Zafir skriver:
Jeg har jo fået min henvisning idag. Hvilket jeg er glad for. jeg glæder mgi til at blive stereliseret. Slippe for prævention og vide at jeg ikke bliver gravid igen 
MEN - Så var min læge bare sådan: Nai, det er altså IKKE damen, der skal stereliseres. Det er farligt og en operation i bughulen og det er jo aldrig risikofrit. Og det er jo ikke sådan at jeg vil skræmme dig, men der ER altså en risiko osv.
Godt så, jeg syntes at folk der har skrevet herinde, at de blev det. At det var en nem lille operation med kikkert - blib blob, også var det overstået.
Er det bare mig der er gak, fordi jeg vil? Jeg orker bare ikke prævention og tanken om at kunne blive gravid igen, med alt hvad det ville indebære at psykisk belastning på mig. Jeg er fuldstændig afklaret at det er det jeg vil
Så jeg er ikke i tvivl.
Hvor lang ventetid var der for jer?Og det lød umiddelbart ikke som om han sagde at det skulle koste penge efter nytår.
Hej Zafir
Jeg blev steriliseret i foråret og det var ikke slemt - øh jo narkosen, men det er bare mig der ikke er god til den eller for den sags skyld ketoganen de gav mig bagefter og jeg fik med hjem.......uhhh den tåler jeg ikke!! 
Det gør nas bagefter, ja, men ikke mere end at det smertestillende man får afhjælper det.
Var på job tror 4 dage efter!
Husk nu at man faktisk godt kan blive gravid trods sterilisation, men det er kun ganske få det sker for!!
Jeg ventede 8 mdr før jeg blev opereret. Noget med en tænkepause så de er helt sikre på at man er afklaret. Faktisk var jeg til samtale ugen før operationen(havde ikke datoen bare tid til samtalen) og i første omgang meddelte de at der ville gå endnu 3 mdr før opr, men jeg fik vist gjort ret klart at jeg var helt og aldeles afklaret plus frarådet flere graviditeter, for sidst i samtalen fandt de så en dato ugen efter!
Men de fortalte at der alligevel er en del der fortryder og det er meget svært at ændre tilbage, så man kan blive gravid igen!
Held og lykke
Kamelia