Natteroderi - hvad skal dét nu til for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

344 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. august 2008

Kaufie

William har i lang tid (ca en måned) været en rigtig god sover - blev puttet kl 19 - 19.30, vågnede måske 1-2 gange for at få en tår vand og så ellers sov til kl 6 - 6.30

Men den seneste uge er det bare blevet værre og værre hver nat.... I aftes skreg han virkelig hjerteskærende kl 22 og i laaang tid (måske kun 20-30 min, men det føltes som en evighed) Det var virkelig svært at få ham til at falde til ro. Og så var den gal igen efter 10 min. Jeg tog ham med ud foran tv, hvor han faldt til ro - og så fik han lige en gang havregrød for at være sikker på det ikke var sult. Men hele natten igennem var vi inde hos ham en gang i timen mindst - og hver gang tog det 5-10 min at få ham til ro. Vi prøvede endda at have ham til at ligge imellem os - men kun med det resultat at vi begge var i risiko for høreskader. Kl 4.50 tog Claus ham så op og gik ind i stuen, så jeg kunne sove til kl 6.

Min første tanke i aftes var "night terror" - for det virkede ikke til at han var helt vågen - men nu tænker jeg om det måske kan være en reaktion på at have været hjemme hos far i 3 uger (og mor i den sidste uge) og så pludselig være i dp det meste af dagen?

Har I andre oplevet noget lignenede ved opstart i dp - enten opstart-opstart eller ved genopstart efter ferien?

Mette, der har været mere død end levende i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2008

ivfmarie

Velkommen i klubben!! Rædselsklubben!

Malte dyrker night terror - men det er os han terroriserer! 8(
Det er med høje og vilde skrig ca e hver 2. time. Tit er det bare fordi han ikke lige kan finde sutten, andre gang stopper han først når han får stoppet en flaske mme i halsen - og vi var ellers stoppet med flasken. Meeen hvis det er flasken der skal til at for at vi kan få bare lidt sammenhængende søvn, så værsgo unge mand!

Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal sige Mette - måske er det pga ferie (vi har nemlig også ferie) måske er det et tigerspring, måske tænder... måske sygdom (Malte har vist skoldkopper) (?) (?) (?)

Ingen hjælp at hente her - men du skal da vide at du ikke er alene når du bruger de tynde nattetimer på at trøste en hysterisk skrigende dreng!

(H)

Anmeld

7. august 2008

Anja

Altså jeg kan delvist genkende det. Elias startede jo i dp i mandags og det er gået problemfrit MEN tirsdag aften vågnede han kl 22 og græd ulykkeligt. Vi tog ham op og nussede lidt og så faldt han i søvn i sofaen og jeg lagde ham ind i seng. Natten til i dag vågnede han kl 02 og græd ulykkeligt - han var vågen, så det var ikke night terror. Han lagde sig til at sove op ad mig efter 1 minutstid, men græd så igen så snart jeg lagde ham. Det endte med at jeg satte mig i en mørk stue med ham og nussede i ca 10 min mens han sov og så lagde jeg ham ind og han sov videre.

Ved det ikke er meget aften/natteroderi, men når man er vant til en dreng, der sover fra kl 20 til kl 7.30 uden at sige en lyd, så er det lidt hårdt.

Regner med at det er en reaktion på dp start .... og håber det snart er ovre :S

Kan forresten anbefale at købe en baby nova drikkedunk med silikonetid til nattetimerne. Den er dryp fri ! Elias har altid den med i seng med ca 1 dl vand i. Nogle gange er det drukket om morgenen andre gange tror jeg ikke han har rørt den .... men vi står i al fald aldrig op for at give en tår vand :)

Anmeld

7. august 2008

Kaufie

Det var et godt tip med drikkedunken - han får nemlig af og til væltet koppen ned i sengen, hvis vi i halvsønve ikke lige får den stillet uden for hans rækkevidde.

Jeg havde tænkt på om vi skulle prøve med suttefaske igen - den har han aldrig villet tage, men vil jo gerne drikke af vores sportsvandflasker, hvor man skal suge lidt. Men er mere til en drikkedunk...

Anmeld

8. august 2008

Tynen

Ja, velkommen i min (gamle) klub!
Sikke et helvede natterne kan blive.

Jeg tror helt klart det kan være en reaktion på alt det der er sket efter ferien.
Eller også er det bare det som af uforklarlige årsager er sket for nogle af os andre herinde - Og det er fandme hårdt!!

Jeg håber I kommer lidt hurtigere igennem det end vi gjorde (2 (TO!!!!) måneder!)
Det er hårdt mens det står på og endnu mere hårdt at man ikke helt ved hvorfor at vi skal holdes oppe en nat.
(H)

Anmeld

8. august 2008

Tikki

jeps - Iza er dog ikke startet nogle steder. Hun går hjemme hos mig, men jeg passer 2 andre børn også. Og i maj, da de startede, startede hendes natlige rædselsfulde opvågninger også. Hun kunne skrige i 2-3 timer om natten og dette har stået på indtil for 3 uger siden ca. :-o. Længe og vi har været så trætte...

Og vi var igennem alt - lige fra "godnat og sov godt" til "sov igenem uden gråd", men intet virkede. Men nu har vi rykket sengen ind i vores soveværelse og jeg har ligget med hende nogle nætter i starten....og nu sover hun sgu igennem fra 19.30 til 6.30 hver nat..nogle dage står hun først op kl. 7.30 :-o og vågner hun om natten kan vi sige shyyy og så sover hun videre. Har fyldt sengen med sutter og en drypfri vandflaske og så styrer hun det hele selv gennem natten.....og vi sover :D....så længe det varer :))

Anmeld

8. august 2008

Monica

Ja, velkommen i RÆDSELSKLUBBEN!!! Vi havde sammen problem - det tog bare 1-1,5 time med hjertenskærende gråd... Vi prøvede med MME, vand, saftevand, sukkervand - you name it... Intet hjalp! Men når han græd kom han ind i vores seng og det tog vel 14 dage og nu gør han det ikke mere... 7-9-13... Bank under bordet... Skulle jeg have skrevet dette indlæg anonymt? For når man siger npget "højt" kan det give bagslag...

Moni - som desværre ikke er til nogen verdens hjælp, men nikker genkendende...

Anmeld

8. august 2008

Tynen

Vil også lige tilføje (Som monica skriver) at Stella kom ind til os når hun skreg om natten.

Satte til sidst hendes rejseseng op fordi jeg ikke gad og sidde inde på hendes værelse i flere timer om natten og samtidig ikke tør at have hende i vores seng mere.

Efter vi begyndte på det tog det en 1½ uge - Så sov hu... Arh.. Jeg tør ikke risikere min nattesøvn, bare for at fuldende sætningen (C)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.