Nok ikk for smart at være skruk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

Anonym trådstarter

eirene skriver:

Der er ingen der kan fortælle dig om det rent fysisk kan lade sig gøre før du/I prøver.  Men du siger at I ikke bruger nogen form for beskyttelse og det er nok ikke så smart når I endnu ikke har besluttet jer eller snakket om at få børn.

Og så må jeg sige at det er imponerende at du som 21-årig har nået alt det du gerne vil.... Altså lige bortset fra at købe hus, bil og dyr...

Nej men det er præcis det med beskyttelsen jeg skal snakke med min kæreste om... Ved som sagt at det kun er os der kan sige om vi er klar, men vil gerne vide om det er totalt uansvarligt når vi står som vi står, at snakke om miligheden.. Hvis det er, er det heller ikke noget jeg vil foreslå min kæreste at tænke på, for så vil jeg helt klart bare starte på p-piller... Vil bare undersøge om jeg kan tillade mig at have de her tanker, og dele dem med ham allerede...

Siger ikke at jeg har nået alt det jeg vil.. For der kommer helt sikkert noget nyt... Men har intet som jeg siger DET skal jeg bare nå.. Har jeg haft tidligere, men de ting har jeg gjort.. Hvis der så kommer noget nyt jeg vil, og jeg er blevet gravid eller har født, så må det jo blive taget op til overvejelse om det kan lade sig gøre.. Mener bare at det er ikke det der skal afgøre om jeg skal være mor...

Hus, bil og dyr skulle være en del af mit liv hvis jeg en dag skulle få børn.. Før det er det ikke super aktuelt.. Det er bare et billede af hvordan jeg gerne ville have mine børn skulle vokse op... Og her vil jeg også vide om det er ansvarligt at slække lidt på de drømme, ihvertfald indtil barnet er gammelt nok til at forstå hvad en gynge og en kanin i haven er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Lotus86

Jeg synes ikke du ska hænge dig i hvad andre mener, tag en snak med din kæreste omkring det, og så mærk efter inden i hvad DU egentlig har lyst til... Der er jo stadig 3 år til han bliver 30, så i har jo tid endnu

Anmeld

2. november 2010

Anonym trådstarter

Lotus86 skriver:

Jeg synes ikke du ska hænge dig i hvad andre mener, tag en snak med din kæreste omkring det, og så mærk efter inden i hvad DU egentlig har lyst til... Der er jo stadig 3 år til han bliver 30, så i har jo tid endnu

Ja du har SÅ ret..! 3 år er alligevel god tid... Og glemmer helt sikkert heller ikk at det ikk behøver være nu.. Det fylder efterhånden også så meget i mit hovede at jeg drømmer om babyer om natten.. Så må nok bare krybe til korset og fortælle ham at jeg er skruk.. Hvis ikk han selv snart opdager det.. Det som om min browser historie er ret afslørende efterhånden

Så tror nu også at det ender med at vi venter.. Og kan også være mine hormoner slapper lidt af når tanken er blevet luftet.. Men øj hvor er det mærkeligt at være skruk på den måde..

Anmeld

2. november 2010

eirene

Anonym skriver:

Nej men det er præcis det med beskyttelsen jeg skal snakke med min kæreste om... Ved som sagt at det kun er os der kan sige om vi er klar, men vil gerne vide om det er totalt uansvarligt når vi står som vi står, at snakke om miligheden.. Hvis det er, er det heller ikke noget jeg vil foreslå min kæreste at tænke på, for så vil jeg helt klart bare starte på p-piller... Vil bare undersøge om jeg kan tillade mig at have de her tanker, og dele dem med ham allerede...

Siger ikke at jeg har nået alt det jeg vil.. For der kommer helt sikkert noget nyt... Men har intet som jeg siger DET skal jeg bare nå.. Har jeg haft tidligere, men de ting har jeg gjort.. Hvis der så kommer noget nyt jeg vil, og jeg er blevet gravid eller har født, så må det jo blive taget op til overvejelse om det kan lade sig gøre.. Mener bare at det er ikke det der skal afgøre om jeg skal være mor...

Hus, bil og dyr skulle være en del af mit liv hvis jeg en dag skulle få børn.. Før det er det ikke super aktuelt.. Det er bare et billede af hvordan jeg gerne ville have mine børn skulle vokse op... Og her vil jeg også vide om det er ansvarligt at slække lidt på de drømme, ihvertfald indtil barnet er gammelt nok til at forstå hvad en gynge og en kanin i haven er...

Jeg tror det er normalt at tænke tanken når man er forelsket og det hele bare er fantastisk og dejligt. Og selvfølgelig er det kun jer to der kan tage beslutningen. Men I har jo dårligt nået at bo sammen og opleve hverdagen sammen endnu. Og det er jo også det jeg mener med at prøve ting. Nyd hinanden. Den tid I har for jer selv kommer ikke igen.

Anmeld

2. november 2010

Dorthe1986

Det med at bo på 2. sal kan sagtens lade sig gi' sig En i min familie har lige født og hun bor på 5. sal uden elevator og de bor ligeledes i en 2-værelses lejlighed.

Jeg skal selv være mor til April og jeg er studerende og vi har da ikke jordens bedste økonomi her i huset, men det kan sagtens løbe rundt også når vi får den lille Vi har ingen bil og planlægger heller ikke at få en, ikke endnu. Sådan som vi bor kan vi sagtens gå eller bruge offentlig transport

Vi bor i en 4-værelseslejlighed på 112 kvm, så det er jo helt fint til en lille ny og gør selvfølgelig at vi kan blive boende i en del år. Men vi har ikke egen have osv...

Og vi havde været sammen i 7 mdr, da vi begyndte PB

Anmeld

2. november 2010

Anonym trådstarter

eirene skriver:

Jeg tror det er normalt at tænke tanken når man er forelsket og det hele bare er fantastisk og dejligt. Og selvfølgelig er det kun jer to der kan tage beslutningen. Men I har jo dårligt nået at bo sammen og opleve hverdagen sammen endnu. Og det er jo også det jeg mener med at prøve ting. Nyd hinanden. Den tid I har for jer selv kommer ikke igen.

Selvfølgelig er det naturligt at tænke sådan... Og det er da også en snert af det.. Nu har jeg endelig fundet en jeg faktisk kan forestille mig som værende far til mine unger så det er måske ikke så mærkeligt at få de tanker, og blive lidt utålmodig.. Har bare ikk haft det sådan før, og ved ikk helt hvordan jeg skal forholde mig.. Vil jeg gerne have på plads inden jeg tager snakken med ham..

Men tror stadig ikk helt du har fanget hvad jeg mener... Jeg har ikk tænkt mig at gøre det lige nu bare sådan uden videre.. Som du siger kan vi kun selv sige om vi skal gøre det, og det bliver kun efter nøje overvejelse, som højst sansynligt vil tage tid.. Måske tør jeg slet ikk hvis han finder ud af han gerne vil...

Det er de rent fysiske omstændigheder jeg er bekymrede for.. Om jeg rent faktisk skal vente til jeg har alt det som jeg kunne tænke mig var rammerne om mit liv som forælder.. Eller om man godt kan være bekendt at have lyst til at blive forældre når man har et liv som vores...

Og du har ihvertfald meget ret i at vi ikk har boet sammen ret længe og at det nok er dumt.. Men hvis vi i morgen fandt ud af at vi altså skulle springe ud i det så ville der nok ihvertfald gå et halvt år før det ville blive rigtigt aktuelt... Og til den tid har vi været sammen næsten dagligt i et år og boet sammen i 9 måneder så det sys jeg faktisk selv er ret okay tid til at atge stilling til om man kan sammen...

Indrømmet, min drøm lige nu er at blive gravid i morgen.. Men stol på en fremmed når jeg siger at jeg godt ved det ikke er realistisk at forvente det... Og at jeg ikke har tænkt mig at handle på det uden videre...

Anmeld

2. november 2010

Isabella_mor

GØR DET hvis du vil hvad holder dig tilbage andet end din holdning til at alt skal være perfekt inden du skal begynde at have børn..

man kan sagtens have barn/børn når man bor på 2 sal. vi bor på 2 sal og har ingen problemstilling What so ever mht at skulle hive en lift op og ned af trapperne...

og man behøver ikke at have bil og hus og det hele før man får børn. børn har godt af at lære at cykle har de (sagt i spøg)

og hvis du gerne vil have børn men ikke er sikker på om du vil blive en god mor. ja altså det er jo faktisk kun dig selv der kan svare på det. der er jo også de mennesker der bare ikke er gode til andres børn men når det kommer til deres egne så er de de bedste forældre i hele verden... 

men jeg vil da sige at hvis det er du har tænkt tanken og ikke føler dig klar så vent til du føler dig klar. men det der perfekt scenery du har forestillet dig oppe i hovedet gør det jo heller ikke lettere for dig at komme igang, det holder dig jo nærmere tilbage...

og det er dyrt at få et barn ja. men det er også dyrt at have en hund kan jeg godt lige hilse og sige. og jeg har en hund og jeg skal have en baby.. men det betyder bare mindre tøj til mig og mindre halløj til sjov og ballade i fremtiden...  med mindre man har mange penge som jeg absolut ikke har..   men jeg har købt lidt tøj på loppemarkeder og jeg har købt lidt billigt legesager i ikea bla.. jeg er ikke til det der dyre plastic legetøj som kan alt muligt... jeg er mere til at det er pænt og nydeligt og lidt gammeldags.. 

og så har man jo sikkert en familie som er helt vilde efter at forære en masse ting til den kommende familie så man kan være heldig at få luft i økonomien mht at etablere et barn hvis ens familie spytter i med barnevogn og træmmeseng osv.. 

men get over det der hollywood moment med at have hus og have og hele molevitten inden ungerne kommer.. du er jo stadig kun på SU og din kæreste vil nok ikke stå og skulle købe hus og det hele selv vel at vide at hans kæreste ikke engang har råd til en frysepizza i fakta...  man kan sagtens bo i lejlighed... hvertfald i et par år.. og alt efter hvor stor lejligheden er jo længere tid kan man bo der...

vi bor i en 2 værelses. min kæreste, min hund og jeg. og vi har besluttet os at vi skal nok blive boende her i et år eller to mere.. og så skal vi sælge lejligheden og evt kigge efter et lille rækkehus i nordsjælland... eller lign. for jo det er rart at have hus og rart at have en have men børnene får jo ikke glæde af tingene før de kan bruge tingene...

håber jeg ikke lyder for skrap tante agtig. jeg mener absolut ikke at din holdning er forkert.. men jeg gør bare de ting du ikke vil og det fungere fint for mig...

Anmeld

2. november 2010

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

GØR DET hvis du vil hvad holder dig tilbage andet end din holdning til at alt skal være perfekt inden du skal begynde at have børn..

man kan sagtens have barn/børn når man bor på 2 sal. vi bor på 2 sal og har ingen problemstilling What so ever mht at skulle hive en lift op og ned af trapperne...

og man behøver ikke at have bil og hus og det hele før man får børn. børn har godt af at lære at cykle har de (sagt i spøg)

og hvis du gerne vil have børn men ikke er sikker på om du vil blive en god mor. ja altså det er jo faktisk kun dig selv der kan svare på det. der er jo også de mennesker der bare ikke er gode til andres børn men når det kommer til deres egne så er de de bedste forældre i hele verden... 

men jeg vil da sige at hvis det er du har tænkt tanken og ikke føler dig klar så vent til du føler dig klar. men det der perfekt scenery du har forestillet dig oppe i hovedet gør det jo heller ikke lettere for dig at komme igang, det holder dig jo nærmere tilbage...

og det er dyrt at få et barn ja. men det er også dyrt at have en hund kan jeg godt lige hilse og sige. og jeg har en hund og jeg skal have en baby.. men det betyder bare mindre tøj til mig og mindre halløj til sjov og ballade i fremtiden...  med mindre man har mange penge som jeg absolut ikke har..   men jeg har købt lidt tøj på loppemarkeder og jeg har købt lidt billigt legesager i ikea bla.. jeg er ikke til det der dyre plastic legetøj som kan alt muligt... jeg er mere til at det er pænt og nydeligt og lidt gammeldags.. 

og så har man jo sikkert en familie som er helt vilde efter at forære en masse ting til den kommende familie så man kan være heldig at få luft i økonomien mht at etablere et barn hvis ens familie spytter i med barnevogn og træmmeseng osv.. 

men get over det der hollywood moment med at have hus og have og hele molevitten inden ungerne kommer.. du er jo stadig kun på SU og din kæreste vil nok ikke stå og skulle købe hus og det hele selv vel at vide at hans kæreste ikke engang har råd til en frysepizza i fakta...  man kan sagtens bo i lejlighed... hvertfald i et par år.. og alt efter hvor stor lejligheden er jo længere tid kan man bo der...

vi bor i en 2 værelses. min kæreste, min hund og jeg. og vi har besluttet os at vi skal nok blive boende her i et år eller to mere.. og så skal vi sælge lejligheden og evt kigge efter et lille rækkehus i nordsjælland... eller lign. for jo det er rart at have hus og rart at have en have men børnene får jo ikke glæde af tingene før de kan bruge tingene...

håber jeg ikke lyder for skrap tante agtig. jeg mener absolut ikke at din holdning er forkert.. men jeg gør bare de ting du ikke vil og det fungere fint for mig...

Tusind tak for svar.. Det var nogenlunde det jeg fiskede efter   At høre at man ikke behøver være perfekt for at snakke åbent om det..

Er nok en smule præget af havd andre sys.. Og det sidste jeg vil være er uansvarlig.. Hvis jeg så ved ved mig selv at det er okay at kunne tænke mig det her nu, så kan jeg sagtens være ligeglad med andres mennger...

Jeg tror jeg vil tage snakken med ham.. Og understrege at det ikke er i dag der skal ske noget... Men bliver helt sikkert hængene herinde.. Det virker som om det er et rart sted at være og at der er en broget mængde at få respons fra.. Og dét er en god ting

Men er stadig interesseret i at høre hvordan i gjorde det første gang... Hvis det sku være

Anmeld

13. november 2010

merle2010

vi bor på 2.sal og vi har 3 børn.. så ja det kan man altså sagtens.. det kræver bare at man har et kælderrum til barnevognen.. så skal det nok gå...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.