Sterelisation - hva sir I piger, jer der har fået det gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Dictes mor skriver:

Jeg har endometriose.

Jeg ved ikke hvad det er...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

KajaHH

Zafir skriver:

Hvorfor har du fortrudt???...

Jeg tror altid jeg vil crave efter en baby. Men jeg kan holde mine veninders babyer og når jeg får børnebørn engang Men det er alt det andet omkring, der ikke duer hos mig. Men jeg NYDER det også helt vildt meget nu med Frigg, måske fordi hun er den sidste...

Jeg har fortrudt fordi jeg egentlig gerne ville ha flere børn, men da jeg har haft 3 meget svære graviditeter,og har mistet 5 gange, fik jeg af vide på sygehuset at de ville råde mig til at blive stereliseret, da de ikke mente at hverken barnet eller jeg ville overleve hvis jeg blev gravid igen, så derfor er jeg lidt ked af det over det, for følte egentlig ikke jeg var klar endnu.

Men vil jo gerne være her for de 3 jeg har,så derfor valgte jeg det,og som sagt nyder jeg at jeg ikke hele tiden skal tænke på at vi skal beskytte os.

Anmeld

28. oktober 2010

Misa

Nu har jeg 4 børn..

Jeg blev steriliseret under mit kejsersnit den 18..

Jeg er glad for at det er blevet gjordt..

Dejligt man ikke skal tænke på p-piller osv mere..

Jeg fortyder det overhovedet ikke.. Kan godt være jeg vil komme til at savne at være gravid. Men sådan er det nu bare..

Anmeld

28. oktober 2010

Kløver

Zafir skriver:

Jeg har jo fået min henvisning idag. Hvilket jeg er glad for. jeg glæder mgi til at blive stereliseret. Slippe for prævention og vide at jeg ikke bliver gravid igen

MEN - Så var min læge bare sådan: Nai, det er altså IKKE damen, der skal stereliseres. Det er farligt og en operation i bughulen og det er jo aldrig risikofrit. Og det er jo ikke sådan at jeg vil skræmme dig, men der ER altså en risiko osv.

Godt så, jeg syntes at folk der har skrevet herinde, at de blev det. At det var en nem lille operation med kikkert - blib blob, også var det overstået.

Er det bare mig der er gak, fordi jeg vil? Jeg orker bare ikke prævention og tanken om at kunne blive gravid igen, med alt hvad det ville indebære at psykisk belastning på mig. Jeg er fuldstændig afklaret at det er det jeg vil Så jeg er ikke i tvivl.

Hvor lang ventetid var der for jer?Og det lød umiddelbart ikke som om han sagde at det skulle koste penge efter nytår.

Tja jeg synes da ofte man hører det er manden som får snippet kontakten, men synes da det er helt fint, hvis man er afklaret med det og noget som er velovervejet, hvilket det virkelig lyder som om det er ved dig. der er da altid små ricisi ved operationer, men har nu aldrig hørt om at der skulle store ricisi forbundet med sterilisering.

Jeg synes dte er helt fair at man tager valget, og så længe man synes det er det rigtige valg, kan jeg ikke se noget forkert i det.

jeg krydser fingre for at det hele vil gå godt

Anmeld

28. oktober 2010

Dictes mor

Zafir skriver:

Jeg ved ikke hvad det er...

Undskyld jeg ikke har fået svaret, havde en lille sulten pige. Endometriose er en sygdom, hvor man danner blodcyster i ens underliv, det sker fordi man bløder bagud, og det samler sig som cyster og blodansamlinger. Det er meget smertefuldt. Jeg har endometriose i svær grad, og har været opereret og fået fjernet fire cyster fra mine æggeledere to som var 6 cm hver og to på 4 cm, derudover havde jeg blødt ud i bughulen så tarmene og æggelederne havde klistret sig fast bag på livmoderen, så jeg ikke kunne få børn naturligt. Det kan jeg stadig ikke. Før jeg blev gravid spiste jeg op til 15 smertestillende piller og morfin om dagen for at kunne klare det, og når jeg havde ægløsning og menustration kunne jeg ikke være nogen steder, for jeg havde så ondt. Lidt lige som veer. Det var modbydeligt. Jeg har nu fået en hormonspiral, som hjælper lidt, men jo flere gange jeg har haft menustration jo mere ondt får jeg. Det er surt, men jeg vil gøre alt for ikke at få så ondt igen.

Anmeld

28. oktober 2010

S-anne

Jeg kan SAGTENS forstå at du er træt af prævension, men samtidig så synes jeg også at sterilisation er et stort indgreb og som lægen siger er der jo altid en risiko for at der er 'bivirkninger' ved operationen.

Hvad med at få din mand steriliseret? Det er et mindre indgreb + hvis (og kun hvis) i fortryder så er det nemmere at 'rekanalisere' hos mænd end det er hos kvinder...

Men: hvis det var en decideret 'farlig' operation ville man jo ikke udføre den.

Held og lykke med det, hvad det nu end ender med

Anmeld

28. oktober 2010

anna-jonas

Jeg blev steriliseret i.f.m mit kejsersnit, hvor jeg fik Ida, mit 3 barn. Jeg har haft meget komplicerede graviditeter, og da lægerne fik splittet min livmoder fuldstændig ad (da Ida sad fast), blev jeg steriliseret. Hvis jeg blev gravid igen, ville min livmoder ikke kunne holde på barnet, til fare for både mig selv og en evt. lille ny. Desuden var jeg 39 år...............og dermed færdig med at få børn (hvis man da nogensinde bli'r det). Jeg har ikke fortrudt det.............men er generelt lidt i "krise" over at Ida er mit sidste barn, og at jeg aldrig mere skal opleve at lære en lille ny baby at kende.

En lille biting, er at jeg faktisk er gået i overgangsalderen af at blive steriliseret....................så det er værd at overveje, inden man får det gjort. En spiral er et bedre alternativ, hvis man stadig er rimelig ung.

Mette

Anmeld

28. oktober 2010

Moderator

Dictes mor skriver:

Undskyld jeg ikke har fået svaret, havde en lille sulten pige. Endometriose er en sygdom, hvor man danner blodcyster i ens underliv, det sker fordi man bløder bagud, og det samler sig som cyster og blodansamlinger. Det er meget smertefuldt. Jeg har endometriose i svær grad, og har været opereret og fået fjernet fire cyster fra mine æggeledere to som var 6 cm hver og to på 4 cm, derudover havde jeg blødt ud i bughulen så tarmene og æggelederne havde klistret sig fast bag på livmoderen, så jeg ikke kunne få børn naturligt. Det kan jeg stadig ikke. Før jeg blev gravid spiste jeg op til 15 smertestillende piller og morfin om dagen for at kunne klare det, og når jeg havde ægløsning og menustration kunne jeg ikke være nogen steder, for jeg havde så ondt. Lidt lige som veer. Det var modbydeligt. Jeg har nu fået en hormonspiral, som hjælper lidt, men jo flere gange jeg har haft menustration jo mere ondt får jeg. Det er surt, men jeg vil gøre alt for ikke at få så ondt igen.

Gyyyys...!!! Det lyder ikke godt. Så håber jeg at det bliver bedre, når du er færdig med at få børn!

Anmeld

28. oktober 2010

Moderator

SanneDS skriver:

Jeg kan SAGTENS forstå at du er træt af prævension, men samtidig så synes jeg også at sterilisation er et stort indgreb og som lægen siger er der jo altid en risiko for at der er 'bivirkninger' ved operationen.

Hvad med at få din mand steriliseret? Det er et mindre indgreb + hvis (og kun hvis) i fortryder så er det nemmere at 'rekanalisere' hos mænd end det er hos kvinder...

Men: hvis det var en decideret 'farlig' operation ville man jo ikke udføre den.

Held og lykke med det, hvad det nu end ender med

Altså min mand vil ikke. Men jeg vil gerne. For mig er det rigtig rart at vide, at jeg ikke vil kunne blive gravid. De to scenarier, der ville udspille sig i forhold til en eventuel graviditet, ville jeg psykisk ikke kunne klare igen. Derfor vil det give mig ro at blive steril

Også det faktum at jeg jo har fået 2 helt fantastisk skønne piger. Så ikke flere til mig

Anmeld

28. oktober 2010

Kamelia

Zafir skriver:

Jeg har jo fået min henvisning idag. Hvilket jeg er glad for. jeg glæder mgi til at blive stereliseret. Slippe for prævention og vide at jeg ikke bliver gravid igen

MEN - Så var min læge bare sådan: Nai, det er altså IKKE damen, der skal stereliseres. Det er farligt og en operation i bughulen og det er jo aldrig risikofrit. Og det er jo ikke sådan at jeg vil skræmme dig, men der ER altså en risiko osv.

Godt så, jeg syntes at folk der har skrevet herinde, at de blev det. At det var en nem lille operation med kikkert - blib blob, også var det overstået.

Er det bare mig der er gak, fordi jeg vil? Jeg orker bare ikke prævention og tanken om at kunne blive gravid igen, med alt hvad det ville indebære at psykisk belastning på mig. Jeg er fuldstændig afklaret at det er det jeg vil Så jeg er ikke i tvivl.

Hvor lang ventetid var der for jer?Og det lød umiddelbart ikke som om han sagde at det skulle koste penge efter nytår.

Hej Zafir

Jeg blev steriliseret i foråret og det var ikke slemt - øh jo narkosen, men det er bare mig der ikke er god til den eller for den sags skyld ketoganen de gav mig bagefter og jeg fik med hjem.......uhhh den tåler jeg ikke!! 

Det gør nas bagefter, ja, men ikke mere end at det smertestillende man får afhjælper det.

Var på job tror 4 dage efter!

Husk nu at man faktisk godt kan blive gravid trods sterilisation, men det er kun ganske få det sker for!!

Jeg ventede 8 mdr før jeg blev opereret. Noget med en tænkepause så de er helt sikre på at man er afklaret. Faktisk var jeg til samtale ugen før operationen(havde ikke datoen bare tid til samtalen) og i første omgang meddelte de at der ville gå endnu 3 mdr før opr, men jeg fik vist gjort ret klart at jeg var helt og aldeles afklaret plus frarådet flere graviditeter, for sidst i samtalen fandt de så en dato ugen efter!

Men de fortalte at der alligevel er en del der fortryder og det er meget svært at ændre tilbage, så man kan blive gravid igen!

Held og lykke

Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.