det med "mor"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Amso

Jeg har en bonusdatter som nu er 10 år, hun var 7 da jeg kom ind i hendes liv..

Hun kalder mig mest ved navn, men af og til sker det hun siger mor til mig, og bliver så lidt usikker på sig selv om det er okay. Vi snakker tit om det her emne, da hun er en usikker pige med adhd,som også præger hende i hendes mentalitet. Men næsten altid er det Anne-Mette mit navn hun kalder mig, men kommer så ofte med venner og vil have mig til at forklare hvad en bonus-mor er.

Har haft en konflikt med hendes mor, da hun troede JEG havde bedt hende om at sige mor. Men det kunne jeg aldrig finde på, men forklarede så at jeg havde snakket med hende/snakker stadig tit med hende om det, at hun må kalde mig hvad hun syntes, så længe det ikke er grimt.. Men at hun kun har en "rigtig" mor.

Det vigtigste er nu at du fortæller dem engang imellem at de kun har en rigtig mor, men at de kan kalde dig hvad de selv syntes. For hvis de gerne vil sige mor til dig, og du eller en anden siger de ikke må, kan de nok blive usikre, som en afvisning. Men så kan du jo sige mor-navn. og præge dem lidt på den måde..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

titte

Min datter på 6 år har en far i forvejen, ser ham dog sjældent menn han er far. Min kæreste kalder hun ved navn og hvis nogen spørger hvem han er siger hun selv at det min grand far

Hun har selv spurgt til hvad min kæreste var til hende og vi sagde hvad hun mente og fandt så selv på grand far. I min fam. kalder vi fætre og kusiner der ikke er helt tæt på så hun har taget den der fra.

Anmeld

30. oktober 2010

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg bliver kaldt ved navn, og det har jeg det fint med, så længe jeg kan få lov at kalde mig selv for mor når min lille baby kommer

Anmeld

3. november 2010

Angelspot

Jeg bliver også kaldt for mit navn, det har været meget naturligt for os

Det blir nok lidt forvirrende når baby kommer, når han kan sige mor. Så kan det være den yngste af min kærestes børn bliver præget af det, og måske bliver det til mit navn med mor bagefter. Det vil være helt okay. De må kalde mig lige hvad de vil

Anmeld

3. november 2010

Noneother

Nu kender jeg ikke lige jeres situation, men jeg synes det ville være passende med dit navn.

Jeg var i hvert fald gået fuldstændig  hvis jeg fandt ud af at min søn gik og kaldte sin fars dame for mor. 

Anmeld

3. november 2010

2721

Noneother skriver:

Nu kender jeg ikke lige jeres situation, men jeg synes det ville være passende med dit navn.

Jeg var i hvert fald gået fuldstændig  hvis jeg fandt ud af at min søn gik og kaldte sin fars dame for mor. 

Kunne ikke være mere enig

Anmeld

3. november 2010

Lone Jakobsen

her bruger vi bare navnet... både når min bonus søn kalder på mig, og når mine børn kalder på min mand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.