til dem med depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Anonym

Jeg har nu været nærmest kronisk i depressionens kløer i 10 år, og jeg tror selv det skyldes at hvergang jeg har fået det bedre, er jeg sprunget ud i en ny uddannelse/job netop for at vide at jeg kan sgu godt. Men ak. Efter 2-3 mdr ligger jeg akkurat som jeg gjorde før, og må tage den helt forfra.

Så man kan sagtens have gode og dårlige dage, og gode dage betyder ikke automatisk at du er ovre depressionen. Man tror bare man er rask, for man er jo opdraget til at så snart man ikke ligger i sin seng, er man ikke syg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Anonym

kender det bare så godt... jeg har en svær depression, og har været syg i godt 3 år nu... har konstant dårlig samvittighed over for mine børn, min mand o.s.v. jeg har ikke overskud til de huslige pligter, bruger alt min energi på at passe vores børn.. har dårlig samvittighed over for vores yngste datter når jeg ikke har overskud til at lege, og hellere vil ligge og putte under dynen sammen med hende... men kæmper hver evig eneste dag for at dagen skal blive god, og for at jeg  har overskud til at hjælpe lidt med det huslige ud over at passe børnene.. jeg får medicin, og får meget af det.. men synes sku det er svært alligevel.. men vil gøre ALT for vores børn, om så det kræver at jeg må slås med den skide depression om natten.. mine børn skal i hvert fald ikke lide under det...

Anmeld

2. december 2010

Mira0911

Jeg er blevet sygemeldt af min læge, da han mener at jeg har en depression.

Men kan I også have dage hvor I bare går med en knude i maven og andre dage tænke "jamen jeg fejler jo ikke noget" for hurtigt derefter at blive triste igen -måske på grund af at man tænker jeg har det jo godt, så jeg har jo ikke ret til at gå herhjemme og måske pga depressionen?

Jeg kan ikke forklare det, men har I perioder hvor det hele er tungt og trist og andre gange kan sige "jeg har det okay lige nu"?

Anonyme svar er en mulighed.

Hvis din læge "mener" du har en depression - Bliver jeg sådan lidt, har han slet ikke taget depressions testen på dig? 

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Hvis din læge "mener" du har en depression - Bliver jeg sådan lidt, har han slet ikke taget depressions testen på dig? 

Hvorfor bliver du sådan lidt? Jo der er blevet taget en test og derud fra mener han at jeg har en depression.

Anmeld

2. december 2010

Mira0911

Anonym skriver:

Hvorfor bliver du sådan lidt? Jo der er blevet taget en test og derud fra mener han at jeg har en depression.

Lægen burde jo være sikker i sin sag om du har en dep. eller ej.. Det kan han jo se ud fra pointene du får i testen... 

Ved mig sagde lægen at jeg havde en let dep. og det kunne hun se ud fra de 14 point jeg fik i testen. 

Anmeld

2. december 2010

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Lægen burde jo være sikker i sin sag om du har en dep. eller ej.. Det kan han jo se ud fra pointene du får i testen... 

Ved mig sagde lægen at jeg havde en let dep. og det kunne hun se ud fra de 14 point jeg fik i testen. 

Jeg fik ikke point ud fra det skema jeg svarede på. Jeg har på min henvisning læst at min læge vurdere min depression til at være moderat. Jeg har nok bare selv svært ved at acceptere at jeg har denne sygdom når mine dage sviger så meget som de gør. Men jeg har i samarbejde med min psykolog fundet frem til at det er arbejdsrelateret.

Anmeld

2. december 2010

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg fik ikke point ud fra det skema jeg svarede på. Jeg har på min henvisning læst at min læge vurdere min depression til at være moderat. Jeg har nok bare selv svært ved at acceptere at jeg har denne sygdom når mine dage sviger så meget som de gør. Men jeg har i samarbejde med min psykolog fundet frem til at det er arbejdsrelateret.

Okey - Det er altid noget I har fundet ud af hvad det er mht. dep. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.