GØR DET hvis du vil hvad holder dig tilbage andet end din holdning til at alt skal være perfekt inden du skal begynde at have børn..
man kan sagtens have barn/børn når man bor på 2 sal. vi bor på 2 sal og har ingen problemstilling What so ever mht at skulle hive en lift op og ned af trapperne...
og man behøver ikke at have bil og hus og det hele før man får børn. børn har godt af at lære at cykle har de (sagt i spøg)
og hvis du gerne vil have børn men ikke er sikker på om du vil blive en god mor. ja altså det er jo faktisk kun dig selv der kan svare på det. der er jo også de mennesker der bare ikke er gode til andres børn men når det kommer til deres egne så er de de bedste forældre i hele verden...
men jeg vil da sige at hvis det er du har tænkt tanken og ikke føler dig klar så vent til du føler dig klar. men det der perfekt scenery du har forestillet dig oppe i hovedet gør det jo heller ikke lettere for dig at komme igang, det holder dig jo nærmere tilbage...
og det er dyrt at få et barn ja. men det er også dyrt at have en hund kan jeg godt lige hilse og sige. og jeg har en hund og jeg skal have en baby.. men det betyder bare mindre tøj til mig og mindre halløj til sjov og ballade i fremtiden... med mindre man har mange penge som jeg absolut ikke har.. men jeg har købt lidt tøj på loppemarkeder og jeg har købt lidt billigt legesager i ikea bla.. jeg er ikke til det der dyre plastic legetøj som kan alt muligt... jeg er mere til at det er pænt og nydeligt og lidt gammeldags..
og så har man jo sikkert en familie som er helt vilde efter at forære en masse ting til den kommende familie så man kan være heldig at få luft i økonomien mht at etablere et barn hvis ens familie spytter i med barnevogn og træmmeseng osv..
men get over det der hollywood moment med at have hus og have og hele molevitten inden ungerne kommer.. du er jo stadig kun på SU og din kæreste vil nok ikke stå og skulle købe hus og det hele selv vel at vide at hans kæreste ikke engang har råd til en frysepizza i fakta... man kan sagtens bo i lejlighed... hvertfald i et par år.. og alt efter hvor stor lejligheden er jo længere tid kan man bo der...
vi bor i en 2 værelses. min kæreste, min hund og jeg. og vi har besluttet os at vi skal nok blive boende her i et år eller to mere.. og så skal vi sælge lejligheden og evt kigge efter et lille rækkehus i nordsjælland... eller lign. for jo det er rart at have hus og rart at have en have men børnene får jo ikke glæde af tingene før de kan bruge tingene... 
håber jeg ikke lyder for skrap tante agtig. jeg mener absolut ikke at din holdning er forkert.. men jeg gør bare de ting du ikke vil og det fungere fint for mig... 
Anmeld