Sol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Maja88

Nina Sophia skriver:

elskede før jeg blev gravid at slukke for al ventilationen, da jeg ikke sveder generelt men jeg fik det siiindsygt varmt.

så hvis jeg skuer op for blæserne så jeg ikke bliver helt genemstægt, er det okay ?

- tak for svaret

altså jeg tager nu her 10 min sol hvor jeg før tog en 15-20 min men det er kun min samvittighed som har sat den grænse. for kunne sagtens tage mere.

Min læge sagde der INGEN fare var så længe man ikke tog sol flere gange dagligt og det gør du vel ikke

det med at dække sig til med et håndklæde er en skrøne at det beskytter baby. baby ligger godt beskyttet inde under det hele så ingen fare der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

VictorsMoar

Noneother skriver:

Ja så er det helt okay. -og så skal du selfølgelig stoppe hvis du føler at du får det FOR varmt.

Edit: men husk at du er i risikozonen for pigmentpletter, nu du er gravid. De er meget svære og dyre at komme af med igen.

Det er selvfølgelig ikke alle der får pigment-forandringer -MEN jeg var én af dem, jeg lignede faktisk tilsidst en giraf i ansigtet (tog ikke solarie, men den "rigtige sol") Da pigment-forandringerne først kom, var det med sun-block og kæmpe sommerhat resten af sommeren. Jeg ville ikke turde tage chancen med solarie... Jeg er meget spændt og nervøs for næste sommer, om mine pigment-forandringer pibler frem igen -det er jo ikke særlig fedt!!

Brug hellere selvbrunere

Anmeld

25. oktober 2010

Meliora

patricia skriver:

Hejsa alle sammen.

jeg er gravid i 8 uge

jeg har taget solarium i lang tid men ikk efter jeg er blevet gravid. skader det at tag sol ? jeg har kigget lidt rundt på nettet og der er delte meninger om det.

forsæt god dag

om det skader at tage sol? Øhhh, JA.

Vil mene det er almen viden at når man bare tager sol 1 gang om måneden forøger du chancen for hudkræft MANGE gange. Så jeg ville da på ingen måde anbefale dig at tage sol, og slet ikke nu hvor du har en baby i maven.

Man skal passe godt på sig selv, gravid eller ej:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.