til dem med depression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.249 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg er blevet sygemeldt af min læge, da han mener at jeg har en depression.

Men kan I også have dage hvor I bare går med en knude i maven og andre dage tænke "jamen jeg fejler jo ikke noget" for hurtigt derefter at blive triste igen -måske på grund af at man tænker jeg har det jo godt, så jeg har jo ikke ret til at gå herhjemme og måske pga depressionen?

Jeg kan ikke forklare det, men har I perioder hvor det hele er tungt og trist og andre gange kan sige "jeg har det okay lige nu"?

Anonyme svar er en mulighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2010

anna-jonas

Det er selve depressionens væsen, at man har dage hvor man intet magter, og har dage hvor man ikke synes man er berettiget til at gå sygemeldt.

Så kan man nemlig, dunke sig selv oveni hovedet med den følelse................så man lige kan få en dårlig dag igen. En god ide er det, at fortælle sig selv, at det ER okay, og at man skal passe på sig selv. Når de dage hvor man føler sig "rask" er flere end de "syge", så er det begyndt at gå fremad.

Hilsen Mette

Anmeld

4. november 2010

Pige2009

Du har helt sikkert en depression med de symptomer du beskriver. Væk med den dårlige samvittighed, da du trænger til ro og hvile for at komme ovenpå igen

Ønsker dig rigtig god bedring

Anmeld

4. november 2010

ekzunz

Jeg går også sygemeldt, og jeg kan nogle dage sidde herhjemme og tænke at jeg jo egentligt bare pjækker for jeg har det da fint. Men så kan der 2 min efter komme en tanke, et tlf.opkald, vaskemaskinen kan være færdig - et eller andet, som fuldstændig tager pusten fra mig på den ene eller den anden måde, og så må jeg jo sande at der rent faktisk er en grund til at jeg går her!

Og den dårlige samvittighed er der bare hele tiden, over at man ikke passer sit job, hus, mand, børn osv osv - og det gør man (jeg) jo, men jo slet ikke som jeg ville ønske. 

Rigtig god bedring

Anmeld

10. november 2010

Anonym

Jeps - DET kan du tro....

Har lige været igennem et forløb hos psykiater grundet efterfødselsreaktion. Det gik bare bedre og bedre - og jeg mente da bestemt jeg var rask igen.

MEN har lige idag måtte tude mig igennem en kleenex box. Reaktionen (depressionen) er kommet igen. Nogle dage er gode - andre dage er mindre gode. Idag har bare været rent øv....

Det er hårdt!

Anmeld

10. november 2010

Anonym

Jeg ved hvordan du har det! Altså sådan tildels (vi er jo alle forskellige). Har selv en efterfødselsreaktion/depression og kæmper en hård kamp hver eneste dag!

Det er jo virkelig svært at få tid og plads til sig selv og sin egen process, når man skal være stærk for sit barn! Samtidig synes jeg også, at det er med til at holde en igang fordi man skal! Jeg er i hvert fald mor med stort M og plejer mig selv når tiden er til det!

Held og lykke med din process

Anmeld

18. november 2010

Anonym trådstarter

Tak for svar alle sammen. Jeg har fået en henvisning til psukolog fra min læge og jeg kan på henvisningen se at hun har skrevet moderat depression.

Anmeld

18. november 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Jeg går også sygemeldt, og jeg kan nogle dage sidde herhjemme og tænke at jeg jo egentligt bare pjækker for jeg har det da fint. Men så kan der 2 min efter komme en tanke, et tlf.opkald, vaskemaskinen kan være færdig - et eller andet, som fuldstændig tager pusten fra mig på den ene eller den anden måde, og så må jeg jo sande at der rent faktisk er en grund til at jeg går her!

Og den dårlige samvittighed er der bare hele tiden, over at man ikke passer sit job, hus, mand, børn osv osv - og det gør man (jeg) jo, men jo slet ikke som jeg ville ønske. 

Rigtig god bedring

Nu har jeg lagt mærke til dig i flere tråde omkring emner a la denne her og det gør mig altså ondt at du er kommet over den der latterlige grænse for økonomisk hjælp og ikke selv har muligheden for at betale. Men er du sikker på at du ikke kan finde pengene nogen som helst steder? Ved godt at I har mange børn og har selv haft en forfærdelig økonomi, så ved godt at det er ikke altid er så lige til at finde de her penge her.

Hvis ikke du vil svare er det ok og vil du helst svare i en pb, så skriver jeg gerne til dig, men det er mig der et par gange har været "efter dig" med din alder

Anmeld

18. november 2010

ekzunz

Anonym skriver:

Nu har jeg lagt mærke til dig i flere tråde omkring emner a la denne her og det gør mig altså ondt at du er kommet over den der latterlige grænse for økonomisk hjælp og ikke selv har muligheden for at betale. Men er du sikker på at du ikke kan finde pengene nogen som helst steder? Ved godt at I har mange børn og har selv haft en forfærdelig økonomi, så ved godt at det er ikke altid er så lige til at finde de her penge her.

Hvis ikke du vil svare er det ok og vil du helst svare i en pb, så skriver jeg gerne til dig, men det er mig der et par gange har været "efter dig" med din alder

Der ringer en klokke, men min hukommelse virker bare ikke helt i øjeblikket....

Du må gerne sende en pb - så skal jeg forklare..

Anmeld

18. november 2010

Carina1977

Jeg så denne på facebook en dag og den lød sådan:

Depressioner er ikke et tegn på svaghed, det er et tegn på at du har forsøgt at være stærk for længe.

Så sandt så sandt....god bedring til dig. Jeg har selv prøvet at have en depression, og kom ud af det sorte hul igen. det kommer du også, det tager bare tid

Kram herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.