Maalene skriver:
Heej 
Kan godt forstå du går og tænker sådan - især efter de oplevelser der har været herinde... Men stort tillykke med, at du er blevet gravid igen - håber du har det rigtig godt 
Jeg er en af dem, som lige nu er ude for den kæmpemæssige rutsjetur, som du omtaler...
Fredag d. 08.10.10 fik jeg en udvendig scanning, hvor hun ikke kunne finde noget foster, og så fik jeg en ny scanning sidste lørdag, hvor jeg skulle være 8+4, men her måler hun fostret til 4 mm. - og jeg skal så kun være 6 uger henne...
I mandags får jeg så en henvisning fra lægen til en gynækolog, som scanner indvendigt her, og måler den til mellem 4 og 5 mm og siger der ikke er noget hjerteblink og får tid til en kirurgisk abort dagen efter - altså i tirsdags...
Her kommer jeg ind til en rigtig sød dame, som vil scanne en sidste gang og lige se hvordan det ser ud... Hun undersøger først og siger at alt ser fint ud - så scanner hun mig indvendigt og står længe og kigger længe på skærmen, og siger så, at hun altså synes hun kan se hjerteblink og måler den til 4,8 mm...
Og det lignede virkelig et lille hjerte der slog - så nu skal vi ind og scannes igen på tirsdag og have endelig afklaring 
Det er simpelthen forfærdeligt, at de kan udtale sig så skråsikre og så henvise til udskrabning og så alligevel....
Jeg er simpelthen rystet ! Ja, intet mindre ! Det går mig virkelig på følelsemæssigt. Jeg blir så rasende. Kan de da slet ikke forstå, hvad man går igennem som kvinde ? Man går og ønsker sig et barn og for mit vedkommende har jeg nu prøvet i over et år og været gravid 2 gange.....da det endelig lykkedes igen i maj md., så går man rundt og døjer med graviditetsbesvær og har det af h-til, men lider i accept og i håb om, at der kommer en lille ud af det, og så kommer man til scanninger, hvor de siger, der ikke er noget foster. Hele verden styrter jo i grus. Alt det pineri og venten forgæves og så skal man starte forfra. Og hvis de så ikke engang scanner rigtigt ???!!!
Jamen jeg er chokeret og rystet og....ja, jeg ved ikke...har sgu mest lyst til at skrive en artikel om det og sende det til alle dagblade og aviser og hva ved jeg. For det bør da slet ikke ku ske.
Hvad jeg dog ikke forstår er, om de ikke samtidig tjekker jeres hormontal i den forbindelse ? Og om det så ikke kan vise en klar indikation på det ene eller andet ?
Men iø, så krydser jeg fingre for dig, at der alligevel er et foster 
Jeg tænker bare med gru på, hvor mange kvinder, der har fået fjernet levedygtige fostre på den konto. Måske inkl. mig selv ! Jeg blir ihf mere og mere sikker på, at uanset hvad de fortæller mig, så skal der IKKE henvises til nogen abort. Jeg går de fulde 3 md ud !! Ingen udskrabning eller abort til mig tak, når de ikke er mere sikre end det.