Fejl ved tryghedsscanninger ??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

Bavianis

thilde-tusindfryd skriver:

Sidste gang, i juli md, blev jeg scannet indvendigt alle tre gange og de sagde det samme hver gang.

Men jeg har hørt om kvinder, som var lige ved at få foretaget en abort og så har man lige inden scannet og alligevel fundet et levedygtigt foster. Det synes jeg er skræmmende.

Historierne meldte ikke noget om, om det var udvendige eller indvendige scanninger, men man skulle jo ku forvente, at de professionelle gør alt, hvad de kan, for at få korrekte scanninger, inden de henviser en til noget så drastisk og endeligt som en abort

Det skete akkurat for os!

DOG var vi IKKE blevet scannet inden - det var bare lægen der havde sagt at jeg helt sikkert havde aborteret, og derfor kom jeg til udskrab. - Som vi selvfølgelig afbestilte da vi så et fint og perfekt foster

Kram, Sus.

PS: På sygehuset scanner man vist altid nedefra inden NF scanning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Maalene skriver:

Heej

Kan godt forstå du går og tænker sådan - især efter de oplevelser der har været herinde... Men stort tillykke med, at du er blevet gravid igen - håber du har det rigtig godt

Jeg er en af dem, som lige nu er ude for den kæmpemæssige rutsjetur, som du omtaler...

Fredag d. 08.10.10 fik jeg en udvendig scanning, hvor hun ikke kunne finde noget foster, og så fik jeg en ny scanning sidste lørdag, hvor jeg skulle være 8+4, men her måler hun fostret til 4 mm. - og jeg skal så kun være 6 uger henne...

I mandags får jeg så en henvisning fra lægen til en gynækolog, som scanner indvendigt her, og måler den til mellem 4 og 5 mm og siger der ikke er noget hjerteblink og får tid til en kirurgisk abort dagen efter - altså i tirsdags...

Her kommer jeg ind til en rigtig sød dame, som vil scanne en sidste gang og lige se hvordan det ser ud... Hun undersøger først og siger at alt ser fint ud - så scanner hun mig indvendigt og står længe og kigger længe på skærmen, og siger så, at hun altså synes hun kan se hjerteblink og måler den til 4,8 mm...

Og det lignede virkelig et lille hjerte der slog - så nu skal vi ind og scannes igen på tirsdag og have endelig afklaring

Det er simpelthen forfærdeligt, at de kan udtale sig så skråsikre og så henvise til udskrabning og så alligevel....

Jeg er simpelthen rystet ! Ja, intet mindre ! Det går mig virkelig på følelsemæssigt. Jeg blir så rasende. Kan de da slet ikke forstå, hvad man går igennem som kvinde ? Man går og ønsker sig et barn og for mit vedkommende har jeg nu prøvet i over et år og været gravid 2 gange.....da det endelig lykkedes igen i maj md., så går man rundt og døjer med graviditetsbesvær og har det af h-til, men lider i accept og i håb om, at der kommer en lille ud af det, og så kommer man til scanninger, hvor de siger, der ikke er noget foster. Hele verden styrter jo i grus. Alt det pineri og venten forgæves og så skal man starte forfra. Og hvis de så ikke engang scanner rigtigt ???!!!

Jamen jeg er chokeret og rystet og....ja, jeg ved ikke...har sgu mest lyst til at skrive en artikel om det og sende det til alle dagblade og aviser og hva ved jeg. For det bør da slet ikke ku ske.

Hvad jeg dog ikke forstår er, om de ikke samtidig tjekker jeres hormontal i den forbindelse ? Og om det så ikke kan vise en klar indikation på det ene eller andet ?

Men iø, så krydser jeg fingre for dig, at der alligevel er et foster

Jeg tænker bare med gru på, hvor mange kvinder, der har fået fjernet levedygtige fostre på den konto. Måske inkl. mig selv ! Jeg blir ihf mere og mere sikker på, at uanset hvad de fortæller mig, så skal der IKKE henvises til nogen abort. Jeg går de fulde 3 md ud !! Ingen udskrabning eller abort til mig tak, når de ikke er mere sikre end det.

Anmeld

27. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Er der ikke flere kvinder, der kan melde sig på banen, hvis I har oplevet noget lignende ? Og oplys gerne om I også fik taget blodprøver for HCG niveau.

Jeg overvejer pt. at kontakte tv-stationerne for at høre, om de vil bringe historien. Men det kræver, at nogle af jer kvinder, som har oplevet fejlscanninger, har lyst til at stå frem. For har jo ikke personligt oplevet det.

Anmeld

27. oktober 2010

thilde-tusindfryd

Jeg vil lige sige, at det ikke er for at hænge nogen ud (sygeplejersker, hospitaler el. læger), at jeg synes, det skal ud i offentligheden, men fordi jeg synes, at det er et kæmpe problem, at disse ting kan ske. Det må skyldes manglende bevågenhed og kontrol med metoderne, fx at de respektive hospitaler osv., der scanner, ikke bliver gjort opmærksomme på den høje fejlprocent blandt vurderingerne af scanninger. Typisk er det jo en anden part eller måske tredje part, der kontrolscanner og kommer frem til et andet resultat, tilsyneladende. Så måske når meddelelsen om fejlscanning ikke tilbage til oprindelses-stedet.

Det er et svigt i systemet, som jeg mener er for alvorligt til at blive overset. De må ændre på deres procedurer, så sådan noget ikke kan ske, eller at man ihf ikke på baggrund af så tidlige scanninger henviser kvinderne til abort.

Anmeld

27. oktober 2010

betiinsen

jeg fik ikke taget blodprøve, for at se om HCG var faldende.. Jeg kan sagtens fortælle mig histiorie omkring det hele, da jeg heller ikke synes det er iorden, men ønsker ikke at udstille nogen

Anmeld

24. juli 2014

sukkergrisen

Håber jeg er en af jer..

Jeg har været til tryghedsscanning idag..i aalborg..ved graviditet og scanning.dk

Jeg er 7+1-2 idag, og hun sagde at hun kun kunne se to tomme blommesække..og hun startede endda med at sige, at det kunne jo også være at der måske slet ikke var noget...hvad fuck er det for noget at sige!!!

Skal så have taget en blodprøve hos lægen i næste uge, og i næste uge igen skal jeg så have en scanning i skive, hvor jeg er blevet behandlet...

Anmeld

24. juli 2014

Sarita Thomasardóttir

Dette var jeg ude for!!

Jeg var blevet gravid, det var uvist hvor langt henne jeg var, da jeg på befrugtningens tidspunkt havde mistet min mens. Derfor blev jeg sendt til en scanning.

Jeg blev scannet godt og grundigt indvendigt, og lægen var absolut ikke i tvivl at talen var om et "æg uden blomme". Han ville straks have mig til at få foretaget en medicinsk abort, hvilket jeg nægtede. Jeg var i stor sorg, og stormede grædende ud af klinikken. Han snakkede derfor med min kæreste i stedet, og fortalte ham at jeg max måtte gå med "det tomme æg i to uger" for ellers ville der opstå en risiko for infektion. 

Jeg ventede i tre uger, hvorefter jeg endelig fik taget mig sammen til at kontakte klinikken for at få foretaget en medicinsk abort. Jeg gennemgik alle papirerne og oplevede den store sorg ved beslutningen om at skulle tage en abort.

Til sidst (efter ca. 30min tortur) lå jeg på briksen, klar til at få sat pillerne op. Jeg spurgte om jeg ikke måtte blive scannet en ekstra gang, for en sikkerheds skyld, hvilket jeg fik lov til.

Denne scanning viste det fineste lille hjerte der livligt bankede og at jeg var gravid i uge 9.

I dag er jeg 41+1 og er mere end klar til at møde min lille prinsesse  

Anmeld

24. juli 2014

sukkergrisen

Håber godt nok, at de også har taget fejl ved mig!!

Hun virkede ikke særlig prof...!

Hun startede endda ud med at sige, at det kunne være, at der slet ikke var noget!

Hvad er der for noget at sige?!

Så har bare været mut hele dagen pga. hende!

Håber ikke det er rigtig!

Skal heldigvis til scanning om to uger i skive, hvor jeg er blevet behandlet..håber de siger noget andet/positivt!

Og jeg skal have taget blodprøve igen om en uge ved min egen læge.

Anmeld

24. juli 2014

Sarita Thomasardóttir

sukkergrisen skriver:

Håber godt nok, at de også har taget fejl ved mig!!

Hun virkede ikke særlig prof...!

Hun startede endda ud med at sige, at det kunne være, at der slet ikke var noget!

Hvad er der for noget at sige?!

Så har bare været mut hele dagen pga. hende!

Håber ikke det er rigtig!

Skal heldigvis til scanning om to uger i skive, hvor jeg er blevet behandlet..håber de siger noget andet/positivt!

Og jeg skal have taget blodprøve igen om en uge ved min egen læge.

Ønsker dig al lykke og håber at din historie ender ligesom min 

Anmeld

24. juli 2014

sukkergrisen

Tusind mange tak skal du have :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.