Giver min mælk hende ondt i maven???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2010

misslea

Lader du hende spise færdigt ved brystet før du skifter? Sådan at hun tømmer brystet? Den første mælk der kommer ud er meget tynd og kan godt give rigtig meget luft i maven!

Jeg jeg lader hende tømme et bryst, så hun også får den gode fede mælk  

Men jo, jeg tror det er den første mælk der giver hende alt den luft i mavsen, for hold da op, hvor der kommer meget mælk, og hun kan næsten ikke følge med.. heheh!!! Jeg er begyndt at bøvse hende af efter den første tynde mælk, og det har faktisk hjulpet rigtig meget... bagefter lægger jeg hende til igen, og så spiser hun videre...!!! Hun har meget nemmere ved at bøvse, hvis jeg gør det sådan lidt i etaper!!!

Så det går meget bedre med luften i maven, og hun er slet ikke så plaget af det længere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2010

misslea

FruDall skriver:

Jeg har også en datter på 3 uger, hun døjer også stadig en del med luft i maven. Det har begge mine drenge også gjort i den alder.

Mine bryster overproducerer mælk her i starten og den kommer så hurtigt ind i munden på hende at hun ikke kan undgå at sluge meget luft også, det plejer at regulere sig efter et par uger - mener drengene var 5-6 uger gamle da det havde reguleret sig. Måske producerer du også mere mælk end hun reelt drikker her i starten?

Ja - jeg tror nemlig også, at der ofte er såå meget tryk på mælkestrålen, at hun nærmest ikke kan følge med, og derfor får slugt en masse luft samtidig!!!

Men jeg er begyndt at bøvse hende af efter den tynde mælk, og det har hjulpet rigtig meget!! Derefter spiser hun videre og får alt den fede mælk!!! Hun er slet ikke så plaget af det længere... hun har dog stadig luft imaven, men det lader ikke til at påvirke hende i samme grad som tidligere....

lea

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.