Ipods i skole???!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
16 svar
0 synes godt om
4. november 2010

henh01

Er det ok at børn har Ipods, nintendoer mv med i skole??!!

Jeg er nok lidt gammeldags på disse områder, men jeg synes bestemt ikke ipods mv høre sig hjemme i en 0. klasse! De bliver brugt til at udelukke andre børn og skabe splid. "Du må gerne høre på min ipod, det må du ikke" "Ej nu kommer den samme sang"- hvortil der sidder 5 andre piger og ser spørgende på hvilken sang der mon er tale om! osv osv osv

Jeg bliver simpelthen så arrig når børn på 6 år får disse ting med. Det er unødvendigt og overflødigt i min verden.

Hvad er jeres holdning??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

Svei

henh01 skriver:

Jeg er nok lidt gammeldags på disse områder, men jeg synes bestemt ikke ipods mv høre sig hjemme i en 0. klasse! De bliver brugt til at udelukke andre børn og skabe splid. "Du må gerne høre på min ipod, det må du ikke" "Ej nu kommer den samme sang"- hvortil der sidder 5 andre piger og ser spørgende på hvilken sang der mon er tale om! osv osv osv

Jeg bliver simpelthen så arrig når børn på 6 år får disse ting med. Det er unødvendigt og overflødigt i min verden.

Hvad er jeres holdning??

Ja, jeg synes det er ok....i min søns sfo må de gerne have sådan noget med...problemet er vel ikke tingene, men hvordan børnene får lov til at behandle hinanden. Behandler de hinanden skidt uden det bliver taget op og stoppet, så gør de det helt sikkert om der er en ipod eller ej...

Anmeld

4. november 2010

henh01

Jbk skriver:

Ja, jeg synes det er ok....i min søns sfo må de gerne have sådan noget med...problemet er vel ikke tingene, men hvordan børnene får lov til at behandle hinanden. Behandler de hinanden skidt uden det bliver taget op og stoppet, så gør de det helt sikkert om der er en ipod eller ej...

Ipoden fungerer i dette tilfælde som en udelukkelsesmetode. Jeg synes det er et kæmpe problem og kan slet ikke forstå hvad en på 6 år får ud af at have sådan en med i skole! Synes vores materiealistiske verden har taget alt for meget overhånd.

Anmeld

4. november 2010

Svei

henh01 skriver:

Ipoden fungerer i dette tilfælde som en udelukkelsesmetode. Jeg synes det er et kæmpe problem og kan slet ikke forstå hvad en på 6 år får ud af at have sådan en med i skole! Synes vores materiealistiske verden har taget alt for meget overhånd.

Det er vel heller ikke noget vi voksne behøver at forstå, men jeg ser bare ikke at det er selve tingen der er problemet, men den måde børnene får lov at opføre sig og der har forældre og andre voksne omkring børnene et ansvar.

At børn har en ipod og nintendo hvor vi havde bipbip spil og en yoyo, det er jo bare hvad der er op i tiden..vores forældre havde noget helt andet og vores bedsteforældre igen....det er ikke tingene der skaber problemerne, men den måde som mennesker får lov at udvikle sig..hvis man siger ok for mobning, så er det bestemt ikke fordi det er ting der er skyld i det. Bare min mening...og jeg har aldrig oplevet det du beskriver, ejheller mobning, heldigvis.. men synes da du skal tage det op på et forældremøde, eller nævne din bekymring for lærer og pædagoger så det kan tages op..

Anmeld

4. november 2010

henh01

Jbk skriver:

Det er vel heller ikke noget vi voksne behøver at forstå, men jeg ser bare ikke at det er selve tingen der er problemet, men den måde børnene får lov at opføre sig og der har forældre og andre voksne omkring børnene et ansvar.

At børn har en ipod og nintendo hvor vi havde bipbip spil og en yoyo, det er jo bare hvad der er op i tiden..vores forældre havde noget helt andet og vores bedsteforældre igen....det er ikke tingene der skaber problemerne, men den måde som mennesker får lov at udvikle sig..hvis man siger ok for mobning, så er det bestemt ikke fordi det er ting der er skyld i det. Bare min mening...og jeg har aldrig oplevet det du beskriver, ejheller mobning, heldigvis.. men synes da du skal tage det op på et forældremøde, eller nævne din bekymring for lærer og pædagoger så det kan tages op..

Kan sagtens følge dig. Det er også et irritationsmoment for mig fordi hende der har disse ting med ofte driller og holder andre udenfor.

Jeg vil klart tage det op på næstkommende forældremøde. De går i 0. klasse og jeg kan love dig for det er ikke småting der bliver mobbet med allerede. Det er skrækkeligt.

Anmeld

4. november 2010

Svei

henh01 skriver:

Kan sagtens følge dig. Det er også et irritationsmoment for mig fordi hende der har disse ting med ofte driller og holder andre udenfor.

Jeg vil klart tage det op på næstkommende forældremøde. De går i 0. klasse og jeg kan love dig for det er ikke småting der bliver mobbet med allerede. Det er skrækkeligt.

Åh, stakkels lille pige, hun har det sikkert svært...det er den rummelige folkeskole, som ender med både at skade dem der har det svært og dem der ikke har det...men godt du tager det op...

Anmeld

4. november 2010

Mi

henh01 skriver:

Hvad er jeres holdning??

Jeg har arbejdet i sfo, og der måtte de gerne have nintendoer med, dog måtte de ikke spille hele dagen, hver dag. De måtte ikke have telefoner med. I mine børn gamle børnehave måtte de have legetøj med hver dag, men mine fik aldrig lov. Det kan jo gå i stykker og blive væk. I SFO var vores klare holdning også at vi INTET ansvar påtog os i forhold til det de havde med hjemmefra.

Mener egentlig det er unødvendigt. Hvis der skal spilles i SFO, så kan SFO jo have nogle nintendoer, så det er lige for alle. Og jeg har også set hvordan disse statussymboler bliver brugt af børnene til at inkludere eller ekskludere klassekammerater med. Men helt ærligt, så har jeg også set hvordan forældrene giver børnene disse ting, og giver dem det med i skole, for at "vise" sig overfor de andre forældre. Det er det mest uhyggelige.

Mine børn bliver nok dem i klassen som får disse ting sidst, og som ikke får så meget, og som må det hele til sidst. Nogle gange tænker jeg at det er synd for dem, men jeg tror nu på at jeg gør dem en tjeneste i det lange løb. Får de lærer at gå mod strømmen og at man ikke skal træffe en beslutning ud fra hvad mængden gør.

Ville også spørge i skolen hvorfor de har den holdning at det må komme med, og hvilke konsekvenser de ser det har. Når mine piger bliver lidt større, har jeg tænkt mig at tage op med skolen, hvorfor eleverne i de større klasser skal have lov til at forlade skolen, for at gå til bageren eller i fakta og købe slik og cola til frokost. Giver da SLET ikke mening.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

4. november 2010

Low

Jeg er nok også lidt gammeldags. Jeg synes slet ikke at børn på 6 år skal have en ipod.

Anmeld

4. november 2010

Mi

Low skriver:

Jeg er nok også lidt gammeldags. Jeg synes slet ikke at børn på 6 år skal have en ipod.

Når de fik mobil i o klasse var min reaktion også HVORFOR, du kan jo ikke læse, skrive eller tallene ordentlig endnu?

Anmeld

4. november 2010

Low

MarianneSonne skriver:

Når de fik mobil i o klasse var min reaktion også HVORFOR, du kan jo ikke læse, skrive eller tallene ordentlig endnu?

Ja netop 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.