Influenza-vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.100 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. oktober 2010

piadas

Hvad gør I? Læste lige dette på TV2s hjemmeside.

http://go.tv2.dk/article.php/id-34591558:gravide-skal-vaccineres-mod-influenza.html?forside

Jeg tænker lidt, at vores babyer er ved at være så store, at overlevelseschancerne er store ved en for tidlig fødsel, men på den anden side - hvorfor løbe risikoen? Hmmm, omvendt igen - hvad er lige bivirkningerne ved vaccinen - den kender man vist ikke.

Jeg kan huske min farfar på 88 år fik den for et par år siden, og han sagde, at han aldrig vil have den igen, for han har aldrig været så syg, som han blev af vaccinen...

Ej, synes det er svært!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

Marco2

Jeg har valgt ikke at få den, da den blev tilbudt her til 24-25 ugers tjekket.

Det jeg har læst om vaccinen gør mig ikke tryg ved bibirkningerne. Synes ikke det er trygt at den er så ny, at de ikke ved hvad der kan ske på den lange bane.

Det sammenholdt med at jeg normalt har et stærkt immunforsvar og sjældent er syg, gør at jeg har takket nej tak.

Og så ved jeg godt at nu har jeg sagt det højt, og så skal det ikke undre at jeg lægger mig med den ondeste influenza når tiden kommer. Men så må folk gerne sige "de anbefalede jo også.." jaja... jeg har fravalgt den for det har jeg det bedst med

AG

Anmeld

29. oktober 2010

piadas

Jeg tror også, jeg hælder til ikke at få den, da jeg heller ikke plejer at være videre ramt af influenza osv. om vinteren, men derfor skal man jo aldrig sige aldrig 7-9-13!

Derfor synes jeg alligevel, det kunne være rart at høre jeres meninger - det kunne jo være en eller anden kom med et guldkorn, der lige præcis er årsagen til at man vælger det ene eller det andet.

Anmeld

29. oktober 2010

Angelspot

piadas skriver:

http://go.tv2.dk/article.php/id-34591558:gravide-skal-vaccineres-mod-influenza.html?forside

Jeg tænker lidt, at vores babyer er ved at være så store, at overlevelseschancerne er store ved en for tidlig fødsel, men på den anden side - hvorfor løbe risikoen? Hmmm, omvendt igen - hvad er lige bivirkningerne ved vaccinen - den kender man vist ikke.

Jeg kan huske min farfar på 88 år fik den for et par år siden, og han sagde, at han aldrig vil have den igen, for han har aldrig været så syg, som han blev af vaccinen...

Ej, synes det er svært!

Uha det har jeg da slet ikke hørt om... Sidste år var der så meget omkring det og jeg passede så godt på mig selv med at vaske hænder og alt det der, så jeg slap heldigvis. Men har hørt at det blir værre i år, med den sygdom.

Det er ikke til at blive klog på. Har ikke fået tilbudt vassinen til 2 lægetjeck. Fik det tilbudt gratis sidste år, pga mit arbejde, men takkede nej fordi jeg ikke havde hørt godt om bivirkningerne. Men nu skal man jo ike kun tænke på sig selv og nu har de jo rent faktisk lavet undersøgelser, så det er rigtig svært at vide hvad der er bedst!!

Anmeld

29. oktober 2010

Marco2

piadas skriver:

Jeg tror også, jeg hælder til ikke at få den, da jeg heller ikke plejer at være videre ramt af influenza osv. om vinteren, men derfor skal man jo aldrig sige aldrig 7-9-13!

Derfor synes jeg alligevel, det kunne være rart at høre jeres meninger - det kunne jo være en eller anden kom med et guldkorn, der lige præcis er årsagen til at man vælger det ene eller det andet.

Jamen er der én der kommer med guldkornet til hvorfor jeg ikke kan undvære den, så er jeg da også klar på at få den. Men indtil videre er det jeg har læst ikke positivt, så indtil videre er det et nej tak. Min læge sagde jeg bare ku' få den hvis jeg ændrede mening …

Anmeld

29. oktober 2010

CamiRon

Jeg har fået den!

Havde en lang snak med min læge om fordele og ulemper og han sagde at statestikkerne viser at flere gravide overlever influenzaen hvis de får den end hvis de ikke får den. Altså vaccinen!  Og at han, hvis han skulle rådgive sin egen gravide kone, ville sige at hun absolut skulle have den.

Derfor fik jeg den, og har intet mærket. Det er vist ved at være 1½ måned siden.

Anmeld

29. oktober 2010

piadas

CamiRon skriver:

Jeg har fået den!

Havde en lang snak med min læge om fordele og ulemper og han sagde at statestikkerne viser at flere gravide overlever influenzaen hvis de får den end hvis de ikke får den. Altså vaccinen!  Og at han, hvis han skulle rådgive sin egen gravide kone, ville sige at hun absolut skulle have den.

Derfor fik jeg den, og har intet mærket. Det er vist ved at være 1½ måned siden.

Puha, overlever....det lyder da lidt skræmmende. Er der lige frem flere gravide, der dør af influenzaen end ikke-gravide? For så hælder jeg da måske til at få den. Man tænker jo heller ikke ligefrem på at man kan dø af influenza - det gør jeg i hvert fald ikke, men det kan man selvfølgelig, hvis det bliver rigtig slemt.

Min læge har heller ikke nævnt det for mig overhovedet - og jeg var til læge i tirsdags...

Anmeld

29. oktober 2010

CamiRon

piadas skriver:

Puha, overlever....det lyder da lidt skræmmende. Er der lige frem flere gravide, der dør af influenzaen end ikke-gravide? For så hælder jeg da måske til at få den. Man tænker jo heller ikke ligefrem på at man kan dø af influenza - det gør jeg i hvert fald ikke, men det kan man selvfølgelig, hvis det bliver rigtig slemt.

Min læge har heller ikke nævnt det for mig overhovedet - og jeg var til læge i tirsdags...

Ja som min læge sagde er der flere gravide der dør end ikke-gravide! Men det kan jo være meget forskelligt hvad en læges holdning (personlig OG faglig) er til vaccinen...

Anmeld

29. oktober 2010

Sofia

I starten var jeg helt sikket på jeg skulle have den, men har fulgt med i to andre debatter herinde og er så meget i tvivl. Vandene er delte! Indtil videre har jeg en tid til i næste uge - men kan selvfølgelig altid aflyse den hvis jeg ombestemmer mig. Jer der har fået den, blev I syge af at få den? jeg har hørt man kan forvente et par sygedage..

Anmeld

29. oktober 2010

blomst84

piadas skriver:

Ej, synes det er svært!

Jeg har valgt ikke at få den, udelukkende fordi jeg for et år siden fik vaccinen mod influenza A og jeg blev så syg så syg af vaccinen   fik alle influenza symptomerne og var syg i 3 uger..... Derud over er jeg lidt nervøs for kviksølv indholdet i vaccinen, så derfor vælger jeg den fra   men har selv tænkt det meget igennem og er da også lidt nervøs for at blive influenza ramt..

Sabrina 29+1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.