Projekt miniby :o)))

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
27 svar
0 synes godt om
26. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

I de næste 2 uger, har de projekt miniby på Iduns skole. Nøøøj det bliver sjovt for hende håber jeg. Jeg kan bare SÅ tydeligt huske de emneuger fra min egen skoletid. Hos os hed det Bellanien (gik på Bellahøj skole). Jeg arbejdede på kosmetik fabrik og lavede cremer og salver Yay... Det gør jeg jo så også nu hehe... Men kun herhjemme.

VI fik vores løn udbetalt i 'Belloner', som vi kunne købe mad for i skolekøkkenet. - Eller bolsjer i bolsjefabrikken haha...

Gad vide hvad Idun så skal arbejde med. Det blir spændende.

Hvordan har jeres børn og jer selv oplevet, når I har haft minusamfund på skolen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Happiness

Det fik da lige minderne frem

Kan huske vi havde det. Der var det "Egeby", og man betalte med Eger

Jeg arbejdede i banken som revisor... Så skulle holde regnskab for "butikkerne". Kan huske det var helt vildt fedt Vi havde nogle der syede mindre ting, og lavede ting i træ. Og så bolsjer og slik. Så der var MANGE butikker

Jeg fik en af de højeste løninger Kan huske jeg bare var SÅ stolt! Den sidste dag blev familierne inviteret for at se hvad vi havde lavet. Og self. bruge en masse penge på skidt og møg

Men det er en af de oplevelser jeg virkelig håber at mine kommende børn også får.

Og lidt imponerende at jeg kan huske det. Det er alligevel 16-17 år siden

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

MaybeMe skriver:

Det fik da lige minderne frem

Kan huske vi havde det. Der var det "Egeby", og man betalte med Eger

Jeg arbejdede i banken som revisor... Så skulle holde regnskab for "butikkerne". Kan huske det var helt vildt fedt Vi havde nogle der syede mindre ting, og lavede ting i træ. Og så bolsjer og slik. Så der var MANGE butikker

Jeg fik en af de højeste løninger Kan huske jeg bare var SÅ stolt! Den sidste dag blev familierne inviteret for at se hvad vi havde lavet. Og self. bruge en masse penge på skidt og møg

Men det er en af de oplevelser jeg virkelig håber at mine kommende børn også får.

Og lidt imponerende at jeg kan huske det. Det er alligevel 16-17 år siden

Hehe... Ja mit var så også lige ... mmm... 21 år siden vil jeg tro!! haha...!! FOR fanden da man blir gammel

Anmeld

26. oktober 2010

Happiness

Zafir skriver:

Hehe... Ja mit var så også lige ... mmm... 21 år siden vil jeg tro!! haha...!! FOR fanden da man blir gammel

Ja det bliver lidt skræmmende når man begynder at sige " for 17 år siden - der så tingene heeeellt anderledes ud"

Men jeg var så også kun 10år der, så såååååå gammel må jeg jo ikke være

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

Vi havde Rungleby (gik på Rungsted skole) og betalte med Rungler

Vi havde det hvert 4. år og jeg nåede at være med 2 gange

jeg arbejdede i skønheds salonen begge gange og fik meget i løn. Dem i bageriet fik ikke ret meget løn, men de lavede god mad. Restauranten lavede lækker frokost vi kunne købe hver dag

Ih det var egentlig sjovt! Vi skulle skrive jobansøgninger og alt muligt..hæhæ

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

MaybeMe skriver:

Ja det bliver lidt skræmmende når man begynder at sige " for 17 år siden - der så tingene heeeellt anderledes ud"

Men jeg var så også kun 10år der, så såååååå gammel må jeg jo ikke være

Ja... og det sjove er, at man føler at det jo var liiiige før at det var 10 år siden... - Tænk når man sidder og kan sige at noget er 30 år siden!! hihi... Det er jo faktisk om ikke så længe, at jeg kan huske noget der var for 30 år siden...

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

Vi havde Rungleby (gik på Rungsted skole) og betalte med Rungler

Vi havde det hvert 4. år og jeg nåede at være med 2 gange

jeg arbejdede i skønheds salonen begge gange og fik meget i løn. Dem i bageriet fik ikke ret meget løn, men de lavede god mad. Restauranten lavede lækker frokost vi kunne købe hver dag

Ih det var egentlig sjovt! Vi skulle skrive jobansøgninger og alt muligt..hæhæ

Hihi... Rungler... De er godtnok kreative de der lærerer der planlage hva? Belloner og Rungler

Jeg mindes faktisk slet ikke vi havde skønhedssalon hos os. Men måske brugte jeg bare alle mine penge på bolsjer?!...

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

Zafir skriver:

Hihi... Rungler... De er godtnok kreative de der lærerer der planlage hva? Belloner og Rungler

Jeg mindes faktisk slet ikke vi havde skønhedssalon hos os. Men måske brugte jeg bare alle mine penge på bolsjer?!...

det var også ret sejt at vi havde det - de andre skoler i området havde ikke!

Vi farvede hår og 2 gange havde børn faktisk en seddel med fra deres forældre om at de store elever gerne måtte klippe børnene

Og så lagde vi makeup, neglelak, crepede hår og krøllede osv osv osv... og vi fik VILDT mange ting sponsoreret fra matas og lokale frisører!

Jeg vil sgu gerne tilbage til folkeskolen! haha

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

Caroline86 skriver:

det var også ret sejt at vi havde det - de andre skoler i området havde ikke!

Vi farvede hår og 2 gange havde børn faktisk en seddel med fra deres forældre om at de store elever gerne måtte klippe børnene

Og så lagde vi makeup, neglelak, crepede hår og krøllede osv osv osv... og vi fik VILDT mange ting sponsoreret fra matas og lokale frisører!

Jeg vil sgu gerne tilbage til folkeskolen! haha

Syyyyygt mand, at I måtte klippe børnene!!

Men sejt altså lige i crep-jernenes tid

Anmeld

26. oktober 2010

Moderator

Zafir skriver:

Syyyyygt mand, at I måtte klippe børnene!!

Men sejt altså lige i crep-jernenes tid

lige præcis.. mega cool!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.