Opdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

322 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. august 2008

Juniors mor

Julie synes for tiden det er fantastisk morsomt at rende rundt til stikkontakterne (som sidder 30 cm over fodpanelerne i hele huset >() og prøve at stikke hendes små fingre ind i hullerne. Nu er stikkene herovre flade, så hun kan under ingen omstændigheder få dem derind, men det ændre jo ikke på at hun ikke må gøre det!!
MEN hun tror det er en leg, når vi tager fat i hende, kigger hende i øjnene og ser alvorlige ud og siger "nej". Hun griner så hun klukker og farter hen til en anden kontakt og står nærmest og venter på vi kommer >(>(>((L) - what to do?????
Skal vi bare blive ved med vores fremgangsmåde og vente på hun begynder at forstå, at hun ikke må, eller skal vi gribe det an på en anden måde?
Hvordan griber i hele denne begyndende opdragelse an?
Helle - forvirret (?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2008

Nadi

Jeg fik engang et råd, af BM tror jeg faktisk, at man skal sige nej og så flytte dem væk fra det de nu er optaget af.

Oliver har det nelig på samme måde, han begynder også tit bare at klukgrine når vi siger "nej!" og så kan man næsten ikke lade være med at grine fordi det er så fjollet at de ikke fatter det og samtidig bliver man bare så irriteret på dem :@ (L)

Men prøv at sige nej og så flytte hende imens.

Held og lykke :)

-Nadia

Anmeld

11. august 2008

Plysbjørnen

Juniors mor skriver:

Julie synes for tiden det er fantastisk morsomt at rende rundt til stikkontakterne (som sidder 30 cm over fodpanelerne i hele huset >() og prøve at stikke hendes små fingre ind i hullerne. Nu er stikkene herovre flade, så hun kan under ingen omstændigheder få dem derind, men det ændre jo ikke på at hun ikke må gøre det!!
MEN hun tror det er en leg, når vi tager fat i hende, kigger hende i øjnene og ser alvorlige ud og siger "nej". Hun griner så hun klukker og farter hen til en anden kontakt og står nærmest og venter på vi kommer >(>(>((L) - what to do?????
Skal vi bare blive ved med vores fremgangsmåde og vente på hun begynder at forstå, at hun ikke må, eller skal vi gribe det an på en anden måde?
Hvordan griber i hele denne begyndende opdragelse an?
Helle - forvirret (?)

Altså jeg har været konsekvent og sat propper i samtlige stikkontakter, både dem hun kan nå og dem hun ikke kan nå.... Dem har hun endnu ikke luret at pille ud...

Betina

Anmeld

11. august 2008

Tynen

Jeg ved det simpethen ikke!
Er i forvejen i tvivl om hvor meget man kan forlange af dem.

Stella er så begyndt at gå totalt i flitsbue og lave de lede skrig hvis hun får nej og jeg gider det bare ikke!
Så må hun smide sig og skabe sig det hun vil - Jeg lader hende altså bare ligge.
Ved simpelthen ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Jeg flytter hende væk fra det hun ikke må, men det virker så meningsløst da det hurtigt bliver en leg for hende.
Hun bliver bare ved og ved og ved.

Ja, sikke en hjælp - Har nogenlunde formået at lade være med at svare på noget som helst :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.