Tvivl om man gør det rigtige...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Mumto3

Når børnene er så store, har jeg hørt fra flere at de skiller 'at falde i søvn' fra 'amning' ved at amme inde i stuen, og så lægge barnet ind i seng. Barnet får stadig en ammetår lige inden det skal sove, men falder ikke i søvn med brystet i munden.

Umiddelbart tænker jeg , at jeg først ville vænne ham af med at blive ammet i søvn om aftenen, og når det var kørt ordentligt på plads (mindst 3 uger!!!) så villle jeg tramme natamningen ned også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

Nybagt mor

Min datter er også MEGA brystglad!!! Faktisk så meget, at hun først ville have lidt andet mad, da hun var 8mdr og først begyndte at spise nogenlunde da hun var 11-12mdr.

Jamen det er svært at sige hvor lang tid det tog, da der var gode og dårlige dage. Men efter en uge gik det meget fremad

Prøv som sagt med vand om natten - måske er han bare tørstig.

Vil lige sige, at min datter stadig er vågen hver nat, men hun har accepteret, at hun får sutten (som hun først gad da hun var 10mdr.) og så lægger hun sig til at sove igen.

Det skal nok lykkes for jer

Dejligt (!!) at høre din historie. For vores er nemlig faktisk magen til. Han kom også sent i gang med at spise (selvom vi blev ved med at tilbyde allerede fra da han var 4,5 mdr) - brystet var bare bedre.

Indtil for 3 dage siden ammede jeg ham kun hjemme morgen og aften (enkelte gange også eftermiddag) Stod det til ham kunne han stadig amme dagen lang. Han er dog meget stor af størrelse (str 86) - så har det sidste lange stykke tid slet ikke villet være bekendt at amme ham mens andre så på...

Vil da prøve at tilbyde ham lidt vand, men tvivler på at det virker. Er jo fordi han vil sutte sig i søvn igen, han græder sådan. Sutten vil han på ingen måde heller tage der om natten.

Og for min skyld gør det ikke noget at han bliver ved med at vågne den ene gang - hvis bare han kunne falde i søvn igen på en god måde

Anmeld

27. oktober 2010

Mumto3

Mumto3 skriver:

Når børnene er så store, har jeg hørt fra flere at de skiller 'at falde i søvn' fra 'amning' ved at amme inde i stuen, og så lægge barnet ind i seng. Barnet får stadig en ammetår lige inden det skal sove, men falder ikke i søvn med brystet i munden.

Umiddelbart tænker jeg , at jeg først ville vænne ham af med at blive ammet i søvn om aftenen, og når det var kørt ordentligt på plads (mindst 3 uger!!!) så villle jeg tramme natamningen ned også.

trappe blev til tamme ???

altså jeg mener trappe natamningerne ned.

(selv har jeg haft 3 børn som uden problmer er holdt op med at amme i aldren 14-16 mdr. Det er bare gået stille og rolige, med færre og færre amninger. Pludselig en dag blev det slet ikke til nogen amning, så har jeg ammet igen i et par dage, og pludselig er der gået 2 dage uden amning, så har jeg amme lidt igen, og næste pause har så været på 3 måske 4 dage, og til sidste har vi været oppe på at pauserne var på 1 uge eller mere, og så er det bare fadet ud helt af sig selv. Så jeg kan ikke sige præcis at 'den dag hold jeg op med at amme'. Det er bare kommet i mit og i barnets tempo. )

Anmeld

27. oktober 2010

Nybagt mor

Men de 2 ting hører jo sammen. Om natten er det jo netop også for at falde i søvn at han vil ammes.

Dog er jeg stadig lidt løs med selve amningen, så det ikke bliver for voldsomt for ham. Så ammer lidt - bare ikke i forbindelse med at han skal sove

Anmeld

27. oktober 2010

Mumto3

Nybagt mor skriver:

Men de 2 ting hører jo sammen. Om natten er det jo netop også for at falde i søvn at han vil ammes.

Dog er jeg stadig lidt løs med selve amningen, så det ikke bliver for voldsomt for ham. Så ammer lidt - bare ikke i forbindelse med at han skal sove

I min verden er der stor forskel på at blive 'ammet i søvn' fordi nu er det aften og du skal til at sove. og så vågne midt om natten, og lige skal hjælpes til at sove videre.  Men sådan som jeg forstår dig, så ser du det som den samme ting?

Anmeld

27. oktober 2010

Mathilde

Nybagt mor skriver:

Dejligt (!!) at høre din historie. For vores er nemlig faktisk magen til. Han kom også sent i gang med at spise (selvom vi blev ved med at tilbyde allerede fra da han var 4,5 mdr) - brystet var bare bedre.

Indtil for 3 dage siden ammede jeg ham kun hjemme morgen og aften (enkelte gange også eftermiddag) Stod det til ham kunne han stadig amme dagen lang. Han er dog meget stor af størrelse (str 86) - så har det sidste lange stykke tid slet ikke villet være bekendt at amme ham mens andre så på...

Vil da prøve at tilbyde ham lidt vand, men tvivler på at det virker. Er jo fordi han vil sutte sig i søvn igen, han græder sådan. Sutten vil han på ingen måde heller tage der om natten.

Og for min skyld gør det ikke noget at han bliver ved med at vågne den ene gang - hvis bare han kunne falde i søvn igen på en god måde

Godt min historie kunne hjælpe lidt

Nej det er ikke sikkert det virker med vandet, men så kan du udelukke, at han er tørstig. Celina blev også sur i starten, når hun fik sutten og ikke brystet, men det hjalp at ligge hende helt tæt ved mig, så hun følte trygheden og så ville hun af og til tage sutten....og faldt så til ro ret hurtigt.

Anmeld

27. oktober 2010

Nybagt mor

Mumto3 skriver:

I min verden er der stor forskel på at blive 'ammet i søvn' fordi nu er det aften og du skal til at sove. og så vågne midt om natten, og lige skal hjælpes til at sove videre.  Men sådan som jeg forstår dig, så ser du det som den samme ting?

Ja - tror ihvertfald min dreng ser det sådan. Begge gange skal han jo hjælpes i søvn.
Men kan også godt se hvad du mener

Anmeld

27. oktober 2010

Mumto3

Nybagt mor skriver:

Ja - tror ihvertfald min dreng ser det sådan. Begge gange skal han jo hjælpes i søvn.
Men kan også godt se hvad du mener

Ja, og det er altid vigtigt at tage udgangspunkt i barnet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.