hvidovre hospital, er det virkelig så slemt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.028 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. november 2010

Isabella_mor

ja grunden til at jeg lige vil oprette et emne omkring Hvidovre er fordi at det er der jeg skal poppe ungen ud.. MEN men men.... FØR jeg blev gravid hørte jeg at Hvidovre var et SUPER fødested og at det er der der er mest erfaring og så videre i den dur... EFTER jeg så er blevet gravid og har valgt hvidovre som fødested har jeg kun hørt lort og lagkage om stedet og at det er så dårligt at føde derinde.. eller mere tiden op til fødslen og så igen tiden efter fødslen men at selve fødslen gik fint..

jeg syntes det er underligt at man hører at det er ihh og åhh så fantastisk der, og så kort tid efter at jordemødrene siger op derinde pga stress og folk der føder derinde får dårlig behandling (mht amning osv) at man faktisk står med det hele selv, hvor jeg også tænker at JEG VIL FANME AMME om det så skal koste mig 4 dage på et sygehus (det kommer det self ikke til) og jeg ved fra min venninde der fødte derinde for 4 mdr siden at hun fik ingen hjælp til amning what so ever derinde og når hun ringede efter en sygeplejerske gik der ½ time før de kom...!!  nu ved jeg så også at min venninde giver ret let op mht til når tingene bliver lidt besværlige og det gør jeg altså ikke.. og har det ikke også meget at gøre med hvordan man selv er på sygehuset for hvis man ikke siger noget tror de jo at man ikke har brug for hjælp.. man skal jo sige det hvis det er der er problemer eller besvær... og min venninde siger også at ALLE fra hendes mødregruppe havde kun dårlige oplevelser med hvisovre..

og jeg kender også en som fødte derinde i januar i år hvor hun fortalte om patienthotellet og at det bare var rigtig fint at faren også kunne sove derinde på en sovesofa og spise mad derinde for et beløb på ca 150 kr om dagen... og det vil jeg fanme gerne gi for at min kæreste ikke skal hjem og være alene nu når vores baby lige er kommet til verden.   og hun fortalte også at der var god hjælp at få og at de var søde og rare derinde.. og det samme siger min søster som har født to børn derinde.. den sidste for 5 år siden godtnok... 

mange siger det ene og mange siger det andet.. hvad er jeres erfaringer derindefra....  for jeg vil virkelig gerne vide det...!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

RumlesMor

Jeg har født på Hvidovre i April, og var glad for både personale m.m.

Jeg fik masser af hjælp, og måtte faktisk insistere på at komme hjem - min dreng var af stor størrelse og havde derfor lidt problemer med blodsukkeret og blev kort efter fødslen indlagt på NEO (som ellers typisk er for de for-tidlig-fødte). Han blev udskrevet dagen efter, men de ville gerne have mig til at blive en døgn eller to mere. Det ønskede jeg ikke. Ville bare gerne hjem.

Man har jo en uge eller to, efter fødslen hvor man kan komme ind og få hjælp/rådgivning hvis der er noget man er i tvivl om. Og jeg slapper altså bedst af derhjemme.

Det eneste kritik jeg lige kan komme på, er at barselsgangen låses om aftenen, og med et barn indlagt på anden afd. var det lidt besværligt at skulle låses ind hver gang jeg havde været ude. Ofte er der kun en vagt om natten, og hun havde jo travlt med at hjælpe på stuerne, og så stod man der udefor gangen og ventede.

Jeg fødte i et boom med 10-15 andre kvinder, så der var mange nye på gangen - og dermed havde sygeplejeskerne travlt. Men jeg syntes de var gode til at stikke hovedet ind og spørge til en, eller forklare at de kom hurtigst muligt.

Anmeld

2. november 2010

thildemus

Jeg havde en fantastisk fødsel på Hvidovre, synes personalet var rigtigt søde og arbejde hårdt for at nå alle os mødre Men siden da har der jo været nedskæringer. Kender dog en jordemoder, der for nyligt har valgt at føde derude fordi som hun sagde, der er nedskæringer overalt, men Hvidovre er stadig det største fødested i dk med alt hvad det indebærer af ekspertise og fleksibilitet.

Jeg ville vælge Hvidovre, hvis jeg skulle føde igen.

Krydser fingre for at du får en god oplevelse

Anmeld

2. november 2010

Risen

Kan kun tale positivt om min fødsel selvom den var hård. Jeg havde verdens bedste JM som opfylde mine ønsker på trods af flere rådet mig til kejsersnit. 

du kan evt læse min FB her

https://www.baby.dk/debat/55597pi1/foedselsberetninger/claras-foedsel-lang.aspx 

Anmeld

2. november 2010

Frk. Himmelblå

jeg har født der i sep. 2009.

Selve fødslen gik fint. Det var professionelt personale. Lige bortset fra, at man valgte, at skabene på fødestuen skulle fyldes op (sikkert til næste fødsel), mens jeg havde et hoved stikkende ud mellem benene. Måtte i stedet for at bruge en presseve på at presse råbe: Undskyld mig, men jeg kan sgu ikke det her, når folk render ind og ud hele tiden!! For ja, der var folk som kom og gik, som det passede dem, - uden de havde noget at gøre med min fødsel!

Efterfølgende kom vi på patienthotel. Det var trist, at jeg kun lige akkurat nåede at blive syet sammen, før der stod en portør i døren og sagde, at vi skulle komme med...

Og så var der lige det, at patienthotellet blev taget i brug i sep.,men da var det endnu ikke færdigt, så der gik stadig håndværkere og malede, og værelserne var ikke helt klar. Vi fik stress af det og tog hjem. Få timer efter vores datter var kommet til verden. Var lidt hårdt at gå op på 5. sal lige efter fødslen, men valgte det fremfor håndværkerhelvede. Til gengæld har jeg hørt, at patienthotellet, nu hvor det står færdigt, er blevet ret godt . Bare en skam at budgetter pressede dem til at åbne afdelingen, før den var klar i sin tid.

Hvis jeg var dig, ville jeg føle mig overordnet tryg ved Hvidovre. Men tror du gør ret i at insistere på "din ret", hvis problemer skulle opstå...

Held og lykke med det hele.

Anmeld

2. november 2010

tinasmor

Jeg havde en dårlig oplevelse med Hvidovre. Jeg er dog ikke mere skræmt at jeg ville føde dig igen hvis det blev aktuelt.

Anmeld

2. november 2010

Low

Jeg havde en super oplevelse med Hvidovre. De var super søde alle sammen og var rigtige gode til at hjælpe. Jeg kan klart anbefale dem

Anmeld

2. november 2010

Chalala85

Jeg fødte på Hvidovre i April 2007, var rigtig glad for forløbet.. de tog godt hånd om mig.. blev sat igang.. 3 dage med veer og endte så AKS desværre.

Fik så betændelse i aret 12 dage efter, IKKE deres skyld og der var hele afd. også super fantastiske

Ja jeg kan kun anbefale Hvidovre.

Anmeld

2. november 2010

AWO

Der er jo gode og dårlige erfaringer med alle steder - og eftersom Hvidovre er de hospital med flest årlige fødsler, skal der jo også være nogle dårlige.

Jeg fødte der i slutningen af maj, og har kun positivt at sige, på trods af, at de havde sindssygt travlt den dag - så travlt, at de faktisk begyndte at henvise til andre hospitaler senere på dagen.

Jordemoderen var super sød, og selvom vi lige efter fødslen blev ladt alene i en del timer, pga. travlhed, kunne vi ikke mærke travlheden på de folk, der kom ind til os. Og vi var jo bare glade for lige at få den tid til os selv.

Og så var jeg ret vild med patienthotellet! Ja, du bliver ladt lidt mere alene end på en barselsgang, men der blev da alligevel tjekket op på bla. amning hver morgen, og var der noget, var jordemoderens kontor altså kun 50 m væk.

Anmeld

3. november 2010

Isabella_mor

det er rart at læse at der er mange der har haft gode oplevelser med Hvidovre. jeg har heller ikke tænkt mig at skifte for jeg har også selv altid fået en god behandling derinde.. det eneste minus ved selve hospitalet er at det er kedeligt at være indlagt. men med en lille ny så bliver det jo slet ikke kedeligt overhovedet...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.