Kan i hjælpe mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.465 visninger
26 svar
0 synes godt om
30. oktober 2010

mortilbasse

Hej Piger

Jeg har den store glæde at have 2 dejlige bonusbørn, men som så mange andre har vi en del problemer med børnenes mor.

hun bor ca 50 km fra os nu, og det har vi det egentlig okay med. 

Problemet er at hun nu igen har valgt at flytte sammen med en kæreste som hun har kendt i en fem ugers tid,

Er der nogen der ved om der er nogle regler mht til transport? Hendes kæreste bor ca 130 km fra os det vil sige at vi skal køre ca 80 km længere hver 14 dag

Skal vi det, eller skal hun det da det er hendes valg at flytte? Nogen som kan hjælpe?

Hilsen Mortil basse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

henh01

Har din mand og eks konen fælles forældre myndighed?

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

Så vidt jeg ved... så kan hun i teorien flytte 300 km. væk, og så skal i stadig betale udgifterne til transport... medmindre andet er aftalt via statsforvaltningen....

Har hun forældremyndigheden?

Anmeld

30. oktober 2010

mortilbasse

Ja de har fælles forældremyndighed.

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

mortilbasse skriver:

Ja de har fælles forældremyndighed.

Jeg TROR at ved fælles forældre myndighed, skal alle udgifter til barnets samvær DELES...

Dvs. i skal deles om udgifterne til transport, tøj osv.

Havde hun haft forældremyndigheden, skulle i selv betale..

Anmeld

30. oktober 2010

Valle81

mortilbasse skriver:

Hej Piger

Jeg har den store glæde at have 2 dejlige bonusbørn, men som så mange andre har vi en del problemer med børnenes mor.

Problemet er at hun nu igen har valgt at flytte sammen med en kæreste som hun har kendt i en fem ugers tid,

Er der nogen der ved om der er nogle regler mht til transport? Hendes kæreste bor ca 130 km fra os det vil sige at vi skal køre ca 80 km længere hver 14 dag

Skal vi det, eller skal hun det da det er hendes valg at flytte? Nogen som kan hjælpe?

Hilsen Mortil basse

Det er noget med at hvis hun flytter mere end 50 kilometer væk så skal hun stå for udgifterne.

Men ring elelr skriv til statsamtet for det er en ting som der er hel klare aftaler med.

Anmeld

30. oktober 2010

frk Jensen

mortilbasse skriver:

Hej Piger

Hilsen Mortil basse

Da det er hende der vælger at flytte, er det hende der skal betale for transporten.. I kunne gå på kompromi og så dele udgiften, så hun betaler den ene vej og jer den anden.

Anmeld

30. oktober 2010

mortilbasse

Som det er nu deles vi om alle udgifterne til børnene og det er også okay.

Men nu flytter hun igen, og det er yderligere +80km væk fra os. 

Vi vil da gerne være med til at dække udgifterne. men da kæresten ikke har kørekort, vil det tage ham mellem 4 til 5 timer at hente og få ungerne hjem,

Kan vi sige at hun selv skal hente og bringe dem?

Anmeld

30. oktober 2010

TinaPina

jeg mener altså det er halv skade uanset forældremyndighed og kilometer, men ring i statsforvaltningen og spørg ad.

Jeg gad altså ikke levere mine unger til deres far. Hvis han vil se dem måtte han sgi hente dem

Anmeld

30. oktober 2010

VIPpigen

Transport udgiften ved jeg ikke så meget om. Men ved at den som skal have børnene skal hente. så når de skal på weekend ved jer skal i hente, men når de skal hjem skal mor hente. Medmindre andet er aftalt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.