Min søn er også hos hans far hver 14. dag, og for nogle få måneder siden valgte MIN familie og jeg også at flytte længere væk. Jeg syntes dog ikke det var rimeligt, at min eks (faderen) skulle have øgede udgifter til transporten, da det jo var vores valg at flytte længere væk, og derfor betaler han fortsat det beløb der svarer til hvad han brugte før, og resten betaler vi.
Det synes jeg personligt er en fair løsning, men det kræver selvfølgelig noget samarbejdsvilje fra moderens side også.
Min eksmand har heller ikke kørekort, og det vil også tage ham 6 timer fra han tager hjemmefra og til han står hjemme igen, for at hente vores søn. Og så er det jeg tænker... er det det bedste for vores søn på 8 år, som har haft en lang uge i skolen, at han hver 2. fredag skal ud og rumle i bus og tog i 3 timer. Det synes jeg ikke, så vi kører ham til eksmanden om fredagen, og så tager de toget halvvejs (lidt mere) ud mod os om søndagen, og så henter jeg ham på stationen.
Det er en god løsning for os, og jeg kan fortælle, at samarbejdet med min nuværende mands eks omkring deres børn er endnu bedre. Så det KAN altså godt lade sig gøre.
Kh Mette (som håber hun MEGET snart skal føde).
38+3
Anmeld