Jeg synes det er et enormt svært område at blive enig med sig selv omkring. Jeg har nemlig mange argumenter, så jeg er rigtig meget både for og imod! Hvilket kan gøre det ret forvirrende, men der er lang tid til jeg skal tage stilling ifht mit eget barn 
Jeg husker tydeligt hvordan jeg selv var i stand til at lege, udfolde mig og fantaserer sammen med mine kammerater i både børnehave og sfo, vi kunne sagtens finde på lege som ikke havde noget med elektronik at gøre (så gammel er jeg nemlig at det ikke fandtes dengang) og vi havde det sgu sjovt alligevel! Derfor kan jeg bare heller ikke se en mening i at børn skal have de ting med i børnehaven og skole, når de har masser af muligheder for at spille derhjemme!
Dog er det også bare sådan at tiden ikke kan stoppes. Elektronisk legetøj er bare en del af hverdagen hvad enten man kan lide det eller ej (ej!) og man kan nok ligeså godt acceptere det, for det er ikke til at stoppe. Men man jo så bare gøre det at man kan sørge for at ens børn ikke har meningsløse spil til dem, men man kan sagtens få masser af lærerige spil som er sjove, samtidig med at de lære bogstaver eller regning osv.
Og en sidste ting er: Det kan sikkert virke som om at det er en konfliktstarter, at børnene har nintendo og ipods med, men det kan faktisk være lidt ligemeget hvad de leger med, så kan de være lige så lede ved hinanden. Og legetøj i institutionen kan også godt give sammenhold, man lærer at passe på andres ting, man venter på tur og så har jeg tit set en flok unger på 8-10 stk som klumper sig sammen rundt om en som spiller, så det er også med til at give sammenhold.
Så i bund og grund tror jeg ikke det har nogen betydning om det er en Ipod eller en bamse de har med, spørgsmålet er vel nærmere om børnene er store nok til at administrere legetøjet og om forældrene køber legetøj til 1500 som de må gøre med hvad de vil.
Anmeld