Jeg har flere gange bl.a. her på dette site hørt om kvinder, der til tidlige scanninger har fået at vide, at der ikke var noget hjerteblink og foster, og som så blev indstillet til udskrabning. Men så i sidste øjeblik til en kontrolscanning har man alligevel kunnet se et levedygtigt foster.
Det synes jeg er lidt skræmmende ! Altså tanken om, at man måske kan komme til at foretage en abort af et barn, fordi man tror og har fået at vide af professionelle, at der ikke var noget.
Jeg fik også beskeden i juli til en tryghedsscanning i 8. uge, at det var et vindæg - altså en tom blommesæk. De scannede mig ugen efter og sagde det samme og var meget sikre. Men det har de tilsyneladende også været i de andre kvinders tilfælde, for man henviser vel ikke en kvinde til en udskrabning med mindre, man er stensikker på, at der ikke ER noget barn. Eller gør man ??
Der er ihf noget, der ku tyde på, at det ikke helt virker optimalt med de scanninger. Burde de så ikke undgå at være så skråsikre ? Jeg kan da ihf godt gå nu her og tænke, hvad nu hvis der alligevel var et foster sidste gang, men at det bare var sent udviklet ? Så har jeg fjernet et barn, jeg har gået og ventet på længe.
Nu er det selvfølgelig vand under broen, for jeg er gravid igen. Og jeg havde egentlig planlagt, at jeg ville bede om en trygheds-scanning igen denne gang, dvs. i næste uge eller ugen efter. Men jeg er nu blevet lidt i tvivl, om jeg vil det, for hvad hvis de igen siger, det er tomt ? Så ville jeg alligevel ikke turde få foretaget en abort, for hvad hvis de tager fejl ? Så kan man gå der og ikke vide, om man slæber rundt på et tomt æg eller hva pokker, der sker. Og ventetiden på en kontrolscanning er bare utålelig lang, selvom det kun er en uge, husker jeg fra sidste gang. Det var en forfærdelig ventetid, hvor man går rundt i usikkerhed og ikke ved, om man skal græde eller grine.