Kan i hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2010

mortilbasse

TinaPina skriver:

jeg mener altså det er halv skade uanset forældremyndighed og kilometer, men ring i statsforvaltningen og spørg ad.

Jeg gad altså ikke levere mine unger til deres far. Hvis han vil se dem måtte han sgi hente dem

Han vil selvfølgelig hente sine børn ligemeget hvad. mere end 14 dage er virkelig lang tid at undvære dem.

Men det her er 3 gang hun flytter til en ny by, inden for 3 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

SussieThyssen

mortilbasse skriver:

Han vil selvfølgelig hente sine børn ligemeget hvad. mere end 14 dage er virkelig lang tid at undvære dem.

Men det her er 3 gang hun flytter til en ny by, inden for 3 år.

Har lige selv været igennem det samme mht mine børnebørn, min datter og ungernes far...så dette er helt friskt fra fad.
Forældre med fælles forældremyndighed SKAL dele all udgifter vedr. transport til og fra de 2 hjem uanset afstand.
Vær i det mindste glad for at der ikke er så langt som min datter har op til hendes x.
Det er fra Svendborg til Viborg

Kærligst
Sussie

Anmeld

30. oktober 2010

mortilbasse

SussieThyssen skriver:

Har lige selv været igennem det samme mht mine børnebørn, min datter og ungernes far...så dette er helt friskt fra fad.
Forældre med fælles forældremyndighed SKAL dele all udgifter vedr. transport til og fra de 2 hjem uanset afstand.
Vær i det mindste glad for at der ikke er så langt som min datter har op til hendes x.

Kærligst
Sussie

Er det også sådan når det er hende der vælger at flytte længere væk? 

Skal han selv dække udgifterne til den ekstra afstand, eller kan han forlange det af hende?

Anmeld

30. oktober 2010

TinaPina

mortilbasse skriver:

Skal han selv dække udgifterne til den ekstra afstand, eller kan han forlange det af hende?

Jeps, de har jo stadigvæk fælles forældremyndighed uanset hvor hun bor

Anmeld

31. oktober 2010

SussieThyssen

mortilbasse skriver:

Nej de skal stadig deles 50/50 om udgifterne

Anmeld

31. oktober 2010

morNov2010

Min søn er også hos hans far hver 14. dag, og for nogle få måneder siden valgte MIN familie og jeg også at flytte længere væk. Jeg syntes dog ikke det var rimeligt, at min eks (faderen) skulle have øgede udgifter til transporten, da det jo var vores valg at flytte længere væk, og derfor betaler han fortsat det beløb der svarer til hvad han brugte før, og resten betaler vi.

Det synes jeg personligt er en fair løsning, men det kræver selvfølgelig noget samarbejdsvilje fra moderens side også.

Min eksmand har heller ikke kørekort, og det vil også tage ham 6 timer fra han tager hjemmefra og til han står hjemme igen, for at hente vores søn. Og så er det jeg tænker... er det det bedste for vores søn på 8 år, som har haft en lang uge i skolen, at han hver 2. fredag skal ud og rumle i bus og tog i 3 timer. Det synes jeg ikke, så vi kører ham til eksmanden om fredagen, og så tager de toget halvvejs (lidt mere) ud mod os om søndagen, og så henter jeg ham på stationen.

Det er en god løsning for os, og jeg kan fortælle, at samarbejdet med min nuværende mands eks omkring deres børn er endnu bedre. Så det KAN altså godt lade sig gøre.

Kh Mette (som håber hun MEGET snart skal føde).

38+3

Anmeld

31. oktober 2010

mortilbasse

morNov2010 skriver:

Min søn er også hos hans far hver 14. dag, og for nogle få måneder siden valgte MIN familie og jeg også at flytte længere væk. Jeg syntes dog ikke det var rimeligt, at min eks (faderen) skulle have øgede udgifter til transporten, da det jo var vores valg at flytte længere væk, og derfor betaler han fortsat det beløb der svarer til hvad han brugte før, og resten betaler vi.

Det synes jeg personligt er en fair løsning, men det kræver selvfølgelig noget samarbejdsvilje fra moderens side også.

Min eksmand har heller ikke kørekort, og det vil også tage ham 6 timer fra han tager hjemmefra og til han står hjemme igen, for at hente vores søn. Og så er det jeg tænker... er det det bedste for vores søn på 8 år, som har haft en lang uge i skolen, at han hver 2. fredag skal ud og rumle i bus og tog i 3 timer. Det synes jeg ikke, så vi kører ham til eksmanden om fredagen, og så tager de toget halvvejs (lidt mere) ud mod os om søndagen, og så henter jeg ham på stationen.

Det er en god løsning for os, og jeg kan fortælle, at samarbejdet med min nuværende mands eks omkring deres børn er endnu bedre. Så det KAN altså godt lade sig gøre.

Kh Mette (som håber hun MEGET snart skal føde).

38+3

Hej Mette

det er så godt når man kan finde ud af tingene på en god måde. Heldigvis har jeg et rigtig godt forhold til min søns far

Vi hjælper uden problemer hinanden når vi har brug for det.

Min kæreste vil prøve at snakke med hans ex en af de kommende dage, og så håber jeg de finder en god løsning.

Hilsen MORTILBASSE

Anmeld

31. oktober 2010

morNov2010

Rigtig meget held og lykke. Det er nemlig altid bedst når man kan hjælpe hinanden, det er jo trods alt vores mest dyrebare vi skal samarbejde om.

Anmeld

31. oktober 2010

betski

KittyGirl skriver:

Så vidt jeg ved... så kan hun i teorien flytte 300 km. væk, og så skal i stadig betale udgifterne til transport... medmindre andet er aftalt via statsforvaltningen....

Har hun forældremyndigheden?

Nix dette er ikke korrekt. Reglerne er sådan, at da det er hende der flytter mere end 200 km væk, så kan hun ende med at skulle betale for al transport. Det er hvad jeg pt gør når min datter er hos hendes far.

Anmeld

31. oktober 2010

betski

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Det er altså ikke helt korrekt. Det svinger åbnebart en del fra sag til sag. Jeg flyttede 400 km væk fra min datters far og blev derfor pålagt at betale hele udgiften  - tur/retur, da det var mig der valgte at flytte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.