wiebking skriver:
Ja piger, jeg søger sgu lidt råd her...
Mig og mine børn er lige flyttet til en anden by.. her den 1 okt... og min lille pige er sådan lidt tilbagetrukken i det..Men nu ligger landet sådan at jeg slet ikke kan få hende ud af døren om morgen når hun skal i børnehave..Hun græder og har ondt i maven over at skal afsted i den nye børnehave...Hun ytre stort ønske om at komme tilbage til den gamle børnehave og at der ikke er nogen der vil lege med hende i den nye... mit hjerte BLØDER når hun er sådan...
Jeg har givet det 1 mdr nu men hvor længe skal jeg trække den??
Hun står skrevet op til en børnehave tættere på vores hjem hvor der går børn hun så småt kender fra området her, og så går min guddatter også i den børnehave..
Skal jeg ringe til pladsanvisningen og høre om der snart er plads, trække hende ud af den børnehave eller skal jeg bare se tiden an??
Er så ked af det hvis hun mistrives i børnehaven..

Åhh..det stakkels lille pus. Hvor er det synd for hende, og for dig også. Det gør bare så ondt på en, når ens børn har det skidt.
Børn er meget forskellige. Nogle kaster sig ud i alt nyt, sådan er min mellemste, og andre er ret dårlige til at omstille sig, og sådan er min yngste.
Det du skal gøre er, at rykke pladsanvisningen..og så skal du tage fat i den nuværende BH's pædagoger og snakke med dem om, hvad de/I/du kan gøre for i fællesskab, at få din lille pige til at trives noget bedre. Sæt tommelskruerne på dem i den BH og forlang at de tager hånd om hende, sådan at hun ikke er så ulykkelig.
Du skal også snakke med hende om hvad hun er så ked af.
Børn i den alder kan godt fortælle og tegne om det der bor inde i dem.
Grib det an som en historie og tegn selv sammen med hende, det der bor inde i hende, og som gør ondt.
Og nej, du skal ikek tage hende ud.
Det er vigtigt at holde ved.
Da min søn skiftede skole i 1. kl. tog det over 2 mdr før vi var over "ondt-i-maven-hurdlen" og der var gråd hver morgen. Men der er bare ting man skal, og man kan lige så godt lære, at der ikke er nogen kniben uden om fra lille. Hvis hun får sin vilje mht ikke at komme derhen, så vil det blive endnu værre, at skulle starte et andet sted og med andre ting senere i hendes barn- og ungdom.
Så hold endelig ved.
Men kan du ikke snakke med nogle af de andre forældre og finde ud af om der er en sød lille dreng eller pige, som er lidt mere åbensindet og som så kan komme hjem til jer og lege?
Så får du også banet vejen for at hun får lært en enkelt eller to bedre at kende.

Kærligst
Sussie