tidligt at tænke på at gi´op efter en uge kun.

Det der hjalp mig var ro og tid og tålmodighed. Det blev bedre og bedre hele tiden. + Det var det hele værd, når jeg ser HVOR glad han er for det idag. Hvert måltid er super hyggetid med baby, det er så rart

Held og lykke med det.

Anmeld

4. november 2010

Mai-pigen

Noneother skriver:

Min amning fungerede heller ikke optimalt det første stykke tid. 
men jeg skulle lære det, og baby skulle lære det.

-Jeg synes at det er lidt tidligt at tænke på at gi´op efter en uge kun.

Det der hjalp mig var ro og tid og tålmodighed. Det blev bedre og bedre hele tiden. + Det var det hele værd, når jeg ser HVOR glad han er for det idag. Hvert måltid er super hyggetid med baby, det er så rart

Held og lykke med det.

Han er 6 uger og 1 dag, så har været igang et styke tid.. Han vejede 3800 ved fødslen, og tabte sig så 300 g, idag da sp var her vejed han 4300 g.. Jeg er bestemt heller ikke klar til at smide håndklædet i ringen, men tænker om der skal supleres op med noget erstatning en gang om dagen, eller om det er for tidligt??

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Mai-pigen skriver:

Han er 6 uger og 1 dag, så har været igang et styke tid.. Han vejede 3800 ved fødslen, og tabte sig så 300 g, idag da sp var her vejed han 4300 g.. Jeg er bestemt heller ikke klar til at smide håndklædet i ringen, men tænker om der skal supleres op med noget erstatning en gang om dagen, eller om det er for tidligt??

Jeg ville klart fortsætte lidt tid endnu. Laura vejede 4200 gram ved fødslen, men tabte sig så 374 gram de første to dage pga. sygdom. Hun var først over fødselsvægten 4 uger efter, men er alligevel blevet ammet fuldt ud i 5 mdr.

Måske er din søn ved at øge mælkeproduktionen fordi, han har brug for mere. Men umiddelbart ville jeg ikke være bekymret, da han sover så lang tid i træk

Anmeld

4. november 2010

CHD

Pas på med at supplere. Min søn tog ikke det på han skulle så sp sagde vi skulle supplere med nogle flasker dagligt. På trods af at han er blevet lagt til brystet hver gang inden flaske, og jeg har forsøgt at pumpe ud, har jeg nu 1 md. efter vi begyndte at supplere næsten ingen mælk til ham. Jeg tør ikke stoppe helt med flaskerne igen da han stadig ikke tager ret meget på, og jeg er bange for at han skal tabe sig......Så jeg må erkende at det er ved at være slut med amningen

Mvh

Carina, mor til Sebastian på 16 uger(der de sidste 14 dage kun har taget 130 g. på)

Anmeld

4. november 2010

Mai-pigen

Baagøe skriver:

Jeg ville klart fortsætte lidt tid endnu. Laura vejede 4200 gram ved fødslen, men tabte sig så 374 gram de første to dage pga. sygdom. Hun var først over fødselsvægten 4 uger efter, men er alligevel blevet ammet fuldt ud i 5 mdr.

Måske er din søn ved at øge mælkeproduktionen fordi, han har brug for mere. Men umiddelbart ville jeg ikke være bekymret, da han sover så lang tid i træk

Hvis han er ved at øge mælkeproduktionen, ville han så ikke spise optimalt + mere til??? Han spiser jo kortere tid end han plejer, og opfører sig lidt som om det ikke smager godt... Det er ret hårdt...

Anmeld

4. november 2010

Mai-pigen

CHD skriver:

Pas på med at supplere. Min søn tog ikke det på han skulle så sp sagde vi skulle supplere med nogle flasker dagligt. På trods af at han er blevet lagt til brystet hver gang inden flaske, og jeg har forsøgt at pumpe ud, har jeg nu 1 md. efter vi begyndte at supplere næsten ingen mælk til ham. Jeg tør ikke stoppe helt med flaskerne igen da han stadig ikke tager ret meget på, og jeg er bange for at han skal tabe sig......Så jeg må erkende at det er ved at være slut med amningen

Mvh

Carina, mor til Sebastian på 16 uger(der de sidste 14 dage kun har taget 130 g. på)

Præcis.. Har hørt det samme, at det tit er det erstatning medfører, såp føler mig heller ikke helt klar til at prøve endnu... Hmm...

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Mai-pigen skriver:

Hvis han er ved at øge mælkeproduktionen, ville han så ikke spise optimalt + mere til??? Han spiser jo kortere tid end han plejer, og opfører sig lidt som om det ikke smager godt... Det er ret hårdt...

Åååhhh. Den havde jeg så ikke lige fanget Sorry... Laura har haft perioder, hvor hun ikke har spist så meget, men det gik over igen efter et par dage. Jeg ville tage en snak med SP om det, selvom hun lige har været hos dig

Anmeld

5. november 2010

FruDall

Drikker du nok væske? og hviler du dig nok?

Det er især en god ide at krybe ned under dynen med din lille dreng og få noget hud til hud kontakt. Læg ham op ad din mave med munden ud for brystet og lad ham lugte til dig også selvom han sover. Hudkontakten stimulerer ham og forhåbentligt begynder han at sutte mere. Det er vigtigt at du tager det stille og roligt og ikke presser ham eller bliver stresset over at han ikke spiser.

Held og lykke med det.

Anmeld

5. november 2010

SaNiNa

Da jeg ammede Nicklas ammede jeg hver 2 timer om dagen og så ammede jeg kun 1 gang om natten hvis han vågnede og det var ikke hver nat.

Selvom han spiste rimelig under hver ammning tog han heller ikke ret meget på og samtidig ville han ikke have flaske.

Det skal lige sige at da vi tog hjem fra fødegangen ammede jeg stadig ikke da han ikke ville tage ordenlig fat og de ville ikke lade mig bruge ammebrik, efter 2 dag hjemme hvor jeg var meget frustret over det med ammningen fik jeg hjælp af min sp og det fungerede selvom vi også hvade en del problemer med han ikke hvade tålmodighed til at spise sig rigitg mæt.

Hvis du føler for at give ham en flaske syntes jeg du skal gør det. for hvis du ikke slapper rigtig af under ammningen kan din søn ogsp mærke det på dig og bliver påvirket af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.