Strækmærker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.977 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. oktober 2010

A&F

Jeg sad med min veninde forleden, som lige har født.

Vi kom ind på emnet strækmærker. Hun havde fået at vide fra sin jordemoder, at strækmærker er arveligt. Altså at man arver det fra sin mor. Hmm... Kan det passe, at det er arveligt?? Og nu tænker jeg på strækmærker under graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2010

Omerovic

A&F skriver:

Vi kom ind på emnet strækmærker. Hun havde fået at vide fra sin jordemoder, at strækmærker er arveligt. Altså at man arver det fra sin mor. Hmm... Kan det passe, at det er arveligt?? Og nu tænker jeg på strækmærker under graviditet.

Jeg har os fået afvide at det er arveligt, men min mor er fyldt op med dem og min søster osse, men jeg er gået udenom dem, jeg har lidt på brysterne, men det er fra da jeg var yngre og brysterne begyndte at bule

Så det med om det er arveligt, ved jeg ik helt

Anmeld

24. oktober 2010

silden85

jeg er ikke helt enig min mor fik ikke en eneste strækmærke da hun ventede mig eller min søster, og min mave er desværre fyldt medd em

Anmeld

24. oktober 2010

AnneBJ

Tror mere det er noget hormonelt... Men jeg ved det da ikke..

Anmeld

24. oktober 2010

A&F

Okay, så er det mærkeligt, at en jordemoder fortæller den slags, uden at der er hold i det. Men tak for jeres svar.

Anmeld

24. oktober 2010

Malthes mor

med den første fik jeg lidt strækmærker, men med nr.2 kom der heldigvis ikke flere til. Om det er arveligt eller ej, ved jeg ikke. Men de er ihvertfald ikke pæne at have.

Anmeld

24. oktober 2010

VNB

Min mormor fik næsten ingen strækmærker, og hun har født 6 børn...

Min mor har født 3 børn og hun har rigtig mange strækmærker...

Jeg er gravid med mit første barn i 34 uge, og jeg har stadig ikke fået ét eneste strækmærke... hverken på mave, bryster eller lår/baller...

Min mor har fortalt at hendes strækmærker allerede kom i 16 uge... Så jeg giver heller ikke meget for at det skulle være så arveligt... Er nemlig også blevet fortalt at det kan være hormonelt, og så er min personlige overbevisning at man selv kan hjælpe meget ved at smøre maven rigtig godt flere gange dagligt.

Jeg har smurt min mave i kokus olie siden jeg var i ca 8 uge.

Anmeld

24. oktober 2010

Maja_4000

Min mor har RIGTIG mange .. Og dét har jeg også :p

Anmeld

24. oktober 2010

serinasmor

jeg mener også det er arveligt ... hverken jeg min søster eller min mor har en eneste .... til de af jer der har hvor jeres mor ingen har eller hvor mor har mange og i er gået udenom - så kommer generne jo ikke kun fra jeres mor ... men også fra jeres fars side .. så måske har jeres farmor strækmærker ... det er jo bare så sjældent at man ser ens bedsteforældre i bikini

serinasmor

Anmeld

24. oktober 2010

SussieThyssen

A&F skriver:

Den tror jeg nu ikke på..selvom meget er genetisk bestemt.
Alle kan få strækmærker, også mænd. Det afhænger helt af hvordan bindevævet og overhuden er sat sammen og hvor stærkt det er.
Min egen mor har ingen, men jeg er fyldt med dem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.