Influenza-vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

CamiRon

Sofia skriver:

I starten var jeg helt sikket på jeg skulle have den, men har fulgt med i to andre debatter herinde og er så meget i tvivl. Vandene er delte! Indtil videre har jeg en tid til i næste uge - men kan selvfølgelig altid aflyse den hvis jeg ombestemmer mig. Jer der har fået den, blev I syge af at få den? jeg har hørt man kan forvente et par sygedage..

Jeg mærkede intet til det overhovedet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

Janni.

Jeg fik vaccinen sidste år, og havde ingen bivirkninger overhovedet. Jeg skal ha vaccinen på Tirsdag, da jeg har tendens til et svagt imunforsvar. Jeg skraber desværre alt til mig, har da også lige lagt syg med en lungebetændelse  

Så jeg tager selvfølgelig imod den vaccine med kyshånd. Sidste år fik jeg kun lidt "snotnæse" hvilket jo er småting. 

Hilsen

~ Buito, uge 21+1 ~

Anmeld

31. oktober 2010

Sofia

Buito skriver:

Jeg fik vaccinen sidste år, og havde ingen bivirkninger overhovedet. Jeg skal ha vaccinen på Tirsdag, da jeg har tendens til et svagt imunforsvar. Jeg skraber desværre alt til mig, har da også lige lagt syg med en lungebetændelse  

Så jeg tager selvfølgelig imod den vaccine med kyshånd. Sidste år fik jeg kun lidt "snotnæse" hvilket jo er småting. 

Hilsen

~ Buito, uge 21+1 ~

Mit immunforsvar er ikke særlig godt her under min graviditet, synes konstant jeg er forkølet osv.. hmm, jeg bør nok også få vaccinen, men ihh hvor jeg synes det er svært, når der er så mange ting der er for og imod på samme tid!

Anmeld

31. oktober 2010

IAH

Jeg fik min vaccine i sidste uge.

Jeg var småsyg en dags tid, men det var så det. Jeg plejer at blive rimelig hårdt ramt af influenza.

Jeg tog den mest for at bebsen vil være dækket ind, når han kommer til verden. Til den tid er influenzasæsonen jo stadig i gang.

God søndag

Anmeld

31. oktober 2010

Sofia

IAH skriver:

Jeg fik min vaccine i sidste uge.

Jeg var småsyg en dags tid, men det var så det. Jeg plejer at blive rimelig hårdt ramt af influenza.

Jeg tog den mest for at bebsen vil være dækket ind, når han kommer til verden. Til den tid er influenzasæsonen jo stadig i gang.

God søndag

Okay, dejligt at høre du ikke sådan blev voldsomt syg af den!

Anmeld

10. november 2010

Sofia

Jeg har fået vaccinen nu og havde ingen bivirkninger, blev ikke en gang øm eller rød der hver jeg blev stukket! Blot til info, hvis der er nogen der spekulerer i bivirkninger.

Anmeld

13. november 2010

Molly8

Jeg har i samråd med lægen valgt ikke at få den.

Sundhedsstyrelsen anbefaler den til gravide - men på baggrund af en undersøgelse lavet i USA. Man har hele tiden vidst, at  det har større konsekvenser for overvægtige at få influenzaen. Konklusionen er så, at flere gravide bliver overvægtige i graviditeten (altså i USA!) og derfor anbefaler man den til gravide..

Lægen sagde derfor, at det vigtigste er ikke at blive overvægtig, men helst holde sig inden for + 15 kg.

Desuden har håndhygiejne med videre jo også indflydelse på, om man får influenzaen i første omgang.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.