Hver 2. time!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

Tulle28

Hvor lang tid varer det?! Altså at man ikke laver andet end at amme, hvornår kommer de ind i en fast rytme??

Bum bum... Rytme havde vi fra starten af, der spiste hun hver 3. time i ca. 40-60 minutter ad gangen. Jeg tror hun var en måned eller halvanden, før hun blev lidt hurtigere til at spise, men rytmen med hver 3. time havde vi indtil hun var omkring 3 måneder. Men det er jo forskelligt fra barn til barn. Der er nogle meget gode ammesider herinde, og ellers er der et forum som hedder ammenet.dk. Der brugte jeg riiiigtig meget tid da jeg var nybagt mor:-)

Det bedste råd jeg kan give dig er at acceptere at sådan er livet lige nu, slap af så meget du kan og hyg dig med din lille baby... Ligger du ned og ammer om natten? Det hjalp rigtig meget her, så kan du ligge og sove eller i det mindste blunde mens baby spiser.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Pige2009

Burde hun så ikke vil spise hele tiden, og ikke kun vil spise meget om dagen!? Får SP på tirsdag og vil ha en snak med hende, for synes også hun er begyndt at sove meget uroligt.....

Det er meget forskelligt. Selvfølgelig kan det også være, hun er ved at sætte produktionen op. Jeg har aldrig selv oplevet, at Laura gav den gas med ammninge for at øge produktionen, men jeg har hørt fra mange, at man sagtens kan amme nærmest i døgndrift, den tid det tager...

Anmeld

31. oktober 2010

BinaMor

ca. hver 3. uge ammer jeg hver 1 time-2 timer i godt og vel 2-3 dage (natten undtaget)

am am am am am

det er heeelt normalt. men det er det mange bukker under over og tror de ikke har nok mælk osv. men baby vokser og det samme gør appetitten

Anmeld

31. oktober 2010

BabyStella!

Mia&Tonny skriver:

Min lille guldklump på knap 14 dage har det sidste døgn spist hver 2. time, er det normalt eller er det fordi hun ikke får nok ud af mælken?!  Hun spiser i ca et kvarter, bliver puslet og skiftet og er så vågen i en lille halv time derefter.. Dvs hun sover måske max halvanden time..... Jeg er så træt, er det normalt at hun pludselig ændrer adfærd på den måde??

Det gjorde min datter også indtil hun var ca. 4 mdr. Var oppe på en 10-12 måltider om dagen. Tror ikke det var fordi jeg ikke havde mælk nok, eller der ikke var nok næring..? Måske hun også bar syns det var hyggeligt Det syns jeg så bare ikke om natten, men der valgte jeg tilsidst og sove mens hun spiste.

Men da hun blev de 4 mdr. valgte vi og begynde på grød, som hun tog gladeligt imod  Desværre valgte hun så ikke og spise så meget hos mig, jo mindre hun suttede, jo mindre producerede jeg. Så vi gik over til Babymælk (ME). Indtil hun var omkring 5½ mdr. ammede jeg kun om natten. Så fik hun også Babymælk herefter.

Nu er hun 13 mdr. og VIL BARE IKKE ha´ mælk mere, så hun får lidt grød inden hun skal i seng, så jeg er sikker på, hun har noget i maven. Det er nemlig meget forskellig hvor meget hun spiser til aftensmad.

Kram!

Anmeld

1. november 2010

Mia&Allan

Tulle28 skriver:

Bum bum... Rytme havde vi fra starten af, der spiste hun hver 3. time i ca. 40-60 minutter ad gangen. Jeg tror hun var en måned eller halvanden, før hun blev lidt hurtigere til at spise, men rytmen med hver 3. time havde vi indtil hun var omkring 3 måneder. Men det er jo forskelligt fra barn til barn. Der er nogle meget gode ammesider herinde, og ellers er der et forum som hedder ammenet.dk. Der brugte jeg riiiigtig meget tid da jeg var nybagt mor:-)

Det bedste råd jeg kan give dig er at acceptere at sådan er livet lige nu, slap af så meget du kan og hyg dig med din lille baby... Ligger du ned og ammer om natten? Det hjalp rigtig meget her, så kan du ligge og sove eller i det mindste blunde mens baby spiser.

Knus

Accepterer det skal også, er bare så bange for at hun ikke får det ud af min mælk som hun skal  I morges gylpede hun helt vildt meget op, men var ikke sur bagefter, hun fik bare lidt mere babs og blev så lagt hen igen - det resulterede dog i en meget urolig søvn  Men nej ligger ikke ned og ammer om natten, hun ligger i sin egen vugge om natten, så når jeg tager hende over så sidder jeg op...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.