det med "mor"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.501 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

merle2010

hej allesammen

jeg har 2 skønne bonusbørn på 4 år.. har været i deres liv siden de var 2 år.. jeg synes det er så svært, hvad de skal kalde mig.. de har fra starten kaldt mig mor, men er nu begyndt at spørge mig hvad de skal kalde mig.. for de ved jo godt at jeg ikke er deres rigtige mor nu.. jeg siger til dem, at de selv må bestemme, hvad de vil kalde mig.. synes de er så store nu så de selv kan tage den beslutning..

hvad gør i derhjemme??

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Ina33

merle2010 skriver:

hej allesammen

jeg har 2 skønne bonusbørn på 4 år.. har været i deres liv siden de var 2 år.. jeg synes det er så svært, hvad de skal kalde mig.. de har fra starten kaldt mig mor, men er nu begyndt at spørge mig hvad de skal kalde mig.. for de ved jo godt at jeg ikke er deres rigtige mor nu.. jeg siger til dem, at de selv må bestemme, hvad de vil kalde mig.. synes de er så store nu så de selv kan tage den beslutning..

hvad gør i derhjemme??

knus

Har de ikke en biologisk mor?

Her hjemme kalder min datter hendes bonusfar ved navn, og det har jeg også altid selv gjort ved mine bonusforældre..

Anmeld

25. oktober 2010

Pige2009

Jeg tænker, at havde jeg stået i samme situation, ville jeg have, de skulle kalde mig ved mit navn, hvis de har en biologisk mor også

Anmeld

25. oktober 2010

SussieThyssen

Nu ved jeg jo ikke lige hvad dit IRL navn er men Mor Merle lyder da utroligt sødt og hyggeligt, ellers dit rigtige navn med mor foran.
Det har min den ældste brugt meget til sin rigtige far.
Mine plejebørn, har altid kaldt mig Mor Sussie, og ellers en masse forskellige andre kærlige kælenavne.
Så snak med dem om det, så finder de nok ud af det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. oktober 2010

LinLin

Min ældste søn kalder min kæreste ved navn! Han har jo en far

Anmeld

25. oktober 2010

ekzunz

Min holdning er at hvis de har en bio-mor som de enten bor hos eller har regelmæssig kontakt med, så er der kun én mor.

Hvis hun derimod ikke er inde i billedet, og børnene selv ønsker og vælger at kalde dig mor, så er det helt fint.

Jeg er selv fuldtids-papmor til 3 drenge, og de har aldrig kaldt mig mor, og jeg ønsker heller ikke at de skal gøre det. De har en mor, og selv om hun bestemt ikke er det af gavn, så er det ikke en titel jeg har  noget ønske om at overtage.

Hvis i har et godt forhold til børnenes mor, så kunne i jo også prøve at vende den med hende, spørg hvordan hun føler det.

Anmeld

25. oktober 2010

merle2010

jo de har en biologisk mor.. De har kaldt mig Dianamor.. men er så gået væk fra det.. jeg synes selv de skal bestemme.. jeg reagerer både på mit navn og mor.. som i siger, så har de jo en mor.. og det er de også godt klar over..

Anmeld

25. oktober 2010

Sphynxlover

Jeg vil også sige det er et ømt punkt det med mor fordi det kan være meget svært for deres biologiske mor at vide at de også kalder dig for deres mor  men tanken er da bestemt god - det viser jo bare hvor meget de holder af dig

Anmeld

26. oktober 2010

Rockertand

Jeg synes, at titlerne mor og far er forbeholdt de, som biologisk set er det, bonusmødre og - fædre bør kaldes ved navn, ellers bliver forvirringen total (egen erfaring med bonusbarn).

Anmeld

27. oktober 2010

Sees

Jeg har altid kaldt min Bio-forældre, for Mor og Far, og mine bonus-forældre har jeg altid kaldt Papa og Papse ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.