Hvad F....... Er det lige der sker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2008

maria

Uha Heidi jeg gir dig helt ret. Det er helt galt hvad der foregår, og fatter ikke politikerne ikke gør mere ved det. Det er jo helt til grin at de laver al den ballade fordi de vil have et hus. Ja undskyld jeg siger det men det ødelægger sgu meget for de indvandrer der opfører sig ordentligt, for gu blir man da rasende over dem der ikke kan opfører sig ordentligt i danmark. Ja undskyld mig men hold kæft det pisser mig af, og det gjorde det også da det var dem på jagtvej. Det er jo helt gøg hvad de får lov til. >(>(>(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2008

Honningblomst

At kunne forstå deres afmagt og hvad de føler, er for mig ikke det samme som at synes deres handlinger er acceptable.

Desværre synes jeg at der gang på gang er tilfælde hvor unge DANSKERE(altså alle unge som bor i Danmark) handler på måder som ikke før er set herhjemme.
Jeg tror vi alle må se i et lidt større perspektiv...hvad er det der sker med børn, som bliver unge og som handler så irrationelt?? Er det os som forældre der har for travlt,overlader vi vores børn for meget til dem selv og til at tage beslutninger de ikke magter..er det misforstået kærlighed???
Er det samfundets skyld, vores alles skyld?? Og hvad kan vi hver især gøre anderledes så ikke vores børn, som også om ikke så mange år bliver unge mennesker, ikke handler som det vi oplever nu??
Jeg tror ikke på det hjælper at "hade" de ungen endnu mere og bare "symptombehandle" ved at sende dem i fængsel..hvad skulle det lige hjælpe???

Jeg synes det er et stort problem og alles ansvar og når det så er sagt...så priser jeg mig lykkelig for at jeg bor i en lille flække hvor der endnu ikke har været sådanne optræk.

Knus herfra....

Anmeld

15. februar 2008

3rollinger

Hej Eva

Jeg ved ikke om den foerste saetning er rettet til mig. Men ihvertfald slutter jeg jo af med at sige det samme som du :)

Mht at unge handler anderledes end foer, saa er det ikke kun i DK det sker. Faktisk kan jeg se en stor lighed mellem de spanske og de danskes unges handlinger. Det den ene gruppe goer, goer den anden ogsaa, enten foer eller senere.

Saa der er et eller andet der er riv rav ruskende galt.

At kunne forstå deres afmagt og hvad de føler, er for mig ikke det samme som at synes deres handlinger er acceptable.

Desværre synes jeg at der gang på gang er tilfælde hvor unge DANSKERE(altså alle unge som bor i Danmark) handler på måder som ikke før er set herhjemme.

Anmeld

15. februar 2008

Heidi.

Ja som sagt... Så syntes jeg også det er forkasteligt når de Autonome går amok over deres ungdomshus.. Og det er endda intilligente mennesker mange af dem, folk der læser på universitetet osv.. Og deres opførsel er lige så uacceptabel som den de nydanskere nu har gang i..

Men når det så kommer til det, så har indvandrende det også med at gøre sig selv dårligere stillede end de nu er. Feks på 2 af mine uddannelser der gik jeg i klasse med en del unge mænd som var indvandere. Og hvis lærer sagde det mindste til dem så var læreren ikke forstående eller også var han/hun racist.
Mange af dem får faktisk en chance, men i følge dem selv, så er alle imod dem. Jeg ved så ikke om de regner med at den opførsel de har nu giver dem mere sympati eller??

Der er ligeså mange "Danske" drenge og piger der er ligeså dårligt stillet som de er, men de render ikke rundt og ødelægger andres ting, og brænder ting ned.

Anmeld

15. februar 2008

Honningblomst

Nej, Heidi-mus, men de tæver hinaden i pigebander, snitter og tager stoffer til den store guldmedalje og så tror jeg nu heller ikke de holder sig tilbage, se feks bare da de ville have et ungdomshus.

Men det jeg bare ville sige med mit indlæg før, er at der da skal gøres noget, men der skal gribes ind på et helt andet plan end bare at starffe når skaden er sket.Det er i hvert fald min naive mening.
Vores holdning til "os og dem"...den er da også skæv, vi har alle lige meget ret til at være i vores allesamens land.

Knus Eva...

Anmeld

15. februar 2008

Honningblomst

Hej Eva

Jeg ved ikke om den foerste saetning er rettet til mig. Men ihvertfald slutter jeg jo af med at sige det samme som du :)

Mht at unge handler anderledes end foer, saa er det ikke kun i DK det sker. Faktisk kan jeg se en stor lighed mellem de spanske og de danskes unges handlinger. Det den ene gruppe goer, goer den anden ogsaa, enten foer eller senere.

Saa der er et eller andet der er riv rav ruskende galt.

Er meget enig med dig...derfor ville jeg lige nævne det igen.*S*

Anmeld

15. februar 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hvor er det lige filmen er knækket? Først troede jeg at de var de sædvanlige fjolser fra ungdomshuset (har levet lidt i min egen bobbel på det seneste), men så viser det sig at det er en gruppe af andre fjolser.

Jeg fatter ikke den type mennesker - altså dem som mener de er berettigede til at ødelægge andres ejendom. De er nogle kraftidioter og jeg har ingen respekt for dem overhovedet. Og så er jeg ligeglad med hvor de kommer fra...jeg er mere interesseret i hvor de skal hen, og det er efter min mening ikke et rart sted.

Jeg så et klip på nettet..."....vi er jo ikke voldlige..." Nej stenkast efter politi og brandvæsen viser jo at de er passifister. Det gør jo ikke ondt og er helt hamløst at blive ramt af en flyvende brosten. NARRØV!!! Ja jeg bliver bare så harm (sagt pænt) over sådan en respektløshed over for andre menneskers ve og vel.

Anmeld

15. februar 2008

MorCamilla

"De har sværere ved at få job, de har sværere ved at blive accepteret, når de så endelig finder et job. De går for lud og koldt vand af sagsbehandlere og føler ikke de kan trænge igennem med deres budskaber."

Det er også på en måde rigtig nok - eller det er vel rigtig nok, de glemmer bare at der også er danskere der har det sådan... De får hjælp til at finde job/læreplads - Jeg har brugt 4 år af mit liv på at få min kommune til at åbne øjnene og hjælpe mig - det lykkes først efter en retsag som ikke var særlig sjov :( og nej det er da heller ikke sjovt for dem.. Men det giver dem ingen ret til at smadre løs og brænde andres biler af - for at blive hørt...! Kunne I ikke lige så hvad der var sket hvis jeg havde gjort det8(

"Der er ikke noget der overhovedet berettiger til den form for opførsel..
Og lad nu være med at få det til at lyde som om vi er racister, for det har INTET med deres herkomst at gøre.
Hvis det var danskere så var jeg lige så meget imod.
Uanset hvad så skal man ikke opføre sig på den måde."

Jeg er helt enig Heidi...

Anmeld

16. februar 2008

Honningblomst

Kan Ikke forså at der er nogen der mener I/jer bliver fremstillet som racister...det er i hvert fald ikke det jeg mener.
Men lige meget hvad, så kan man jo ikke sende danskere ud af Danmark, lige meget hvad de gør...så kunne jeg nu godt se et par stykker vi skulle af med;o)
Det er jo hele problemet i det, i hvert fald som jeg ser det.
Altså de stakkels børn som er vokset op i et gnidningspunkt imellem at være danskere i skolen og det sociale med venner, men have forældre som stadig lever og selvfølgelig bedst kender til det de kommer af....kan uden det kræver de helt store forestillingsevner sagtens se at det da må skabe mennesker med en eller anden konflikt og manglende identitesfølelse...selvfølgelig er der mange der klarer det af vokse op "to steder" men der er jo også mange hvor det ikke går så godt.
jeg tror og håber på at det er bedre integration der er løsningen og uden at blive alt for politisk, så tror jeg desværre ikke at den siddende regering magter denne opgave.

Rigtig god søndag...vejret er da bare alt for dejligt...

Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.