Er netop her for 3 dage siden gået igang med at stoppe for amning, og ikke mindst det faktum at min dreng indtil nu er blevet ammet i søvn.
Han fylder 1 år om 10 dage - så nu skal den tages - han skal kunne falde i søvn selv.
Da jeg på ingen måde vil være med til at han græder sig selv i søvn, har jeg valgt at gøre det at jeg ligger ved siden af, som jeg plejer - men uden at amme ham i søvn.
Det er faktisk gået rigtig godt - bare han har en sut at ligge og pille ved (han bruger normalt ikke sut). Der kommer lidt små protester, og så tager det selvfølgelig lidt tid for ham at falde i søvn, men han stor græder ikke.
Meeeen!!! Om natten vågner han så en enkelt gang (det gjorde han også før, hvor jeg så ammede ham i søvn).
Og her virker metoden så slet ikke. Han græder og er helt ulykkelig - i nat tog det ca 45 min før end han sov igen. Jeg holdt fast, og blev liggende ved siden af ham, ved at det ikke bliver nemmere jo ældre han bliver - og er af den overbevisning at han har bedst af at lære at sove selv (indtil kan/kunne han kun falde i søvn ved at blive ammet eller vugget i barnevognen).
Her i morges kunne jeg så aflevere en rigtig klatøjet dreng i vuggestuen, og nu kommer tvivlen bare væltende ind over mig.
Er det rigtige at gøre - han elsker jo at amme, det er hans tryghed, så føler virkelig at jeg tager noget dyrebart fra ham. Omvendt så kan det jo ikke fortsætte i en uendelighed, og er overbevist om at det at han ammes i søvn også er skyld i at han slet ikke sover ordentligt i vuggestuen.
Har bare brug for at få et par meninger på her

??
Anmeld