Jeg har en bonusdatter som nu er 10 år, hun var 7 da jeg kom ind i hendes liv..
Hun kalder mig mest ved navn, men af og til sker det hun siger mor til mig, og bliver så lidt usikker på sig selv om det er okay. Vi snakker tit om det her emne, da hun er en usikker pige med adhd,som også præger hende i hendes mentalitet. Men næsten altid er det Anne-Mette mit navn hun kalder mig, men kommer så ofte med venner og vil have mig til at forklare hvad en bonus-mor er.
Har haft en konflikt med hendes mor, da hun troede JEG havde bedt hende om at sige mor. Men det kunne jeg aldrig finde på, men forklarede så at jeg havde snakket med hende/snakker stadig tit med hende om det, at hun må kalde mig hvad hun syntes, så længe det ikke er grimt.. Men at hun kun har en "rigtig" mor.
Det vigtigste er nu at du fortæller dem engang imellem at de kun har en rigtig mor, men at de kan kalde dig hvad de selv syntes. For hvis de gerne vil sige mor til dig, og du eller en anden siger de ikke må, kan de nok blive usikre, som en afvisning. Men så kan du jo sige mor-navn. og præge dem lidt på den måde..?
Anmeld