Sol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. oktober 2010

dunja

Hejsa alle sammen.

jeg er gravid i 8 uge

jeg har taget solarium i lang tid men ikk efter jeg er blevet gravid. skader det at tag sol ? jeg har kigget lidt rundt på nettet og der er delte meninger om det.

forsæt god dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Maja88

patricia skriver:

Hejsa alle sammen.

jeg er gravid i 8 uge

jeg har taget solarium i lang tid men ikk efter jeg er blevet gravid. skader det at tag sol ? jeg har kigget lidt rundt på nettet og der er delte meninger om det.

forsæt god dag

man må gerne tage sol. Jeg spurgte min læge, da jeg selv var i tvivl og man må gerne.

Bare  man ikke gør det flere gange dagligt

Anmeld

25. oktober 2010

NessaXenia

følger lige med, jeg har altid taget en del sol, men efter jeg er blevet gravid er nu i uge 11, savner jeg det ufatteligt og den brune farve, har ikke taget sol i de 11 uger, da jeg er bange for at skade baby.

Tog sol igår, og det var bare tiltrægt på min efterhånden gennemsigtige hud..

Så jeg kan godt tage sol i feks. 12 min en gang om ugen??

er det ik noget med at baby kan få det for varmt?

nogen dækker maven til med ex. et håndklæde, skal man det?

Anmeld

25. oktober 2010

Noneother

Man må gerne tage sol når man er gravid. Baby tager ikke skade, så længe du sørger for ikke at overophede fuldstændig vanvittigt. -

Al det der med stråling er en myte.
-Så nej. Der er heller ingen grund til at dække maven til.

Anmeld

25. oktober 2010

NatasjaL

Jeg fik afvide af min læge, så længe min krop var vandtil jeg tog sol, måtte jeg godt tage sol, max 1 gang i ugen :-)

Anmeld

25. oktober 2010

dunja

Så tror jeg jeg vil tag 10min her senere en gang om ugen kan jeg godt leve med

Anmeld

25. oktober 2010

NessaXenia

Noneother skriver:

Man må gerne tage sol når man er gravid. Baby tager ikke skade, så længe du sørger for ikke at overophede fuldstændig vanvittigt. -

Al det der med stråling er en myte.
-Så nej. Der er heller ingen grund til at dække maven til.

elskede før jeg blev gravid at slukke for al ventilationen, da jeg ikke sveder generelt men jeg fik det siiindsygt varmt.

så hvis jeg skuer op for blæserne så jeg ikke bliver helt genemstægt, er det okay ?

- tak for svaret

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Vær opmærksom på, at strækmærker der får sol, ikke bliver særlig pæne.. Det er først til sidst i graviditeten, at du evt. kan dække maven til, da huden jo strækkes og derfor bliver meget tynd. Tror der er ligeså mange meninger om det, som der er gravide, så følg din egen overbevisning

Anmeld

25. oktober 2010

Noneother

elskede før jeg blev gravid at slukke for al ventilationen, da jeg ikke sveder generelt men jeg fik det siiindsygt varmt.

så hvis jeg skuer op for blæserne så jeg ikke bliver helt genemstægt, er det okay ?

- tak for svaret

Ja så er det helt okay. -og så skal du selfølgelig stoppe hvis du føler at du får det FOR varmt.

Edit: men husk at du er i risikozonen for pigmentpletter, nu du er gravid. De er meget svære og dyre at komme af med igen.

Anmeld

25. oktober 2010

dunja

tak for alle jeres svar  jeg tror kun jeg tager sol her i starten af graviditeten 1-2 gange om ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.