Hvad skal vi have med i dagpleje?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.168 visninger
7 svar
0 synes godt om
8. august 2008

linemus

Så starter tøserne på mandag! Jeg både glæder mig og synes det er noget vemodigt, at det "allerede" er nu. Som om en epoke er ovre. Og der sker bare så meget, efter de starter - de bliver så store, de små... Nå, men nu hvor starter er nær, melder alle spørgsmålene, og dp'en har ferie, så hende vil jeg ikke ringe til. Så må hun få dem alle på mandag. Hvad har jeres børn med i dp? Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2008

ivfmarie

1 pk bleer
lidt blandet ekstra tøj
futsko
regntøj/udetøj
dyne/tæppe til barnevogn
barnevogn

og så er der jo en masse hygiejneting, men det er forskelligt fra dp til dp om man selv skal have med, eller om de har. Der er vist også forkellig madpolitik - nogen steder skal man selv ha frugt med.

Ved vores første dp skulle vi selv have snotpapir, skumklude, solcreme, zinksalve, hagesmække, frugtmos og vist mere.. (?)

Hos vores nuværende har vi kun det førstnævnte med.

Det blev du ikke meget klogere af - hva´!?

Marie - ikke til meget hjælp

Anmeld

8. august 2008

Mikkelmusen

Vi fik udleveret en seddel da vi var til kontaktmøde. Det var en standard seddel men de rettede i den, så vi vidste hvilke ting der var nødvendige. Vi skal havde følgende med:

Bleer
div. cremer+solcreme
tøj både indendørs og udendørs
hagesmække
sutter.

ellers tror jeg ikke der var mere. Men det er meget forskelligt fra dp til dp.

Anmeld

8. august 2008

Tikki

Halløj - jeg er selv wannabe dagplejer :D - passer 2 børn ud over Iza fordi vi ikke kan få plads til hende endnu. Og jeg har skrevet dette til forældrene på baggrund af min erfaringer som pædagog i div. institutioner....men som sagt er det forskelligt fra dp til dp:

-----------------------------
- Årstidsbestemt tøj – gerne noget, der må blive beskidt og fyldt med sand.

- Udetøj/overtøj – hvis jeres barn ikke går, er det en god idé med overtræksbukser eller andet, der beskytter mod den kolde jord, samt nogle futter til fødderne

- Skiftetøj – bukser, trøje, strømper, undertøj m.m.

- Regntøj

- Gummistøvler, hvis dit barn går.

- Barnevogn/klapvogn til at sove i med dyne eller andet – husk godkendt sele.

- Regnslag og fluenet til barnevogn/klapvogn (også gerne en babyalarm, hvis I har)

- Bleer

- Sut, bamse eller andet, barnet plejer at bruge hjemme.

- Solcreme – jeres barn må gerne være smurt ind hjemmefra, når de ankommer

-------------------------------------

Og lad være med at give barnet noget tøj på, der er svært at få af og på og som ikke må blive beskidt. Det tager vildt meget tid fra de andre børn at skulle knappe 40 knapper op en del gange om dagen eller skal passe på, at barnet ikke gør sig beskidt eller sætter sig i en banan :D
Og snørresko er hæslige hvis man har 3 stk eller flere med dem og de skal ud et par gange dagligt :D hurra for velcro

Held og lykke med starten ;)
Jeanette

Anmeld

8. august 2008

Nadi

Det vi skulle have med i tasken var -Skiftetøj -Regntøj -Termotøj -Ekstra sut -En pakke bleer Engang imellem giver vi dp'en 20,- så står hun for at købe vådservietter og solcreme. Hun synes det er for forvirrende hvis hun har 4 forskellige slags. Vi skal smørre ham ind i solcreme om morgenen inden vi aflevere ham og så smørre hun ham senere på dagen. Og det fungere faktisk rigtig godt synes jeg. Men nu må vi se hvordan det bliver når han skal i en ny dp. Held og lykke på mandag, det skal da nok komme til at gå rigtig godt :) -Nadia

Anmeld

8. august 2008

ka li ja

vi har: bleer og skum klude
pusletasken med nogle ekstra sæt tøj i
barnevogn, med dertilhørende(dyne ragnslag, putteklud og sut)
regntøj, sko, jakke, og sommer jakke/bluse

det er vist det arthur har med, og så tager vi pusletasken og barnevogn med hjem til weekenden, så det kan blive vasket og der kan komme lidt nyt i tasken ;o)

Anmeld

8. august 2008

Helle30

Vi sørger selv for: bleer, barnevogn + net, dyne, sovebamse, ekstra sut, solcreme, overtræksbukser og ekstra tøj. Dp'en har skabe, hvor hvert barn har sin egen hylde, så der ligger Sofies ting fast, og vi skal ikke slæbe alt med ud og hjem hver dag. Barnevognen tager vi kun med hjem i weekenden og så til den dag hvor der er legestue. Jeg tænkte, at det ville være smart, at dp'en havde mere end ét sæt ekstra tøj liggende, så jeg pakkede 3 af hver: body, bukser, bluser og sokkepar. Men siden 1. juni, hvor Sofie startede, har der ikke én eneste gang været brug for at skifte tøj, så nu hvor hendes dp holder ferie, har jeg taget det hele med hjem og bytte. Ganske som jeg mistænkte, er tøjet nu blevet for småt... Så det skal man lige huske på. På vores kommunes borgerserviceportal har dp'erne deres egen side, og der mener jeg bestemt, man kan læse, hvad der forventes, at barnet selv har med. Måske har din kommune også sådan en side? - Helle

Anmeld

8. august 2008

ivfmarie

[citat][f][småt]Helle30 skriver:[/småt][/f] Vi sørger selv for: bleer, barnevogn + net, dyne, sovebamse, ekstra sut, solcreme, overtræksbukser og ekstra tøj. Dp'en har skabe, hvor hvert barn har sin egen hylde, så der ligger Sofies ting fast, og vi skal ikke slæbe alt med ud og hjem hver dag. Barnevognen tager vi kun med hjem i weekenden og så til den dag hvor der er legestue. Jeg tænkte, at det ville være smart, at dp'en havde mere end ét sæt ekstra tøj liggende, så jeg pakkede 3 af hver: body, bukser, bluser og sokkepar. [f]Men siden 1. juni, hvor Sofie startede, har der ikke én eneste gang været brug for at skifte tøj,[/f] så nu hvor hendes dp holder ferie, har jeg taget det hele med hjem og bytte. Ganske som jeg mistænkte, er tøjet nu blevet for småt... Så det skal man lige huske på. På vores kommunes borgerserviceportal har dp'erne deres egen side, og der mener jeg bestemt, man kan læse, hvad der forventes, at barnet selv har med. Måske har din kommune også sådan en side? - Helle[/citat] Vildt nok... Malte bruger i gennemsnit 3 sæt tøj [f][k]om dagen[/k][/f]! 8(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.