Hvad F....... Er det lige der sker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. februar 2008

Heidi.

For de unge der i disse dage render rundt og smadre ting og sætter ild til biler, containere...og nu skoler.. Hvad Fanden sker der? Jeg bliver så gal over det. Og de dumme kommentare de kommer med når de bliver udspurgt om hvorfor de gør det.- Ja så er det fordi politiet er efter dem og presser dem og holder øje med dem. Uanset hvor meget politiet så end presser dem, så berettiger det sgu da ikke til at de skal rende rundt og lave Danmark til en anden krigszone.
Hvad er det de vil opnå ved det her? Hvad tror de at de får ud af det? Det eneste de får ud af det er sgu da at man kommer til at foragte dem, jeg håber da ikke det er nogle der har sympati for sådanne idioter.
De ødelægger sgu da livet for sig selv.
Jeg kan ikke forstå i mit "lille" hovede hvad der sker i deres hovede.

Det er jo også overalt nu, selv her hvor jeg bor.

Jeg håber virkelig snart det stopper, og så skulle de sgu i fængsel selvom det sikkert heller ikke ville hjælpe.

Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2008

SaNiNa

Nej jeg ved sku heller ikke lige hvad der sker, der må sku være nolge forældre som ikke har styr på sine børn eller er ligegald med hvad de rander rund og brander af...

men tror det er opstået af at de unge fra ungdomshuset nok får et ungdomshus nu (selvom de ikke brude, efter deres opførelse sidste år)

Det med de burde komme i fængsel jo det burde de jo men de flere er jo under den kriminelle lavalder så de kommer o bare hjem til mor og far igen. politiet kan ikke bevis ved største dele at det er dem som har sat lidt til tigende. og så er vi jo lige vidt...

jeg ved faktisk ikke om det har været nogle uroligheder i Odense i aften/nat vi kom hjem fra Svendborg (min lille søs blev 18) i går ved 23 tiden og der var her helt stille...

Det må bare stoppe nu det kan ikke være rigtig af de skal ødelægge/brande skoler og biler af uden konsikvenser (staves)>(

Anmeld

15. februar 2008

Heidi.

Det er jo ikke dem fra ungdomshuset der laver ballade nu.. det er forskellige invandre bander.. Men måske er de inspireret af dem fra ungsomshuset..

Anmeld

15. februar 2008

Pia.

Giver dig helt ret Heidi... Det er sgu skræmmende at unge mennesker opføre sig så dumt...
Det er opmærksomhed de søger ikke en s*** andet... og det er jo det de opnår ved at opføre sig sådan her - de får alles opmærksomhed - desværre....>( - Snot unger, det er vist det eneste der er at sige om dem... og så skulle deres forældre bankes hårdt oven i hoved, for et eller andet sted er det jo gået galt... - mange af dem er jo ikke særlig gamle !!!

Også alt det med de pigebander der er snak om fortiden. Det er da også noget modbydeligt noget.:(

Knus Pia.

Anmeld

15. februar 2008

SaNiNa

Det er jo ikke dem fra ungdomshuset der laver ballade nu.. det er forskellige invandre bander.. Men måske er de inspireret af dem fra ungsomshuset..

heidi-mus:
de sagde i medierne for nogle dage side at de osse vil have et hus lige som ungdomshuset men bare et for invandre... kan snart ikke find hoved eller hale i det her for nu siger de unge at det er muhammede tegningerne de er sure over den de startede jo flere dage får tegningerne blev trygt igen...

pismus:
ja syntes osse det er så modbydeligt man tør jo snart ikke gå uden for sin dør mere... men mig skal de sku ikke skræmme ( tænker jeg hele tiden) vil have lov at leve mit liv men man kan vel ikke lade være med at tænke lidt på et alligevel (gå ikke ude når det er mørkt mere alene)... vi bor i odense m by hvor der har været en del balade på det sidste

Anmeld

15. februar 2008

MorCamilla

Jeg gir jer kun ret - helt ærlig jeg forstår ikke hvorfor de er sådan.. (det her er jo ikke engang deres land) hvis man må have lov at sige det uden at pakke det ind.. (?)
Ja det er da meget muligt at de bliver stoppet af politiet ind i mellem... men det gør danskere altså også.. og helt ærlig så synes jeg at de selv ber om at blive "holdt mere øje med" når de går og laver sådan noget lort..
Jeg bor heldigvis på Mors, her mærker vi ingenting til det, (ja ud over at det fylder i nyhederne) Men det må være så forfærdeligt at bo i nærheden..
Jeg bliver så sur når jeg tænker på det, >( synes ikke de kan være det bekendt.. men det er de jo ligeglade med..
De får jo Danmark til at se ud på en hel anden måde end det er.. (ja eller var før)
Camilla..

Anmeld

15. februar 2008

Magnus

Jeg gir jer kun ret - helt ærlig jeg forstår ikke hvorfor de er sådan.. (det her er jo ikke engang deres land) hvis man må have lov at sige det uden at pakke det ind.. (?)

Der er ligeså meget deres land som det er vores. Anden-generations (og tredje-generations indvandrere er danske statsborger - de er født i Danmark og har (for de flestes vedkommende) aldrig boet andre steder end Danmark. Så de har lige så meget ret til at være her som du har.

Ja det er da meget muligt at de bliver stoppet af politiet ind i mellem... men det gør danskere altså også..

Det er ikke rigtigt. De her visitationszoner er oprettet for at fange indvandrerbander - de tager kun mennesker med et udenlandsk udseende.

Danskere er danskere - ligegyldigt om de så er etniske danskere, anden-generations danskere eller tredje-generations danskere. Ja, det er forkasteligt at opføre sig sådan - men jeg forstår også deres frustration.

Anmeld

15. februar 2008

Heidi.

Ja sorry, men at man forstår deres tankegang det forstår jeg IKKE....
Uanset hvor frustreret en tankegang man så har og hvor lidt man bliver taget alvorligt, så skal man opføre sig ordenligt.

Der er ikke noget der overhovedet berettiger til den form for opførsel..

Og lad nu være med at få det til at lyde som om vi er racister, for det har INTET med deres herkomst at gøre.
Hvis det var danskere så var jeg lige så meget imod.

Uanset hvad så skal man ikke opføre sig på den måde.

Anmeld

15. februar 2008

Magnus

Ja sorry, men at man forstår deres tankegang det forstår jeg IKKE....
Uanset hvor frustreret en tankegang man så har og hvor lidt man bliver taget alvorligt, så skal man opføre sig ordenligt.

Der er ikke noget der overhovedet berettiger til den form for opførsel..

Og lad nu være med at få det til at lyde som om vi er racister, for det har INTET med deres herkomst at gøre.
Hvis det var danskere så var jeg lige så meget imod.

Uanset hvad så skal man ikke opføre sig på den måde.

Hov, hov - rolig nu. Jeg sagde at jeg godt kan forstå deres frustration - ikke at jeg accepterer deres handlinger. Og jeg har heller ikke kaldt nogen racister.

Hvis du hver eneste gang du foretog dig noget som helst - altid blev placeret sidst i køen, altid blev behandlet dårligere end dem, du burde være ligeværdige med. Hvis lige meget hvad du gjorde, alligevel altid modtog et nederlag.Ville du så ikke blive frustreret? Det ville jeg.

Alle statistikker siger, at anden-generations indvandrere bliver behandlet dårligere end en gennemsnitlige etnisk danskere. De har sværere ved at få job, de har sværere ved at blive accepteret, når de så endelig finder et job. De går for lud og koldt vand af sagsbehandlere og føler ikke de kan trænge igennem med deres budskaber. De bliver fortalt at deres religion må man gerne gøre grin med. De bliver visiteret af politiet, når de kan se danskerne få lov at gå fri.

Anmeld

15. februar 2008

3rollinger

Jeg kan ihvertfald godt forstaa deres frustration. Jeg som er en VIP udlaending (i forhold til f.eks sydamerikanere eller marrokanere) og som for oevrigt er i Spanien af ren og skaer lyst, kan blive meget sur og vred bare jeg oplever den mindste forskelsbehandling som ikke er til min egen fordel.

Det goer jeg ikke saa tit, men jeg kan virkelig piske en stemning op naar jeg goer.

Saa naar man lever i et land hvor man bliver set ned paa og bliver set som undermennesker, som det f.eks sker for de foernaevnte sydamerikanere og marrokanere her i Spanien, saa kan jeg ogsaa godt forstaa at man paa et tidspunkt reagerer. Det er saa aerligt at der altid er nogen i en gruppe der skal drive det for langt ud og ty til vold og haervaerk, fordi det jo netop skaber disse endnu mere negative billeder af dem som i forvejen tit har det svaert.

Men selvfoelgelig kan vi heller ikke bare kigge stille og roligt til og synes det er synd for dem.

Trine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.