Nogen blomme-kyndige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.136 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. august 2008

linemus

Jeg var ude i regnen kl.20.30 i går og plukke blommer - et lidt sjovt tidspunkt, men det var for at undgå alle de dumme hvepse m.fl. Det blev til en hel bærepose fuld af blommer, og jeg har ikke engang taget halvdelen af dem, der er på træet.

Er der andre med blommetræ i haven, der har et forslag til, hvad jeg nu gør med alle de blommer?

Kan man fryse dem ned og senere bruge dem til f.eks. kage el. grød?

De skal i hvert fald ikke gå til spilde i år ligesom sidste sommer, hvor jeg jo havde hænderne fulde (L)

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2008

Anja

De kan sagtens fryses ! Bare gør dem rene, halver dem og pil stenen ud så de er klar til brug, når du tør dem op.

Dernæst kan jeg klart anbefale hjemmelavet blommemarmelade !! Har ingen opskrift, men min søster laver det nogle gange og det smager så lækkert :)

Anmeld

6. august 2008

ka li ja

linemus skriver:

Jeg var ude i regnen kl.20.30 i går og plukke blommer - et lidt sjovt tidspunkt, men det var for at undgå alle de dumme hvepse m.fl. Det blev til en hel bærepose fuld af blommer, og jeg har ikke engang taget halvdelen af dem, der er på træet.

Er der andre med blommetræ i haven, der har et forslag til, hvad jeg nu gør med alle de blommer?

Kan man fryse dem ned og senere bruge dem til f.eks. kage el. grød?

De skal i hvert fald ikke gå til spilde i år ligesom sidste sommer, hvor jeg jo havde hænderne fulde (L)

Knus Line

lave blommer i madera. eller bare blommekompot. men makroner og fløde ligesom æblekage.. mmmmmmmmmm

Anmeld

6. august 2008

linemus

mmm, det lyder godt. Tak ska' I ha' :) Knus Line - der forudsiger en aften i køkkenet...

Anmeld

6. august 2008

Joan ( Smallie )

Jeg har opskrift på marmelade hvis det var noget og det er helt sikkert noget ungerne ville kunne li.

Det er jo så også med til at spare lidt på indkøb;)

Joan som selv laver marmelade her hjemme. Niels er helt vild med brombær(L) Og manden vil ikke spise andet end min hjemmelavet marmelade(L)

Ps kom det i henkognings glas så holder det sig meget længe

Anmeld

6. august 2008

joan

Hejsa
du kan godt fryse blommerne med stenen i hvis du fx skal bruge dem til grød eller saft...

mvh joan

Anmeld

7. august 2008

linemus

Så ligger der 3 kg stenløse blommer i fryseren :D

Joan: Jeg vil meget gerne have opskriften på marmelade. Det lyder rigtig lækkert. Så håber jeg, jeg kan finde ud af det :)

Karina: Hvad bruger man blomme i madeira til? Er det noget, du har opskrift på? Og på kompotten? Ellers må jeg bare ud og google....

Knus Line - med rynkede brune sveskefingre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.