køkkenet- den helt store legeplads..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2008

birgittemarie

Her er vi stødt på vores første opdragelsesdilemma, om må for mor må ikke for far :)
Jeg har altid givet ormen lov til at rode i køkkenskufferne, fordi jeg er en konfliktsky, doven slog, der hellere vil støve rundt efter hende og rydde op end skulle til at sige nej, så jeg har bare flyttet de farlige ting fra de skuffer, hun kunne nå og så har hun ellers moslet rundt og raseret det hele, når jeg har lavet mad. Så er der jo også en vis form for lydmæssig ro til madlavningen, omend det betyder, at jeg skal angribe madlavningen fra en vis akrobatisk indfaldsvinkel ;).
Men så kom farmand hjem og sagde nej til hende, når hun forsøgte at gå i køkkenskufferne og det accepterede hun...
Så enten skal hun lære, at der er forskel på reglerne hos mor og far med noget så åndsvagt som køkkenskuffer eller også, skal jeg beslutte mig til, at skufferne er nix pille.
Hun har også sine egne skuffer derude, men de er bare ikke halvt så interessante som de Rigtige Skuffer (L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2008

ivfmarie

birgittemarie skriver:

Her er vi stødt på vores første opdragelsesdilemma, om må for mor må ikke for far :)
Jeg har altid givet ormen lov til at rode i køkkenskufferne, fordi jeg er en konfliktsky, doven slog, der hellere vil støve rundt efter hende og rydde op end skulle til at sige nej, så jeg har bare flyttet de farlige ting fra de skuffer, hun kunne nå og så har hun ellers moslet rundt og raseret det hele, når jeg har lavet mad. Så er der jo også en vis form for lydmæssig ro til madlavningen, omend det betyder, at jeg skal angribe madlavningen fra en vis akrobatisk indfaldsvinkel ;).
Men så kom farmand hjem og sagde nej til hende, når hun forsøgte at gå i køkkenskufferne og det accepterede hun...
Så enten skal hun lære, at der er forskel på reglerne hos mor og far med noget så åndsvagt som køkkenskuffer eller også, skal jeg beslutte mig til, at skufferne er nix pille.
Hun har også sine egne skuffer derude, men de er bare ikke halvt så interessante som de Rigtige Skuffer (L)

Sådan foregår al "opdragelse" af både børn og hund herhjemme... vi er nemlig lige dovne begge to, og orker ikke springe rundt og irettesætte konstant.
Vi registrerer at barn/hund er ude på ballade, vi tjekker situationen - kan der gå noget alvorligt galt her.. og hvis ikke der ligefrem er risiko for åbne sår eller brækkede lemmer, så får de lige en tør reprimande fra mor/far: "Pas nu på, hvis du ... så kan du... og det kan gøre ondt"
Og så må de ellers lære det på den "hårde" måde :D

Der er selvfølgelig ting der er helt uacceptable, og sjovt nok, så adlyder alle når det kommer dertil... (?) Måske fordi de ikke blive irettesat konstant, og hører "Nej, det må du ikke" ca hver anden gang at mor/far åbner munden?

Marie, doven og konfliktsky mor

Anmeld

9. august 2008

birgittemarie

Sådan foregår al "opdragelse" af både børn og hund herhjemme... vi er nemlig lige dovne begge to, og orker ikke springe rundt og irettesætte konstant.
Vi registrerer at barn/hund er ude på ballade, vi tjekker situationen - kan der gå noget alvorligt galt her.. og hvis ikke der ligefrem er risiko for åbne sår eller brækkede lemmer, så får de lige en tør reprimande fra mor/far: "Pas nu på, hvis du ... så kan du... og det kan gøre ondt"
Og så må de ellers lære det på den "hårde" måde

Der er selvfølgelig ting der er helt uacceptable, og sjovt nok, så adlyder alle når det kommer dertil... Måske fordi de ikke blive irettesat konstant, og hører "Nej, det må du ikke" ca hver anden gang at mor/far åbner munden?

Marie, doven og konfliktsky mor

Fedt 8D Så kan det ikke være helt galt.

Ja, det er sjovt med det med de Rigtigt Fæle Uartigheder! Der forstår ormen også udmærket et nej her. Det er som om, de kan lugte, når der er en brist i ens overbevisning, for når man er fuldstændigt sikker på, at man ikke vil have de gør noget, som at drikke en flaske wc-rens, så er der jo ingen prøven igen...

Knus fra Birgitte

Anmeld

9. august 2008

BellaT

Vi har sat børnesikringer i alle skabe og skuffer. Også fordi jeg er privat dagplejer.
Men de dumme sikringer gør bare sådan at de ikke kan komme i skabene, men godt kan lukke dem op, lige nok til at få fingrene i klemme. Øv.8(
Phillip har et skab han må rode i. Skabet med cornflakes og havregryn og papir og andet ufarligt skrammel.:D

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.