Kan jeg allerede være gravid igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.286 visninger
17 svar
0 synes godt om
4. november 2010

Wish upon a star

Jeg har lige taget en test som viste 2 streger. Jeg blev opereret lørdag d. 23/10 for en graviditet uden for livmoderen og de fjernede min højre ægleder. De sagde jeg var 7 uger henne. Da jeg ikke viste jeg var gravid og jeg fik min mens. som sædvanlig, så startede jeg op på hormoner og det resulterede i 5 æg. Jeg fik selv ægløsning meget tidligt (mens. stoppede 5 dag og havde ægløsning 11. dag) Vi havde sex 2 dage før ægløsning.

Mit spørgsmål er : Hvor længe er hcg i kroppen efter jeg har fået fjernet graviditeten eller barnet eller hvad man nu kalder det? 

Jeg ved egentlig ikke helt hvorfor, men jeg tog lige en test da jeg kom hjem fra arbejde og den viste 2 streger, og det var enda ikke fordi jeg kunne tisse specielt og har enda drukket en del kaffe i dag, så det er vel heller ikke så koncentreret. Det er i dag 12 dage siden jeg blev opereret. Jeg kan jo ikke helt lade være med at håbe at den måske er der, men ved jo nok også godt at det nok bare er rester fra før.

HJÆLP.... snak mig til fornuft, for kan virkelig mærke at jeg håber.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

pussekat

hejsa

da jeg fik en sa i jan der have jeg hcg i kropper i ca 1 månde efter så du kan godt have hcg i nu i kropper du kan ring til læge og få en blodprøve som kan se om den er højt el lav men  for der er en lille en i mave

Anmeld

4. november 2010

Wish upon a star

Er der slet ikke nogen der har en idé om hvor længe hcg er om at komme ud af kroppen, efter en 7 ugers graviditet uden for livmoderen???

Anmeld

4. november 2010

Wish upon a star

Nå okay, jamen så er det jo nok rester der er tilbage. Må jeg spørge hvor langt du var henne? Mit hcg var ca 27.000 da jeg fik det målt lørdag for 13 dage siden

Anmeld

4. november 2010

lauras*mor*

Man kan ikke teste positiv hvis man er 12 dage henne hvilket er det du max kan være henne jo...Har i hvertfald aldrig hørt om at man kan gøre det så hurtigt..

men samtidig har jeg også hørt at man ikke daner hcg ved en graviditet udenfor livmoderen... så det er jo lidt mærkeligt..

samtidig så kan man godt risikere at teste positiv hvis man har ægløsning (og måske endda større risiko hvis man er på hormoner)..

Det tyder mest på at du ikke skal regne med den desværre... Men synes det lyder meget usansynligt i hvertfald... Fik du ikke nogle papirer med hjem ang. hvordan kroppen kunne reagere efter sådan en operation?

Håber der er en der kommer med et mere tydeligt svar, men må desværre sige at jeg ikke tror du eer gravid men at der er en anden logisk forklaring på den positive test..

Knus Laura's mor - der håber på at tage fejl..

Anmeld

4. november 2010

lauras*mor*

BettinaHornskov skriver:

Nå okay, jamen så er det jo nok rester der er tilbage. Må jeg spørge hvor langt du var henne? Mit hcg var ca 27.000 da jeg fik det målt lørdag for 13 dage siden

Jeg må så ha hørt forkert ang hcg ved en graviditet udenfor livmoderen...

Men tror bestemt ikke at hcg'en er så hurtigt ude af din krop når den var så høj... sorry

Anmeld

4. november 2010

Wish upon a star

Hvis jeg er gravid så er jeg jo cirka 5 uger henne. Jeg fik mens. den 2 oktober, og ægløsning den 12 oktober. Så graviditeterne ville jo i principet have overlappet hinanden.

Jo man danner hcg ved en graviditet uden for livmoderen, men ikke i lige så store mængder som ved en normal graviditet.

Jeg ved godt at jeg slet ikke er gravid, det ville være meget usandsynlig, men håber vist inders inde.

Anmeld

4. november 2010

Blyb

BettinaHornskov skriver:

Hvis jeg er gravid så er jeg jo cirka 5 uger henne. Jeg fik mens. den 2 oktober, og ægløsning den 12 oktober. Så graviditeterne ville jo i principet have overlappet hinanden.

Jo man danner hcg ved en graviditet uden for livmoderen, men ikke i lige så store mængder som ved en normal graviditet.

Jeg ved godt at jeg slet ikke er gravid, det ville være meget usandsynlig, men håber vist inders inde.

Hej Bettina

Jeg er en smule forvirret Du skriver i dit første indlæg at det er 13 dage siden du er blevet opereret, men i dette, at du fik mens for over en måned siden??

Hvis du er heldig, kan de 2 graviditeter godt have overlappet hinanden. Tror det er meget forskelligt fra person til person hvor hurtigt HCG falder efter abort el.lign. Mit eget falder en smule langsomt og jeg kan godt være et par måneder om at få det helt ud af kroppen.

for dig

Anmeld

4. november 2010

Wish upon a star

Der skal forresten lige tilføjes, at de på sygehuset efter operationen, at jeg ville begynde at bløde inden for 2 - 4 dage efter og at det ved mange kan være mere kraftig blødning end det man normalt har, men jeg har slet ikke blødt overhovdet, der har kun været lidt brunt udflåd og et par brune klumper. Og nu har jeh lidt brunt udflåd igen.

Jeg ville bare ønske at kroppen kunne blive sig selv igen, så man kunne starte på en frisk

Anmeld

4. november 2010

oo

det lyder godt nok spøjst...

jeg var gravid udenfor livmoderen efter 1. IUI forsøg i januar 2009. de fulgte mig på klinikken med blodprøver og holdt øje med hvornår hcg var så lavt at min normale cyklus startede op igen. og der gik længere end 12 dage. jeg begyndte at bløde to dage efter operationen, meget meget kraftigt og det er slimhinden der bløder ud. derefter er det normalt at der går 4-6 uger før man har normal cyklus, dvs får sin menstruation (men inden da har man naturligvis haft en ÆL). hvorfor følger de dig ikke på klinikken med blodprøver????

og ja...jeg synes også det er en smule indviklet sådan som du forklarer det her, men det lyder meget usandsynligt at du skulle ha nået at få normal cyklus siden 23. oktober. du får jo en ÆL før du får din mens og så skulle du ha fået ÆL nærmest dagen efter din operation, og det tror jeg desværre ikke kan lade sig gøre, da du helt sikkert har haft hcg i kroppen på daværende tidspunkt.

jeg tænker, at det stadig er hcg fra graviditeten udenfor livmoderen du kan måle.

men jeg forstår ikke hvorfor dit behandlingssted ikke er bedre til at informere dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.