Mumto3 skriver:
Når børnene er så store, har jeg hørt fra flere at de skiller 'at falde i søvn' fra 'amning' ved at amme inde i stuen, og så lægge barnet ind i seng. Barnet får stadig en ammetår lige inden det skal sove, men falder ikke i søvn med brystet i munden.
Umiddelbart tænker jeg , at jeg først ville vænne ham af med at blive ammet i søvn om aftenen, og når det var kørt ordentligt på plads (mindst 3 uger!!!) så villle jeg tramme natamningen ned også.
trappe blev til tamme ???
altså jeg mener trappe natamningerne ned.
(selv har jeg haft 3 børn som uden problmer er holdt op med at amme i aldren 14-16 mdr. Det er bare gået stille og rolige, med færre og færre amninger. Pludselig en dag blev det slet ikke til nogen amning, så har jeg ammet igen i et par dage, og pludselig er der gået 2 dage uden amning, så har jeg amme lidt igen, og næste pause har så været på 3 måske 4 dage, og til sidste har vi været oppe på at pauserne var på 1 uge eller mere, og så er det bare fadet ud helt af sig selv. Så jeg kan ikke sige præcis at 'den dag hold jeg op med at amme'. Det er bare kommet i mit og i barnets tempo. )
Anmeld