Ipods i skole???!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2010

titte

Min datter på 6 år er også lige startet i oklasse og de må ikke have legetøj med i klassen/skole. Hvilket også inkluderer ipods og lign. Som de voksne sagde de havde jo rigelidt med div legetøj børnene ku lege med i skolen til legetimerne. Og jeg synts helt klart det i er sådan det skal være.

Min datter har et par gange spurt om hun måtte få noget med, en bamse eller lign. og jeg har sagt nej , hvortil hun har svaret : Jamen ...... havde sin med igår...  det er så tarvgeligt af de forældre der ikke overholder de regler som klassen har og sætter os der overholder dem i dårligt lys hos vores børn... øv...

Tror nogen giver med for at slippe for en konflikt om morgenen. Desværre istedet for at tage den og så ikke skulle kæmpe hverdag..

Kan virkelig godt følge dig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

TinaPina

Jeg synes den er svær. Men det er jo ikke ipodens skyld at ungen er dårligt opdraget.

Jeg ser ikke den slags ting som et statussymbol, har alle ikke mere eller mindre råd til sådan nogle ting i dag, altså hvis det var noget de prioriterede?

For nogle børn kan den ro musik giver i løbet af dagen være nødvendig, men jeg synes det andet er pinlig opførsel.

Mht mobil telefoner, så kan jeg godt afsløre at når min skal i første klasse, så får den også en. Det er bare enormt motiverende for dem at lære at skrive osv når de har sådan en. Og det lyder måske mærkeligt, men det er i høj grad det jeg ser med børn i den alder. Og når børnene skal læse de der bøger både jeg og mine forældre læste i skolen, så kan jeg sgu godt forstå at det keder dem

De er slet ikke tidsvarende længere.

Det er rigtig surt at nogle forældre ikke overholder reglerne i klassen,men omvendt så er der sgu også nogle regler som skolen ikke kommer til at bestemmer i forhold til mit barn. Og her taler vi bla om madpakken.

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Det er vel heller ikke noget vi voksne behøver at forstå, men jeg ser bare ikke at det er selve tingen der er problemet, men den måde børnene får lov at opføre sig og der har forældre og andre voksne omkring børnene et ansvar.

At børn har en ipod og nintendo hvor vi havde bipbip spil og en yoyo, det er jo bare hvad der er op i tiden..vores forældre havde noget helt andet og vores bedsteforældre igen....det er ikke tingene der skaber problemerne, men den måde som mennesker får lov at udvikle sig..hvis man siger ok for mobning, så er det bestemt ikke fordi det er ting der er skyld i det. Bare min mening...og jeg har aldrig oplevet det du beskriver, ejheller mobning, heldigvis.. men synes da du skal tage det op på et forældremøde, eller nævne din bekymring for lærer og pædagoger så det kan tages op..

Jeg er helt enig med dig, Eva. Vi skaber jo selv vores børn ved de ting vi siger og de handlinger vi foretager os

Anmeld

4. november 2010

betski

MarianneSonne skriver:

Jeg har arbejdet i sfo, og der måtte de gerne have nintendoer med, dog måtte de ikke spille hele dagen, hver dag. De måtte ikke have telefoner med. I mine børn gamle børnehave måtte de have legetøj med hver dag, men mine fik aldrig lov. Det kan jo gå i stykker og blive væk. I SFO var vores klare holdning også at vi INTET ansvar påtog os i forhold til det de havde med hjemmefra.

Mener egentlig det er unødvendigt. Hvis der skal spilles i SFO, så kan SFO jo have nogle nintendoer, så det er lige for alle. Og jeg har også set hvordan disse statussymboler bliver brugt af børnene til at inkludere eller ekskludere klassekammerater med. Men helt ærligt, så har jeg også set hvordan forældrene giver børnene disse ting, og giver dem det med i skole, for at "vise" sig overfor de andre forældre. Det er det mest uhyggelige.

Mine børn bliver nok dem i klassen som får disse ting sidst, og som ikke får så meget, og som må det hele til sidst. Nogle gange tænker jeg at det er synd for dem, men jeg tror nu på at jeg gør dem en tjeneste i det lange løb. Får de lærer at gå mod strømmen og at man ikke skal træffe en beslutning ud fra hvad mængden gør.

Ville også spørge i skolen hvorfor de har den holdning at det må komme med, og hvilke konsekvenser de ser det har. Når mine piger bliver lidt større, har jeg tænkt mig at tage op med skolen, hvorfor eleverne i de større klasser skal have lov til at forlade skolen, for at gå til bageren eller i fakta og købe slik og cola til frokost. Giver da SLET ikke mening.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Bliver lige nødt til at spørge: Du nægter - af ren princip - at give dine børn specifikke legeting før alle andre har det. Og de skal også altid være de sidste der for lov til noget. Hvorfor?

Jeg er nok så langt væk fra den tankegang. Verden er nu engang sådan at vi lader os inspirerer af ander, hvorved der opstår behov vi ikke vidste vi er i besiddelse af. Det være sig legetøj, telefoner, tøj og endda madvaner. Jeg syens på ingen måde at man er medløber fordi man får en Nintendo i julegave. Og jeg tror nu heller ikke at din holdning giver det budskab som du ønsker; at lære dine børne at gå mod strømmen.

Anmeld

4. november 2010

Mi

duddi. skriver:

Bliver lige nødt til at spørge: Du nægter - af ren princip - at give dine børn specifikke legeting før alle andre har det. Og de skal også altid være de sidste der for lov til noget. Hvorfor?

Jeg er nok så langt væk fra den tankegang. Verden er nu engang sådan at vi lader os inspirerer af ander, hvorved der opstår behov vi ikke vidste vi er i besiddelse af. Det være sig legetøj, telefoner, tøj og endda madvaner. Jeg syens på ingen måde at man er medløber fordi man får en Nintendo i julegave. Og jeg tror nu heller ikke at din holdning giver det budskab som du ønsker; at lære dine børne at gå mod strømmen.

Det er ikke af princip de nok ikke får de ting i samme tempo, men jeg kan høre når jeg taler med andre forældre, at jeg ikke er enige i hvornår børn skal have telefoner, dyre ipods osv. Og beslutningen om hvornår vores børn skal have en telefon, skal jo baseres på en vurdering af hvornår de har brug for en og ikke hvorvidt de andre har en.

Anmeld

4. november 2010

Angelspot

Jeg synes det er et enormt svært område at blive enig med sig selv omkring. Jeg har nemlig mange argumenter, så jeg er rigtig meget både for og imod! Hvilket kan gøre det ret forvirrende, men der er lang tid til jeg skal tage stilling ifht mit eget barn

Jeg husker tydeligt hvordan jeg selv var i stand til at lege, udfolde mig og fantaserer sammen med mine kammerater i både børnehave og sfo, vi kunne sagtens finde på lege som ikke havde noget med elektronik at gøre (så gammel er jeg nemlig at det ikke fandtes dengang) og vi havde det sgu sjovt alligevel! Derfor kan jeg bare heller ikke se en mening i at børn skal have de ting med i børnehaven og skole, når de har masser af muligheder for at spille derhjemme!

Dog er det også bare sådan at tiden ikke kan stoppes. Elektronisk legetøj er bare en del af hverdagen hvad enten man kan lide det eller ej (ej!) og man kan nok ligeså godt acceptere det, for det er ikke til at stoppe. Men man jo så bare gøre det at man kan sørge for at ens børn ikke har meningsløse spil til dem, men man kan sagtens få masser af lærerige spil som er sjove, samtidig med at de lære bogstaver eller regning osv.

Og en sidste ting er: Det kan sikkert virke som om at det er en konfliktstarter, at børnene har nintendo og ipods med, men det kan faktisk være lidt ligemeget hvad de leger med, så kan de være lige så lede ved hinanden. Og legetøj i institutionen kan også godt give sammenhold, man lærer at passe på andres ting, man venter på tur og så har jeg tit set en flok unger på 8-10 stk som klumper sig sammen rundt om en som spiller, så det er også med til at give sammenhold.

Så i bund og grund tror jeg ikke det har nogen betydning om det er en Ipod eller en bamse de har med, spørgsmålet er vel nærmere om børnene er store nok til at administrere legetøjet og om forældrene køber legetøj til 1500 som de må gøre med hvad de vil.

Anmeld

4. november 2010

Noneother

Jeg synes at det er op til den enkelte hvad de gi´r deres barn med i skole. Hvis børn vil mobbe, skal de nok finde en måde at gøre det på no matter what.

Jeg kan til gengæld ikke se hvad et 6 årigt barn skal med hverken egen pc, dyr mobiltelefon, ipod o.lign. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.