Sterelisation - hva sir I piger, jer der har fået det gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.743 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har jo fået min henvisning idag. Hvilket jeg er glad for. jeg glæder mgi til at blive stereliseret. Slippe for prævention og vide at jeg ikke bliver gravid igen

MEN - Så var min læge bare sådan: Nai, det er altså IKKE damen, der skal stereliseres. Det er farligt og en operation i bughulen og det er jo aldrig risikofrit. Og det er jo ikke sådan at jeg vil skræmme dig, men der ER altså en risiko osv.

Godt så, jeg syntes at folk der har skrevet herinde, at de blev det. At det var en nem lille operation med kikkert - blib blob, også var det overstået.

Er det bare mig der er gak, fordi jeg vil? Jeg orker bare ikke prævention og tanken om at kunne blive gravid igen, med alt hvad det ville indebære at psykisk belastning på mig. Jeg er fuldstændig afklaret at det er det jeg vil Så jeg er ikke i tvivl.

Hvor lang ventetid var der for jer?Og det lød umiddelbart ikke som om han sagde at det skulle koste penge efter nytår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

eliasogmor

Zafir skriver:

Jeg har jo fået min henvisning idag. Hvilket jeg er glad for. jeg glæder mgi til at blive stereliseret. Slippe for prævention og vide at jeg ikke bliver gravid igen

MEN - Så var min læge bare sådan: Nai, det er altså IKKE damen, der skal stereliseres. Det er farligt og en operation i bughulen og det er jo aldrig risikofrit. Og det er jo ikke sådan at jeg vil skræmme dig, men der ER altså en risiko osv.

Godt så, jeg syntes at folk der har skrevet herinde, at de blev det. At det var en nem lille operation med kikkert - blib blob, også var det overstået.

Er det bare mig der er gak, fordi jeg vil? Jeg orker bare ikke prævention og tanken om at kunne blive gravid igen, med alt hvad det ville indebære at psykisk belastning på mig. Jeg er fuldstændig afklaret at det er det jeg vil Så jeg er ikke i tvivl.

Hvor lang ventetid var der for jer?Og det lød umiddelbart ikke som om han sagde at det skulle koste penge efter nytår.

jeg kender en der blev steriliseret efter hendes kejsersnit..umiddelbart, har jeg ikke hørt at der var nogen ko på isen der...

Anmeld

28. oktober 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg har en bekendt, der blev steriliseret sidste år. Hun måtte vente 10 eller 11 måneder, og blev så yderligere udsat et par gange, da der kom noget akut ind. Hun var 28, da det blev gjort, så ved ikke om den lange ventetid kan have noget med alderen at gøre

Personligt er jeg slet ikke "klar" til det valg. Jeg vil gerne have nr. 3 på et tidspunkt, og selv derefter tror jeg ikke jeg er klar til at opgive muligheden for nr. 4, 5 eller 6 - selvom manden min absolut og definitivt ikke skal have mere end allerhøjst 3. Men muligheden tror jeg ikke, jeg kan opgive. Men jeg ved det ikke...

Min mor blev for ca. 4 år siden steriliseret samtidig med at de skulle fjerne en spiral kirurgisk, og det tog dem ikke lang tid. Hun var øm i nogle dage og skulle tage den med ro, men ingen komplikationer. Jeg tror en sterilisation af en mand er nemmere og billigere end af en kvinde, men det er trods alt en rutineoperation, så er sikker på at alt nok skal gå godt.

Du virker, modsat mig, helt afklaret med det, så kan sagtens forstå dit valg. Prævention er altså bare lidt bøvlet!

Mvh.

Pernille

Anmeld

28. oktober 2010

AnneBJ

Min mor fik det gjort for ca. 12 år siden - hun har (mig bekendt) aldrig fortrudt det, og jeg husker det ikke som værende noget voldsomt.. Hverken under OP eller dagene efter. Selvfølgelig er man øm i et OP sår, men det var det. 2 huller et par cm fra navlen (eller gennem navlen?) og i dag kan man vist ikke se arene ..

Synes da du skal gøre det når du er så afklaret med det er det du gerne vil! Der er risiko ved alle operationer, men det behøver ikke overskygge formålet med operationen..

Anmeld

28. oktober 2010

KajaHH

Jeg fik det gjort sidste år, da jeg fik kejsersnit.

Jeg vil lyve hvis jeg vil sige at jeg aldrig har fortrudt det, for det har jeg da indimellem, MEN jeg er glad for jeg ikke hele tiden skal tænke på at sikre mig, så på den måde har jeg ikke fortrudt.

Men når jeg ser noglesmå babyer så kripler det da lidt i mig

Men nej alt i alt er jeg glad for det...

Anmeld

28. oktober 2010

B&J

min mor har fået det gjordt og hun er sssåååååå glad for det....

Anmeld

28. oktober 2010

Dictes mor

Jeg skal ligesom du Zafir have to børn. Efter det skal jeg ikke have flere. På grund af at jeg har endometriose, har jeg besluttet, at jeg skal som minimum steriliseres, når jeg har fået nummer to. Når jeg siger minimum, så er det fordi jeg skal være sikker på, at det kan holde sygdommen og smerterne væk, hvis ikke en sterilisation er nok, så må jeg få fjernet det hele, og det ville jeg helst være fri for at skulle igennem.

Jeg er spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå, og så vil jeg sige, at jeg synes det er et fint valg, og jeg udemærket kan forstå det

Anmeld

28. oktober 2010

Moderator

KajaHH skriver:

Jeg fik det gjort sidste år, da jeg fik kejsersnit.

Jeg vil lyve hvis jeg vil sige at jeg aldrig har fortrudt det, for det har jeg da indimellem, MEN jeg er glad for jeg ikke hele tiden skal tænke på at sikre mig, så på den måde har jeg ikke fortrudt.

Men når jeg ser noglesmå babyer så kripler det da lidt i mig

Men nej alt i alt er jeg glad for det...

Hvorfor har du fortrudt???...

Jeg tror altid jeg vil crave efter en baby. Men jeg kan holde mine veninders babyer og når jeg får børnebørn engang Men det er alt det andet omkring, der ikke duer hos mig. Men jeg NYDER det også helt vildt meget nu med Frigg, måske fordi hun er den sidste...

Anmeld

28. oktober 2010

Moderator

Dictes mor skriver:

Jeg skal ligesom du Zafir have to børn. Efter det skal jeg ikke have flere. På grund af at jeg har endometriose, har jeg besluttet, at jeg skal som minimum steriliseres, når jeg har fået nummer to. Når jeg siger minimum, så er det fordi jeg skal være sikker på, at det kan holde sygdommen og smerterne væk, hvis ikke en sterilisation er nok, så må jeg få fjernet det hele, og det ville jeg helst være fri for at skulle igennem.

Jeg er spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå, og så vil jeg sige, at jeg synes det er et fint valg, og jeg udemærket kan forstå det

Hvad er det for en sygdom???....

Anmeld

28. oktober 2010

Dictes mor

Zafir skriver:

Hvad er det for en sygdom???....

Jeg har endometriose.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.