Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg har en bekendt, der blev steriliseret sidste år. Hun måtte vente 10 eller 11 måneder, og blev så yderligere udsat et par gange, da der kom noget akut ind. Hun var 28, da det blev gjort, så ved ikke om den lange ventetid kan have noget med alderen at gøre
Personligt er jeg slet ikke "klar" til det valg. Jeg vil gerne have nr. 3 på et tidspunkt, og selv derefter tror jeg ikke jeg er klar til at opgive muligheden for nr. 4, 5 eller 6 - selvom manden min absolut og definitivt ikke skal have mere end allerhøjst 3. Men muligheden tror jeg ikke, jeg kan opgive. Men jeg ved det ikke...
Min mor blev for ca. 4 år siden steriliseret samtidig med at de skulle fjerne en spiral kirurgisk, og det tog dem ikke lang tid. Hun var øm i nogle dage og skulle tage den med ro, men ingen komplikationer. Jeg tror en sterilisation af en mand er nemmere og billigere end af en kvinde, men det er trods alt en rutineoperation, så er sikker på at alt nok skal gå godt.
Du virker, modsat mig, helt afklaret med det, så kan sagtens forstå dit valg. Prævention er altså bare lidt bøvlet!
Mvh.
Pernille
Anmeld